116 Reacties

één maand geleden

Reactie op RB.Baby1

Ik was even wat minder actief met een goede reden: op 26 september zijn wij ...
Gefeliciteerd!! Ik heb zelfde grote baby en te veel vruchtwater. Instabiele ligging. Wij moeten Dinsdag avond naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Vind het wel heel spannend! 3e kindje maar 1e keer inleiden. Wat hebben ze bij jou gedaan en deed het zeer??

één maand geleden

Wij hebben ook deze week te horen gekregen dat we het beste kunnen inleiden. Kleine was de hele zwangerschap al ruim te groot, nu nogsteeds op P99, 36+1 woog die naar schatting 3600. Bij 38+0 dus afspraak voor het plaatsen van ballonetje om zo het process van inleiden te beginnen. Maar eigenlijk hoop ik stiekem dat ie zich daarvoor zelf gaat melden 🙈

één maand geleden

de baby werdt heel groot geschat dus ik moest ingeleid worden. Bij 38+6 gestript en bij 39 weken moest ik naar het ziekenhuis komen. Ze zijn gestart met kijken of ze mijn vliezen meteen konden breken. Dit lukte niet dus heb ik 2x misoprostol gehad om de bekken te weken. Hierbij komen weeen op gang. Deze werden steeds regelmatiger maar liepen uiteindelijk ook weer af. Uiteindelijk lukte het om om 6 uur mijn vliezen te breken. De weeen werden steeds erger. Hierom gekozen voor een bevalbad. Dit uiteindelijk een uurtje volgehouden waarna dat ik ze niet meer kon opvangen en om een ruggenprik gevraagd heb. Ik kon vrij snel terecht en had vanaf 21:00 uur een ruggenprik. Uiteindelijk op de OK drie keer een enorme bloeddruk daling gehad. Waarbij ze epidirine toe hebben moeten dienen om me weer bij te krijgen. Uiteindelijk gestabiliseerd en met veel minder pijn terug naar de afdeling. Om 01:30 volledige ontsluiting en mocht gaan persen. Dit bleek al snel nog niet effectief dus hierna 2 x een half uur moeten wachten. Hierna mocht ik starten en werdt me vrij snel duidelijk dat het niet verliep zoals de verloskundige gehoopt had. Hierbij werdt er benoemd dat ik hoogstwaarschijnlijk een een keizersnee moest omdat ze te groot was om in mijn geboortekanaal terecht te komen en of überhaupt geboren te worden op de natuurlijke manier. Hier raakte ik door in paniek en benoemde dit absoluut niet te willen. In overleg met de gynaecoloog is er besloten dat ik nog maximaal een half uur mocht persen dat er anders wel een keizersnede plaats zou vinden. De moed zakte me in de schoenen maar daarnaast kreeg ik ook zo’n drive om enorm te gaan persen dat het uiteindelijk na in totaal 1 uur en 15 minuten alsnog is gelukt. Dit is eigenlijk niet de bedoeling bij een tweede kindje maar ze hebben me gelukkig toch laten proberen. Beide kanten een beetje ingescheurd en gehecht maargoed geen keizersnede! Wel was mijn epiduraal al 2 uur leeg en hebben ze die niet aangevuld omdat ze dachten dat dit niet meer nodig zou zijn. Hierdoor heel de uitdrijving gevoeld. heel zwaar bevonden maar Lauren is meer dan de moeite waard 🤍

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Gefeliciteerd!! Ik heb zelfde grote baby en te veel vruchtwater. Instabiele ...
Dank je wel. 😊 Spannend dinsdag, vast veel succes! Bij mij begon het op dinsdag met het plaatsen van een ballonnetje, dit was met precies 38 weken. Met het ballonnetje mocht ik gewoon naar huis. Ik had al 2 cm ontsluiting en vond de plaatsing hiervan niet pijnlijk of vervelend. De ballon viel er woensdagochtend uit en bij melden in het ziekenhuis bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. Woensdagmiddag zijn mijn vliezen gebroken (deed ook geen zeer) beetje gek gevoel alsof je in je broek plast en na even afwachten zijn we gestart met de weeënopwekkers. Vanaf half 5 ‘s middags waren de weeën actief en de volgende ochtend om 06:54 uur is de kleine geboren. 🩵 De bevalling heeft in totaal 14,5u geduurd en ik heb best een poos gedaan over het persen (1u en 41 minuten). Ja, de weeën waren pittig, maar daar geef ik de inleiding niet de schuld van. Ik kijk er absoluut goed op terug! 😊

één maand geleden

Ik krijg morgen de ballon! En ik ben blij en tegelijk ook stiknerveus! 😭😄

één maand geleden

Reactie op EVR073🤰

de baby werdt heel groot geschat dus ik moest ingeleid worden. Bij 38+6 ges ...
Oei dat lijkt me best heel stressvol geweest! Knap hoor dat je het zo heb gedaan! Hoe groot/zwaar was ze uiteindelijk?

