31 Reacties
één maand geleden
En is het geen optie om gewoon nog te wachten? De vliezen zijn nog intact begrijp ik?
Uiteindelijk geeft je lichaam aan dat je er nog niet klaar voor bent. Zolang de baby het goed stelt en de vliezen intact zijn, zou ik misschien gewoon wachten? Je hebt toch al 2cm. Er zal de komende dagen dan toch wel iets gebeuren
één maand geleden
Ik ook geen ervaring maar dit lijkt me niet prettig. Best intensief lijkt me! Lichamelijke maar ook mentaal. Bespreek je ook met de arts hoe je je voelt? Het is uiteindelijk jouw lichaam dus als je niet prettig voelt bij een keizersnede kun je vragen of je nog een paar dagen een soort van pauze mag. Lekker even thuis uitrusten van deze dagen en misschien wil de baby dan alsnog spontaan en vaginaal geboren worden.
Misschien vul ik te veel in voor je, ik spreek niet uit ervaring. Wil je wel veel sterkte wensen en succes 🤞🏼 ik hoop voor je op een fijne bevalling waar jij je prettig bij voelt.
één maand geleden
Ik kreeg zaterdag een balon maar die deed niks die zat mooi stevig vast zondag controle uitgehaald niks aan te doen opnieuw ingestopt maandag ochtend 7 uur ziekenhuis maar was maar 2cm bijna 3 dus ze hebben maar me vliezen gebroken om 8 uur om te kijken of iets zou doen maar dat ging niet dus kreeg weeen opwekkers… toen kwam het ophang om 23:35 had ik pas 7 cm om dinsdag 2 uur nachts had ik 9 en ze zeiden dat word keizersnee duurt te lang uiteindelijk mocht ik half uur rekken tot 9,5 en mocht ik wel persen was 41 weken maar me dochter was 2400 dus scheelt misschien ook anders was het ook ks geworden veel succes nog ❤️
één maand geleden
Reactie op monika9898
Ik kreeg zaterdag een balon maar die deed niks die zat mooi stevig vast zon ...
En ze gaan je niet na huis sturen omdat het wel ineens snel kan gaan maar me dochter wou niet indalen en tijdens bevalling zaten ze op me buik te drukken omdat ze anders niet uit wou. Dus ze gaan zekere voor niet zekere dat je blijft voor goed verloop
één maand geleden
Reactie op Appa
En is het geen optie om gewoon nog te wachten? De vliezen zijn nog intact ...
Dat dacht ik ook, had ook al gevraagd of ze dan niet de ks voor volgende week kunnen plannen. Dan kan ik nog even bijkomen en de baby misschien toch zelf nog dingen aan de gang zetten. Maar dat mag dus niet 😕 ik hoop dat we morgen met weer ander personeel en ander antwoord krijgen, ik ga het gewoon weer vragen als het nodig is 🙃
één maand geleden
Reactie op Steentje133
Dat dacht ik ook, had ook al gevraagd of ze dan niet de ks voor volgende we ...
Jij bepaalt hè! Als jij nog wilt wachten met een keizersnede, dan is dat jouw lichaam en jouw beslissing en hebben ze dat maar te doen. En anders zou je kunnen gaan praten in een ander ziekenhuis..
één maand geleden
Ik ben heb op zondagavond een ballon gekregen. Maandag begonnen met medicijnen. Dinsdag nog verder maar haalde niets uit
Woensdag en donderdag rust
Vrijdag is de medicatie vaginaal ingebracht en toen 4uur later wel ren verweekte baarmoedermond en konden bij de vliezen om te breken
Toen aan de weeën opwekkers en savonds om 23.51 een kleine meneer geboren
één maand geleden
Reactie op wondertje_1989
En hoe is het vannacht gegaan?
Heel rustig, nog geen baby 😅
één maand geleden
Vanochtend hadden we een hele fijne gyn die niet onder de indruk is van een p100 baby omdat ik zelf ook 1.80m ben...
We mochten kiezen tussen eigenlijk net te vroeg de vliezen breken, met zeer waarschijnlijk dan uiteindelijk een ks omdat alles niet vordert, of met intacte vliezen nog een paar dagen thuis wachten. En dat laatste vind ze oprecht en goed idee! Dus we zijn nu weer thuis in de hoop dat de baby nog in actie komt en het toch nog een vaginale bevalling mag worden 🤞
één maand geleden
Reactie op Steentje133
Vanochtend hadden we een hele fijne gyn die niet onder de indruk is van een ...
