14 Reacties

één maand geleden

Nooit casteroil proberen!! Het kan grote gevolgen hebben en wordt door alle verloskundige wereldwijd afgeraden. Sommige zeggen zelfs dat het “spelen met het leven van je kind” is. Echt niet doen!

één maand geleden

Kun je niet bij een ander ziekenhuis terecht?

één maand geleden

Reactie op sabvf

Kun je niet bij een ander ziekenhuis terecht?
Nee helaas niet, wij wonen in zeeuws vlaanderen. Hebben ze maar een optie voor in te leiden

één maand geleden

Reactie op Elora02872

Nooit casteroil proberen!! Het kan grote gevolgen hebben en wordt door alle ...
Dit inderdaad

één maand geleden

Ik zou het niet zomaar doen en in ieder geval overleggen met de verloskundige... Ook daar kun je kwijt dat je het niet ziet zitten nog tot zondag te moeten wachten. Het werkt laxerend, dus wie weet levert het alleen een avond toilet en darmkrampen op. Het schijnt ook dat er een grotere kans is dat je kindje in het vruchtwater poept, wat je eigenlijk niet wilt. Is dat echt zo? Ik heb geen flauw idee. Vandaar dat ik opper dat overleg in dit geval misschien goed is. Wellicht hebben zij wel ervaring met vrouwen waarbij inname van dergelijke olie heeft geleid tot een bevalling en kunnen zij daar meer over zeggen, ook betreffende mogelijke risico's die er misschien zijn?

één maand geleden

Zou je je eigen verloskundige niet kunnen bellen mits je niet medisch bent en al ontsluiting hebt om gestript te worden?

één maand geleden

Reactie op LauraLove

Zou je je eigen verloskundige niet kunnen bellen mits je niet medisch bent ...
Olaa nou mijn verloskundige belde me juist af en ik kan morgen gestript worden mits dit lukt

één maand geleden

Reactie op Hibiscus

Ik zou het niet zomaar doen en in ieder geval overleggen met de verloskundi ...
Jaa mijn verloskundige belde me juist af dus ze weet hoe het zit 🫣

één maand geleden

Reactie op Aïcha777

Jaa mijn verloskundige belde me juist af dus ze weet hoe het zit 🫣
Ja oke, maar heb je het plan van innemen van castorolie ook aan haar voorgelegd dan? Ik lees nu ook dat je de optie strippen nog hebt. Ik zou dat echt wel even afwachten in ieder geval. Als strippen lukt, kan dat zorgen voor start bevalling (was bij mij wel zo, let wel het is niet bij iedereen zo. Maar goed, zelfde verhaal met alternatieve methodes om het een handje te helpen). Als strippen niet lukt, doorvragen naar wat mogelijk is om te doen en wat jij zelf denkt. Toveren kunnen ze natuurlijk niet, maar je kunt wel even sparren met ze wat betreft alternatieve opties.

één maand geleden

Reactie op Hibiscus

Ja oke, maar heb je het plan van innemen van castorolie ook aan haar voorge ...
Nee inderdaad ik zal dr even bellen, vanochtend was ze in iedergeval helemaal niet mee levend en omdat ze al 3 keer geprobeerd hebben om te strippen en dan pas morgen weer wouden kijken of t lukt zakte te moet me een beetje door de schoenen

één maand geleden

Reactie op Aïcha777

Nee inderdaad ik zal dr even bellen, vanochtend was ze in iedergeval helema ...
Ik ben zelf ook gestript, en wat bij mij geholpen heeft (denk ik) was daarna gewoon nog even lekker rondje slenteren door de stad en even lekker in bad. En een dag later was onze kleine geboren dus wie weet dat dit net dat extra zetje geeft als je morgen gestript bent :)

één maand geleden

Reactie op Aïcha777

Nee inderdaad ik zal dr even bellen, vanochtend was ze in iedergeval helema ...
Ja, ik snap het gevoel wat je hebt dan wel. Hopelijk is het morgen wel mogelijk! Lekker goed ontspannen vanavond en morgen; heerlijk in bad of lekker even de tijd nemen onder de douche en voor- of achteraf eventueel wat oefeningen die ook zorgen voor meer ruimte in het bekken. Dat kan nooit kwaad en misschien helpt het zelfs.

één maand geleden

Mijn schoonzus had dat ook, was gewoon te druk opeens op de afdeling dus werd ook verzet

één maand geleden

Reactie op roeliieen

Mijn schoonzus had dat ook, was gewoon te druk opeens op de afdeling dus we ...
Ik had het ook. Zou ingeleid worden op zaterdag maar een uur van te voren belde ze af. Volgende dag kon ik terecht.