Iemand hier ervaring met een inleiding waarbij het allemaal niet op gang lijkt te willen komen? Als je het hele verhaal wilt weten, hieronder uitgeschreven maar best veel tekst sorry!
Omdat de baby heel groot reist geschat (p98) hebben ze besloten mij in te leiden op 39 wkn. Mijn lichaam was echter nog 0 bezig met de bevalling. De eerste dag hebben ze geprobeerd en ballon te plaatsen maar groot 3x toe niet gelukt. Was wel heel pijnlijk, maar viel er direct uit. Dus gestart met medicatie en de hele dag en nacht in het ziekenhuis moeten blijven.
Gister ochtend opnieuw poging gedaan om de ballon te plaatsen, toen wel gelukt en gelukkig ook minder pijnlijk. Met alleen de ballon mochten we gelukkig nog even naar huis. Met de ballon wel veel menstruatie achtige krampen in de ochtend en middag, daarna werd het rustig.Toen om 01:00 de ballon er uit gevallen met plassen en slijmprop in delen los gekomen. Vanochtend dus vol goede moed terug naar het ziekenhuis.
De ontsluiting was maar 2 cm en baarmoeder mond ook echt nog niet verweekt, ze konden mijn vliezen niet breken. Dus weer terug op de medicatie, maar mijn buik blijft vrij rustig aanvoelen. Nu moeten we weer de nacht in het ziekenhuis blijven en morgen ochtend gaan ze pas opnieuw voelen hoe het ervoor staat.
Als het morgen niet duidelijk verbeterd is kunnen de nog een dag medicatie icm ballon proberen, als dat niet lukt reist het een keizersnede omdat het ook niet eindeloos mag duren.
Heeft er iemand ervaring met een inleiding die van zo ver moet komen/zo lang duurt een toch nog een vaginale bevalling wordt? Ik wou dit zo graag zelf doen en niet met een keizersnede, maar ben bang dat ze echt te vroeg begonnen zijn voor mijn lijf en mijn baby 😢