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Ik krijg morgen de ballon! En ik ben blij en tegelijk ook stiknerveus! 😭😄 ...
Oh heel herkenbaar! Ik heb vanmorgen de ballon gekregen . Heel veel succes!!!

één maand geleden

Spannend, veel balonnetjes... Succes allemaal! 🍀

één maand geleden

Wij zijn ingeleid met 38 wkn. Uiteindelijk is onze dochter geboren met 38+2. De bevalling duurde heel erg lang(waren al 29 uur wakker) complicaties van de ruggenprik(na antibiotica weer stabiel gelukkig). Daarna half uur mogen persen, waarna de hartslag van onze kleine meid niet goed meer ging. Hierdoor is het een keizersnede geworden. De duur had wel beperkt kunnen worden als het ziekenhuis de weeën opwekkers niet had uitgezet tussendoor. Ze hadden het druk met bevallingen en gooien het op de complicaties van de ruggenprik (die later pas begonnen). Maar hierdoor heeft het te lang geduurd, waardoor de kleine meid het niet meer ging volhouden. Uiteindelijk is onze dochter Hailey Faye geboren op 23 september om 03:49. Wij zijn super blij dat ze gezond is en alles goed met haar gaat. We genieten elke dag van elkaar

één maand geleden

Hier nu aan de CTG en zo ballon plaatsen. Zo spannend, succes allemaal

één maand geleden

Gaat het ineens hard! Krijgt iedereen hier een ballon vanwege complicaties dus eerder ingeleid? Of lopen er al een paar dames overtijd ?

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Gaat het ineens hard! Krijgt iedereen hier een ballon vanwege complicaties ...
Ik vanwege diabetes met insuline gebruik dat het moet

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Ik denk dat de meesten hier in dit topic schrijven ivm macrosome baby's, al dan niet door zwangerschapsdiabetes. En dat er daarom zoveel van ons al op tijd ingeleid worden. :)

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Deze stond voor mij al gepland door grote baby met 37 weken, zwangerschapsdiabetes met hoog insuline gebruik en sinds 2 weken zwangersvergiftiging.. heel hard hopen dat na een pittige zwangerschap de bevalling oke gaat.. het is ons 3e kindje.

één maand geleden

Gister de ballon gehad, vandaag terug om te kijken. Ballon plaatsen vond ik goed gaan, totdat ze gingen opblazen. Erna geen last gehad, je voelt hem niet zitten. Wel weeën gehad ervan. Ben benieuwd wat het gedaan heeft!

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Gister de ballon gehad, vandaag terug om te kijken. Ballon plaatsen vond ik ...
Spannend, succes! 🍀

één maand geleden

Inmiddels bevallen van onze zoon. Hij is een flinke jongen maar niet overdreven groot. Geboren met 3730 gram en 53 cm op 38+2. Blij met inleiding want met 40+ weken zou hij wel flink zijn.

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Inmiddels bevallen van onze zoon. Hij is een flinke jongen maar niet overdr ...
Gefeliciteerd! 🩵🩵 Alles oke met jullie? Hoe heb je het inleiden ervaren?

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Inmiddels bevallen van onze zoon. Hij is een flinke jongen maar niet overdr ...
Van harte! Dat is een mooi flinke knul! Inderdaad fijn dat er is ingeleid dan... Hoe gaat het met jullie?

één maand geleden

Reactie op soundofwaves

Gefeliciteerd! 🩵🩵 Alles oke met jullie? Hoe heb je het inleiden ervaren?
Ja nu weer wel alles okee. Hij had ademhalingsproblemen en er stonden gelijk 5 artsen. En dat was echt heel heftig. Heb ik echt last van. De inleiding, wisselend. De ballon was okee, ging het ziekenhuis in met 2 cm. Mijn lichaam reageerde goed op de pilletjes en zat na 2 uur op 3cm. Vliezen werden dag erna pas gebroken, wat ik niet wist, dus dat was een klap. Was een miscommunicatie. Maar daardoor ging mijn flow weg en kon ik het niet goed meer herpakken. Volgende dag vliezen gebroken, erna nam mijn lichaam het best snel over. Maar toch een infuus. En toen .... Ik had mijn eigen weeën plus infuus die ze aan wilden laten staan. Rugwee, beenwee en om de 3 minuten, echt volle bak. Mijn geweldige man heeft ingegrepen en epidurale gevraagd, daar moest ik 2 uur op wachten. In die 2 uur bijna 3x out gegaan van de pijn, infuus uitgezet en toen werd het gelijk dragelijker. Denk echt dat het aan infuus lag. Na de epidurale was het echt boem weg. Goed gezet, lieve mensen en werkte goed. Mijn tip is echt om te luisteren wat je lichaam gaat doen na breken vliezen. Uurtje wachten en dan eventueel pas infuus. Ik merkte echt verschil tussen eigen en kunstmatig. Maar dat was bij mij, kan zijn dat het bij een ander minder heftig uitwerkt.