Lieve zwangere zusjes…. Het lijkt mij leuk een topic te openen voor specifiek islamitische namen en elkaar wellicht inspiratie te geven voor de nog wat onbekende maar mooie namen die je niet zo vaak hoort.
Zelf ben ik in verwachting van ons derde kindje waarvan dit de tweede jongen wordt insha Allah en ik merk toch wel dat ik jongens namen zo lastig vind😄
Ons zoontje heet Mikail, maar ik vind Malik ook een prachtige naam. Heb enorm tussen die twee namen getwijfeld, mijn man heeft de knoop doorgehakt. Verder vind ik: Luay (Louay), Idris (islamitische naam van mijn man na bekering), Zayd en Amir ook heel mooi✨
Wij spreken het uit als: Mîka-yîl. Op z’n Turks, waardoor de nadruk op de “il” wel zachter is dan in het Nederlands bijvoorbeeld. Zijn begeleiders van de kinderopvang zeggen wel: Mika-élll of Mika-íll.
Ik ben niet islamitisch maar werk veel met islamitische peuters en vind sommige namen zo leuk! Zakaria, Sami, Adam, Zeki voor jongens vind ik prachtig. En Maysa/Mayssae, Safiyyah, Sabrina, Imara, Chourouk voor meisjes😍
Zahid, Adam (kans is groot dat iemand uit je familie al zo heet😅) Sabir, Mousa, Isa.
Ik ben zelf op zoek naar een meisjes naam, vind Nayla en Amani leuk, alleen mijn man niet 🙃
Ik vind het zelf een te lange naam, en ook nog de achternaam erbij. En wordt dit ook de roepnaam? Met zulke (mooie) namen vind ik het zonde als het dan afgekort wordt. Maar als jij het een mooie naam vind, gewoon doen!