16 Reacties
18 dagen geleden
Het begin na keizersnede is qua pijn echt even intens helaas. Je zal zien dat na ongeveer 2 weken je steeds wat behendiger word. Dan gaat t ook sneller. Veel rusten en wel tussendoor wat loop momentjes inbouwen, gewoon kort, maar dat is wel goed voor het herstel.
Zelf zit ik nu op 4+ week en merk dat t zoveel beter gaat. Moet er goed om blijven denken dat ik niet te veel doe omdat ik daar meer naar geneigd ben inmiddels. Halverwege de dag merk ik wel dat ik fysiek nog wat op begin te raken en sneller last heb, sneller moe ben etc. Maar het word echt beter!
Keizersnee herstel moet je echt niet onderschatten en zelfs al voel je je binnenkort stuk beter dan nog voorzichtig zijn en rustig opbouwen na 6 week. Anders kun je op lange termijn last/ klachten hebben.
De eerste week is helaas eenmaal het pittigst en de 2e voel je ook echt nog wel. Overeind komen etc zul je erna ook nog wel rekening moeten houden maar het word wel steeds een beetje makkelijker.
Sterkte met je herstel!
18 dagen geleden
Ik heb na mijn keizersnede bijna twee weken bedrust gehad. Kon niet zelfstandig mn bed uit komen en lopen, had overal hulp bij nodig. Ik weet nog dat ik na ongeveer twee weken tegen mijn man zei dat ik bang was dat het herstel nog heel lang ging duren (kon nog steeds niet zelf douchen of langere stukken lopen). Maar na een paar dagen ging ik opeens heel erg vooruit. Ben nu 3,5 week verder en loop nu elke dag even buiten en kan in principe alles zelf weer.
18 dagen geleden
Je moet met uit bed komen eerst op je zij rollen en dan met je armen omhoog duwen(maar dat is nog niet makkelijk) de eerste 2 weken zijn het pittigst ik kon toen ook vrij weinig. Ging na aantal dagen wel steeds uit bed om rechtop te kunnen zitten op eetkamerstoel. Want ik was dat liggen meer dan zat en kreeg last van mn rug daardoor. Ik kon in die tijd ook nog weinig, maar herstel ging opzich wel redelijk snel. Gelukkig deed kraamzorg veel en mijn partner. Ik deed wel dingen die met de kleine te maken hadden, maar de rest deden hun ij huis enz. En tussendoor kon ik slapen en lette hun ook op de kleine dat was wel fijn. Ik ben nu bijna 6 weken verder morgen controle en ik vind alles er netjes uitzien. Voel nog wel wat van binnen, maar niet echt pijn meer, meer een onprettig gevoel(alles is gehecht ook enz). Dat heeft tijd nodig. Ik heb al klein stukje gefietst weer en sinds we naar buiten mochten met de kleine proberen we elke dag stukje te wandelen. Al is het maar een blokje om.
Heel veel succes met je herstel
18 dagen geleden
Ik had een enorm vlot herstel na dé keizersnede. Het is zeker belangrijk om de tijd te nemen en niets te forceren maar denk dat je dit zelf prima aan kan voelen.
Na een paar dagen zat ik op de bank. Ik tilde mijn kindje wel, maar pakte haar niet zelf op omdat dit te belastend was voor mijn buik. Ze werd aangegeven. Ik zat dus op de bank maar mijn partner hielp me wel met opstaan etc. Na 1 a 1,5 week kon ik het meeste echt wel weer zelf!
Maarrr het herstel gaat bij iedereen echt anders luister met je lichaam en forceert het niet..
18 dagen geleden
Gefeliciteerd met je zoontje!
Bij mij was het herstel geen pretje. De eerste week veel pijn en ik kon vrijwel niets zelfstandig doen. De tweede week ging al iets beter. Zelf douchen ging weer. In totaal twee weken op pijnstillers geleefd en in het hoog-laag bed beneden geslapen. Vanaf 3+ weken ging het beter en werd de pijn minimaal.
Nu 5 weken verder en kan intussen alles wel weer doen. Merk dat ik soms te snel wil, dan komt de pijn weer opzetten.
