20 Reacties
één maand geleden
Hoihoi! Ik heb dinsdag middag om 3 uur ballonnetje gekregen. Voelde meteen gerommel in mn buik, en in de avond vervelende buik'pijn'
Toch gaan slapen, om 10 uur werd ik wakker met echt wel harde buiken / menstruatiepijn (dacht ik)
Om 11 uur timen, om de 4 minuten een wee van 1 minuut maar niet steeds sneller. Toch maar ziekenhuis gebeld en erheen gegaan. Ok 00:00 kwamen wij aan bij het ziekenhuis, 00:30 had ik volledige ontsluiting, en om 01:00 is onze dochter geboren!
één maand geleden
Reactie op Dien28
Hoihoi! Ik heb dinsdag middag om 3 uur ballonnetje gekregen. Voelde meteen ...
Oh wauw, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Het is dan heel snel gegaan. Is in de tussentijd de ballon eruit gevallen?
één maand geleden
Bij mij was het ballon plaatsen om 8 uur ‘s avonds (paar uur erna al beginnende weeën) en de volgende ochtend 7 uur terug. Toen lag de ballon er los in en had ik van 0 > 2 cm ontsluiting. We zijn toen gelijk gaan doorpakken met tabletten om de boel verder op te wekken en daar heb ik 3 van de 4 rondes van gehad. Toen nam mijn lichaam alles over.
Maar voor iedereen anders. Had ook verhalen gehoord over 2 ballon pogingen en dat het allemaal tijd duurt. Of juist heel snel vanaf ballon plaatsen. (Binnen paar uur). Ik ben uiteindelijk van zondagavond 20.00 uur tot dinsdag 16.00 uur bezig geweest. Start ballon tot geboorte. 👶🏻
één maand geleden
Reactie op Margot93
Bij mij was het ballon plaatsen om 8 uur ‘s avonds (paar uur erna al beginn ...
Pittig! Was het je eerste?
één maand geleden
Reactie op malikazarrai
Oh wauw, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Het is dan heel ...
Dank je wel!! Dat is het gekke juist, die is er niet uitgevallen... ze hebben die eruit gehaald, en toen kwamen ze erachter dat ik al volledige ontsluiting had. Gelukkig, want was al bang met die heftige weeen dat ik nog niet eens op 2 cm zat
één maand geleden
Reactie op Dien28
Dank je wel!! Dat is het gekke juist, die is er niet uitgevallen... ze hebb ...
Ik ben zo benieuwd of het bij mij ook zo zal gaan. De ballon is om half 10 vanochtend geplaatst en sinds 11u flinke "menstruatie"krampen en als ik sta zijn ze intenser en moet ik het wegpuffen. Ik ben zo benieuwd of het ook echt effect heeft. Het is zo een mooie datum om geborente worden vandaag🥰🩷
één maand geleden
Reactie op malikazarrai
Ik ben zo benieuwd of het bij mij ook zo zal gaan. De ballon is om half 10 ...
Wat mega spannend! Hou ons op de hoogte!! Ben benieuwd! Ik krijg vanavond om 20:00u een ballonnetje! Ben mega zenuwachtig
één maand geleden
Reactie op Anoniem11777
Wat mega spannend! Hou ons op de hoogte!! Ben benieuwd! Ik krijg vanavond o ...
Het is mij echt enorm meegevallen. Het lukte mij gelukkig om goed te ontspannen waardoor het plaatsen geen pijn deed. Zal ik zeker doen. Succes vanavond.
één maand geleden
Reactie op malikazarrai
Het is mij echt enorm meegevallen. Het lukte mij gelukkig om goed te ontspa ...
Gelukkig! Had je al wat ontsluiting? Of nog niets voor het plaatsen? En is het je eerste kindje? Hoeveel weken ben je?
één maand geleden
Reactie op Anoniem11777
Gelukkig! Had je al wat ontsluiting? Of nog niets voor het plaatsen? En is ...
Ja, ik bleek een ruime centimeter ontsluiting te hebben. Het is niet mijn eerste kindje maar de laatste bevalling is alweer 11 jaar geleden. Ik ben nu 41+1 wkn. En jij?
één maand geleden
Een spannende dag voor je!
Ik ben met 37 weken ingeleid met een ballonkatheter.
