116 Reacties

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Ja nu weer wel alles okee. Hij had ademhalingsproblemen en er stonden gelij ...
Oef, dat klinkt wel heftig! Fijn om te lezen dat het inmiddels beter met jullie gaat. 😃 Hier net te horen gekregen dat ik volgende week vrijdag een ballon krijg en hopelijk zaterdag word ingeleid. Heb wel een verweekte baarmoedermond, maar nog geen ontsluiting nu. Hoop dus dat het met 1 ballon gaat lukken... Hoe ging dat bij de mensen hier die al zijn ingeleid?

één maand geleden

Vraag voor de mensen die inmiddels bevallen zijn... Hoe werkt dat eigenlijk, mochten jullie na de bevalling al snel naar huis? Las ergens anders van iemand met een zware baby dat ze 24 uur moesten blijven, om regelmatig metingen te kunnen doen. Daar hebben ze hier niks over gezegd namelijk.

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Vraag voor de mensen die inmiddels bevallen zijn... Hoe werkt dat eigenlijk ...
Hier was alles goed verlopen. Meneer is gehaald en geboren met 39+2 en bij geboorte 3940. Zowel met mij ging het goed als met hem. Mocht na 5 uur (uitwerking ruggenprik) weg. Echter was dit rond 22.00 uur ‘s avonds en hadden we geen opstart van kraamzorg. Dus besloten te blijven tot volgende ochtend. 😁

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Oef, dat klinkt wel heftig! Fijn om te lezen dat het inmiddels beter met ju ...
Ze kunnen ook de pilletjes gebruiken om nog verder te 'rijpen of rekken' zeg maar. Geen idee op je andere vraag. Ik moest zelf zoiezo 12 u blijven en daarbovenop kwam alles nog erbij wat er gebeurde. Ik ging maandag zhuis in, dinsdag geboren en donderdag middag naar huis.

één maand geleden

Dank voor jullie reacties! Toch wel spannend allemaal, nu alles dichtbij komt. 😊 Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Hi Janneke, ik kreeg het ballonnetje op dinsdagmiddag (had toen al 2cm ontsluiting). Woensdagochtend viel de ballon eruit en moesten wij ons weer melden in het ziekenhuis. Woensdagmiddag om 13:30 zijn de vliezen gebroken, vanaf 16:30 effectieve weeën en uiteindelijk is onze zoon donderdagochtend om 06:54 geboren. 🩵 We mochten dezelfde dag nog naar huis. Waren om 18:30 uur thuis, maar geen opstart gehad van de kraamzorg die kwam de volgende ochtend.

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Volgens mij is dit vooral afhankelijk van het uiteindelijke geboortegewicht. Als je kindje geboren wordt gaan ze wegen en dan halen ze er een tabel bij. Als het gewicht dan op p95 of hoger zit dan gaan ze extra suikertesten doen en moet je sowieso 12 uur blijven. Zijn de waardes die ze dan (elke 3 uur) geprikt hebben goed dan mag je naar huis. Anders kan het nog iets langer duren.

één maand geleden

Reactie op MerelVRS

Volgens mij is dit vooral afhankelijk van het uiteindelijke geboortegewicht ...
Ah oké, dank voor je reactie! Ik ben benieuwd. Aftellen is hier nu serieus begonnen in ieder geval.

één maand geleden

We mochten uiteindelijk thuis bevallen met P92. Meneer is geboren met 40+0, P95-P97 thuis. In verband met uitscheuren en zijn gewicht (4360) met ambu naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis hebben ze hem op P95 gezet. Daarna 12 uur moeten blijven, al zijn testen waren helemaal goed en een fijne start gehad om verder thuis te gaan :)

één maand geleden

Ik ben inmiddels opgenomen in het ziekenhuis. Het jochie lag nog niet klemvast en ze zijn bang dat wanneer ze een ballon gaan doen nu, hij weer in stuit draait omdat hij zo bewegelijk is. Dus ik krijg nu elke 4 uur medicatie om hem verder te laten zakken zodat ik morgen een ballon kan krijgen en zo verder... Ik vraag me wel af of hij echt zo groot is als nu steeds gedacht wordt, nu hij blijkbaar nog zoveel bewegingsvrijheid heeft. Ben benieuwd. Maar we zijn in ieder geval begonnen!

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Ik ben inmiddels opgenomen in het ziekenhuis. Het jochie lag nog niet klemv ...
Hoi, hoe is het inmiddels met je? Al een kindje?

één maand geleden

Reactie op Queeneileen

Hoi, hoe is het inmiddels met je? Al een kindje?
Ja! Ben maandagnacht uiteindelijk bevallen van een zoon! 😃 Was een lang gebeuren vanaf vrijdagmiddag, maar vanmiddag mochten we lekker weer naar huis. 😃

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Ja! Ben maandagnacht uiteindelijk bevallen van een zoon! 😃 Was een lang ge ...
Wat fijn dat het is goed gekomen! Gefeliciteerd!

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Ja! Ben maandagnacht uiteindelijk bevallen van een zoon! 😃 Was een lang ge ...
Gefeliciteerd! Was hij inderdaad groot zoals ze dachten?