Ah wat fijn!!! Jammer dat er zo veel verschil zit in advies wat hebt gekregen maar zó fijn dat er nu iemand is geweest die je begrijpt. Lekker tot rust komen 😊
één maand geleden
Morgen is onze uitgerekend datum al een er is nog steeds niks van voorteken ofzo. De baby doet het nog heel goed kwa beweging, hij wil er alleen niet uit 😅
Morgen ochtend moeten we terug naar het ziekenhuis. Ik weet nog niet wat ze dan willen gaan doen. Iemand daar ervaring mee? Ik wordt er inmiddels wel een beetje zenuwachtig van dat hij er nog niet uit is.
één maand geleden
Ik heb 2 dagen met een ballon gelopen. Die hebben ze toen verwijderd, deed verder erg weinig. Toen opgenomen, 2 dagen weekmakers gekregen en toen nog een nacht met weeën en wee opwekkers voordat ik mijn mannetje in mijn armen kon sluiten
één maand geleden
Reactie op Steentje133
Dat dacht ik ook, had ook al gevraagd of ze dan niet de ks voor volgende we ...
Och wat vervelend zo!!! Wat kan een inleiding dan lang duren. Veel sterkte ermee.
Ik zou wel goed vragen waarom zoiets niet mag, in principe moet je niets en mag je altijd nee zeggen. Het mag niet is dus niet voldoende reden, en officieel geen informed consent (wat je altijd moet hebben).
Ken je acroniem brains? Hulpmiddel om voldoende informatie te krijgen. Er kan een goede reden zijn dat ze keizersnede zeggen, maar dat moet voor jou dan ook duidelijk zijn. En je mag zelf daarin ook afwegingen maken, als je het niet eens bent. Als de redenen duidelijker zijn, kan je er zelf ook beter achter staan, ook al is een keizersnede niet wat je hoopt.
Sterkte! You can do this.
één maand geleden
Reactie op Maaike Hom
Ik heb 2 dagen met een ballon gelopen. Die hebben ze toen verwijderd, deed ...
Dat klinkt ook als een zwaar traject! Is het nog wel een vaginale bevalling geweest?
één maand geleden
Vandaag is inleiding poging 2 gestart! Helaas heeft het thuis afwachten geen effect gehad. We gaan nu voor ballon icm medicatie tegelijk, hopelijk werkt dat beter.
Nog even afwachten wat het doet, de ballon mag max 2 dagen blijven zitten. Ik vind het wel steeds spannender worden!
één maand geleden
Reactie op Steentje133
Vandaag is inleiding poging 2 gestart! Helaas heeft het thuis afwachten gee ...
Succes! Hopelijk nu meer geluk🤞🏼🤞🏼🤞🏼
één maand geleden
Hi TS,
Mijn inleiding heeft uiteindelijk 5 dagen geduurd. Ik ben de volledige periode opgenomen gebleven omdat ik eerder een ks heb gehad. Zondagochtend zijn we begonnen met een ballon, die is er maandagochtend uit gekomen en toen een krappe 2 cm maar baarmoedermond nog niet voldoende verstreken en nog te rechtopstaand. Ze kwamen dus niet bij de vliezen. Vervolgens ma-do aan de medicatie geweest maar dat heeft vrij weinig gedaan. Uiteindelijk was er 1 verloskundige die nét bij de vliezen kwam. Hoewel het niet de voorkeur heeft om door te gaan met weeën opwekkers als je nog niet volledig bent verstreken hebben we toch die keuze gemaakt. Dus vliezen gebroken en start opwekkers donderdag begin middag. Donderdagavond vaginaal bevallen van ons zoontje! Uiteindelijk wel met vacuümpomp want het ging niet zo goed meer met hem (geen idee of dat gerelateerd was aan de situatie).
Ik hoop voor je dat het snel doorzet en je geen ks hoeft! Hoe gaat het nu? Frustrerend he? Ik kon ook vrij weinig informatie/ervaringen hier over vinden.