Dit was bewust zo vroeg i.v.m. een tweelingzwangerschap en veel vocht en een verhoogde bloeddruk bij mij waardoor zwangerschapsvergiftiging op de loer lag.
Enfin, mijn lijf was er eigenlijk dus nog helemaal niet klaar voor waardoor er meerdere interventies zijn gepleegd om de bevalling op gang te helpen.
Even heel kort op een rijtje:
20.00: ballon geplaatst
03.00: wakker geworden met flinke krampen. Ik mocht proberen het ballonnetje er voorzichtig uit te trekken en dat ging heel gemakkelijk. Ik had toen 3 cm ontsluiting.
Helaas moesten we wat langer wachten op het breken van de vliezen wegens drukte op de afdeling en omdat er i.v.m. de tweeling een dubbele ploeg voor ons moest klaarstaan.
Dat tijdstip is dus wat vertekenend en het had allemaal nog sneller kunnen gaan, hadden we niet hoeven wachten.
12.07: vliezen gebroken en weeën opwekkers gekregen.
De intensiteit van de weeën liep mooi rustig aan op, totdat ik 's avonds echt onophoudelijk weeën had en ze ook niet meer weg gepuft kreeg.
Rond een uur of 21.00 heb ik een ruggenprik gehad.
01.54: kindje 1 geboren
02.23: kindje 2 geboren
Een kwartier later ben ik bevallen van de placenta en zat de hele bevalling erop.
één maand geleden
Reactie op Pientje87
Een spannende dag voor je!
Ik ben met 37 weken ingeleid met een ballonkath ...
Inderdaad een spannende dag. Gefeliciteerd met je tweeling en dank je wel voor het delen van je ervaring.
één maand geleden
Bij mij op dinsdag 16.00 uur ballon geplaatst. Volgende ochtend melden om 6.45uur, ballon was er in de nacht uitgevallen.
Ik had 3cm, om 7.30 uur vliezen breken
Gewacht met wee opwekkers en lichaam pakte t zelf op.
Kreeg al snel regelmatig weeen, daarna weeenstorm.
Om 10.17 is ze geboren met 2 persweeen. Totaal dus maar 2 uur en 3 kwartier vanaf het moment van vliezen breken.
Succes, vertrouw op je lijf. Jij kunt dit!!
één maand geleden
Ik heb gisteravond mijn ballon gekregen. Vanochtend mocht ik me melden om 7u en konden ze hem er uit halen. Zat helemaal los. 2cm, helaas net niet genoeg verstreken om vliezen te kunnen prikken. Nu de hele dag aan misoprostol om de 4 uur en morgenochtend opnieuw kijken. Ik heb overigens enorme krampen/weeen gehad vannacht van de ballon. Plaatsen viel me mee.
Ik baal ontzettend dat ik nu vanavond moet blijven slapen, maar het is wat het is. De spanning stijgt en stijgt maar.
één maand geleden
ey hoi! Ik heb woensdagavond een ballonnetje gekregen. Was toen 39+2 Daarna ook gelijk wat menstruatie krampen. Naar huis gegaan en gedoucht toen viel hij al uit.. (ongv 23:30)toch maar wat proberen te slapen. 5 voor 5 begonnen met timen +/- om 5 min weeen van ongeveer 1 minuut. Dus maar gebeld. Mochten gelijk wel komen. Eerst hele poos aan ctg. 720 controle, 8cm en vliezen gebroken. 814 was daar onze zoon!🩵 wel 2e bevalling.
één maand geleden
Reactie op Nynnn
ey hoi! Ik heb woensdagavond een ballonnetje gekregen. Was toen 39+2 Daarna ...
Hoelang duurde de menstruatie krampen? Ik heb de ballon vandaag om 13:30 gekregen en heb sinds 15:00 de hele tijd pijn. Ben ook aan het timen de ene keer is het om de 4/5 min de andere keer om de 10 min.
één maand geleden
Reactie op dilara62
Hoelang duurde de menstruatie krampen? Ik heb de ballon vandaag om 13:30 ge ...
Ja dit heb ik wat gehouden tot ik op bed ging. En heb dus wel wat kunnen slapen. Maar ik werd rond kwart over 4 wakker en toen lukte dit niet meer! Blijven timen, en als je niet vertrouwd altiid bellen! Succes!🍀