6 Reacties
20 dagen geleden
Geen ervaring met vastlopen infuus, maar bij mijn eerste bevalling kreeg ik weeenopwekkers en had ik ook een weeenstorm van 1.5 uur. Bij mijn bevalling vorige week wouden ze weer weeenopwekkers geven en zei ik dat ik het alleen wou op de allerlaagste stand en niet zomaar verhogen, omdat ik niet weer een weeenstorm wou door de opwekkers. Ze gingen akkoord om op stand 1 te beginnen en steeds te overleggen. 15 minuten na de weeenopwekkers was ik zonder weeenstorm van 5cm na 9cm gegaan.
19 dagen geleden
Reactie op Karrrr
Geen ervaring met vastlopen infuus, maar bij mijn eerste bevalling kreeg ik ...
Oh wow! Dat scheelt nogal! Super fijn dat het de tweede keer een stuk beter is gegaan en dat ze naar je hebben geluisterd.
19 dagen geleden
Bij ons eerste kindje destijds ook ingeleid, ook heel snel in een weeenstorm terecht gekomen.
Denk niet dat dat aan het infuus ligt maar aan het proces. Volgens mij is er vaak een weeenstorm bij een inleiding, iedereen die ik ken en is ingeleid heeft m wel gehad. Er wordt ook veel vaker (meeste gevallen zelfs) om een ruggenprik gevraagd bij weeenopwekkers zei het ziekenhuis personeel destijds.
19 dagen geleden
Reactie op S_2021
Bij ons eerste kindje destijds ook ingeleid, ook heel snel in een weeenstor ...
Het klopt idd dat de kans groter is op een weeenstorm met weeenopwekkers. Daar gaat het ook niet perse om!
Maar ik vind het gek dat het infuus nooit veranderd is. Aangezien de dosis die in het infuus loopt, aangezien de druk/bar van het infuus oploopt. Dus zoals ik het begreep krijg je in korte tijd een extra hoge dosis toegediend. In plaats van dat het er geleidelijk inloopt.