36 Reacties

één maand geleden

Ik zou gister ingeleid worden met een ballon, maar ze hebben hem 3x geprobeerd te zetten en elke keer viel hij er direct uit. Toen zijn ze gestart met misoprostol en moesten we de hele dag en nacht blijven. Geen weeën of harder buiken, de dag daarvoor rommelde het thuis nog meer! Vanochtend helaas nog nauwelijks vordering. Opnieuw ballon geprobeerd, nu bleef hij meteen zitten en was het veel minder pijnlijk! Gelukkig mochten we nu wel naar huis, morgen ochtend moeten weer terug. We gaan zien hoor het gaat, maar het zal wsch een paar dagen gaan duren nog 😕 Komt misschien ook omdat ik pas 39 wkn ben, maar de baby is zo groot dat ze niet langer willen wachten

één maand geleden

Reactie op Steentje133

Ik zou gister ingeleid worden met een ballon, maar ze hebben hem 3x geprob ...
Wij ook ingeleid met 38 wkn vanwege groote met ballon. Wat vervelend dat het zo is gegaan lijkt me niet fijn zo vaak proberen te zetten die ballon. Hier duurde de bevalling met alles erop en eraan ook erg lang en uiteindelijk zijn we geëindigd met keizersnede omdat te lang duurde en de kleine haar hartslag te vlak werd(was moe).

één maand geleden

Ik heb vandaag mijn ballon gekregen met 1 cm ontsluiting! Direct na het zet ...
Hoe is het gegaan?

één maand geleden

Reactie op steffy2811

Ik had ballonnetje gekregen en de volgende ochtend moesten we terugkomen in ...
Same story hier.. Alleen hadden wij een sterrenkijker.

één maand geleden

Zijn er ook dames die voor een tweede keer zijn ingeleid? Ben benieuwd naar ervaringen vergeleken met de eerste inleiding!😃

één maand geleden

Reactie op Bellelellie

Same story hier.. Alleen hadden wij een sterrenkijker.
Ooow nee ze lag er wel goed voor maar ze zakte met persen niet genoeg en gezien haar hartslag werd het daardoor keizersnede. Maar ging wel meer mis hoor. Bijwerkingen ruggenprik. Koorts en hartslag en bloeddruk daardoor niet goed. Dus antibiotica. En ze hebben de weeën opwekkers tussendoor zomaar uit gezet. En had al gehoord dat druk was dus ze zullen het wel weer niet aan hebben gekund.

één maand geleden

Reactie op hibaby2024

Zijn er ook dames die voor een tweede keer zijn ingeleid? Ben benieuwd naar ...
Ik heb vanmiddag voor de 2e keer een ballon gehad. Nu meer krampen dan de vorige keer. Fingers crossed dat het nu mag lukken 🙃

één maand geleden

Reactie op hibaby2024

Ik had al gereageerd maar mijn tweede inleiding ging echt veel sneller dan de eerste. Direct na plaatsing van de ballon al weeën. Tweede binnen 8u en eerste inleiding 48u.

één maand geleden

Reactie op hibaby2024

Yes 2 bevallingen, 2 x ingeleid. 1ste x 13 uur, 2de keer 3 uur. 1ste keer enkel pillen, deze keer ballon en pillen. Wel beide keren rugweeen 😪

één maand geleden

Vraagje, Ik heb vandaag om 11u mijn ballon gekregen. Nu zit hij er nog steeds in maar heb wel krampen in mijn buik samen met harde buiken om de 4 min ongeveer. Ze verschillen alleen steeds qua kracht. De ene is pijnlijker dan de andere. Moet ik nu bellen naar het ziekenhuis? Het is mijn eerste kindje en ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

één maand geleden

Reactie op Lynn11

Vraagje, Ik heb vandaag om 11u mijn ballon gekregen. Nu zit hij er nog stee ...
Harde buiken is een bijwerking van het plaatsen, je kindje moet hem namelijk eruit duwen. Dit gaat gepaard met krampen en harde buiken. Mocht je nou elke 3/4 min weeen hebben van 1 min dan moet je bellen. Anders hoort het erbij 🫶🏼

één maand geleden

Ik heb op een maandagochtend om 9 uur een ballonnetje gekregen. Ik bleek toen al 1 cm ontsluiting te hebben. Plaatsen ballonnetje viel mee, maar het is nooit prettig als een speculum wordt ingebracht. Na plaatsen erge menstruatie krampen gehad. Ik ben toen op bed gaan liggen met een warm kruikje. Om 1 uur viel het ballonnetje er al uit, ging snel dus! Volgende ochtend om 6.30 ingeleid. Vliezen werden gebroken en wee op wekkers gekregen. 6 uur was ons kindje geboren. Succes en probeer er relaxt in te gaan

één maand geleden

Reactie op Doortje123

Harde buiken is een bijwerking van het plaatsen, je kindje moet hem namelij ...
Dankje wel! Dan ga ik het nog even aan kijken🤗

één maand geleden

Ik ben afgelopen woensdag ingeleid met het plaatsen van een ballon. Rond 14:00 is deze gezet en mocht ik naar huis na een halfuur CTG controle. Het plaatsen van de ballon was geheel pijnloos, maar voelde wel onwennig. Thuis aangekomen kreeg ik vrijwel meteen enorme krampen en weeën en deed het enorm snel zijn werk. Dit liep op en op, zo erg dat ik het ziekenhuis had gebeld dat de pijn niet te doen was. Toch besloten thuis te blijven en rond een uur of 21:00 zakte het af. De volgende dag moest ik me om 6:30 melden in het ziekenhuis, waar ze gingen kijken of de ballon los zat. De verloskundige zei dat de ballon goed zijn werk had gedaan en ik zat op 4cm ontsluiting. De pijn die gestopt was in de avond was dan ook de ballon die los was gaan zitten. Ze hebben meteen kunstmatig mijn vliezen gebroken en dezelfde dag om 15:37 is ons zoontje geboren! Ik heb zelf dus enorm profijt gehad van de ballon en ben mega blij hiervoor gekozen te hebben. Heel veel succes!

één maand geleden

Zijn hier meer die mega pijn hebben bij zitten of liggen na plaatsen ballon? Vanochtend om 10uur geplaatst

één maand geleden

Reactie op RobinB122

Zijn hier meer die mega pijn hebben bij zitten of liggen na plaatsen ballon ...
Jahoor lekker gedoucht en nu in Nederland het gevoel of de ballon er al uit komt dus die doet gewoon zijn werk