Heel veel sterkte met je herstel ❤️🩹
18 dagen geleden
Bij mij ging het herstel ook vlot. Eerste dagen alleen uit bed om te douchen/naar wc te gaan. Maar halverwege de kraamweek naar beneden en de dag in de woonkamer doorgebracht. In de 2e week begon ik te wandelen buiten en dat uit te breiden. Op dit moment (4 weken) bijna geen beperkingen meer, nog wel bij lange afstanden lopen wat stekende pijn in mijn buik
17 dagen geleden
Reactie op LissHM
Ik heb na mijn keizersnede bijna twee weken bedrust gehad. Kon niet zelfsta ...
Herkenbaar dit! Hoorde dat de eerste tien dagen het pijnlijkst zijn en dat merkte ik ook echt. Ik kon tot dag twaalf bijna niet zelf verschonen maar nu lukt dat wel ( dag 15). Ineens gaat het hard vooruit!
17 dagen geleden
Wat hoopvol jullie reacties! Ik vind het herstel zelf ook meevallen, maar door overmatig bloedverlies weinig kracht nog in mn lijf om te wandelen. Kijk er heel erg naar uit om korte stukjes te kunnen gaan lopen. Ben erg benieuwd hoe het er over een week uit ziet.
Ohja ik zit nu op dag 11 of 12 geloof ik.
17 dagen geleden
Inmiddels 3 weken geleden bevallen via een keizersnede. Ik denk dat ieder herstel heel anders is, lichamelijk ging het bij mij best snel volgens de bekkenbodemfysio maar door een heftige kraamweek en een tolerantie voor pijnmedicatie voelde dat totaal niet zo. Met name intens moe en veel pijn gehad de eerste twee weken. Gelukkig wel in huis kunnen rondlopen en steeds meer mijn baby kunnen verzorgen. Nog steeds merk ik dat ik er niet ben maar als je de mogelijkheid hebt, genoeg rusten, wel bewegen en accepteren dat je herstel even duurt. En zoveel mogelijk je zijbuikspieren gebruiken!
16 dagen geleden
Reactie op Mandarijn90
Wat hoopvol jullie reacties! Ik vind het herstel zelf ook meevallen, maar d ...
Hier ook veel bloed verloren bij de keizersnee. Ik kreeg uiteindelijk bloedtransfusie en verder ijzer om t mee op te krikken.
Voelde me ook erg slap de eerste 2 weken en ben nu nog wel meer moe dan normaal. Maargoed, wat is wat 😅 want gebroken nachten helpen ook niet zo goed 😂
Ik ging wel ineens beter toen ik stopte met bv geven. Dat koste me veel kracht helaas en werd steeds duizelig nog.
Probeer veel je rust te pakken en ijzerrijk te eten
14 dagen geleden
Reactie op ITSME-24
Hier ook veel bloed verloren bij de keizersnee. Ik kreeg uiteindelijk bloed ...
🍀🍀
Ik heb ook een ijzer infuus gehad + ijzerrijk eten en.... Mijn HB was gisteren alweer 8,3 🥳🥳🥳
Denk alleen dat die slapte dus toch het herstellen is haha. Ik geef ook borstvoeding en heb een week nauwelijks eetlust gehad. Sinds aantal dagen kan ik weer goed eten dus hopelijk helpt dat mee.
14 dagen geleden
Inmiddels bijna 8 weken geleden bevallen middels spoedkeizersnede. Begin was echt pittig, moeite met in en uit bed gaan en weinig in de verzorging vd baby. Maar na een weekje deed ik alweer heel veel mee en daarna ging het herstel super snel, vooral zorgen dat je niet over je grenzen gaat.
Ik doe alweer rustig aan aan sport en kan tot 10km perndag wandelen, het komtgoed!
14 dagen geleden
Ik zit net op week 3 ik loop nu in huis en kan me enigzins zelfstandig douchen maar ik kan de baby nog niet optillen etc en kan ook nog niet langere tijd staan of echt goed rechtop lopen. Hebben anderen dat ook met het lopen? Voelt alsof alles van binnen strak/te kort zit en ik niet helemaal kan strekken,.recht kan lopen
14 dagen geleden
Reactie op soundofwaves
Ik zit net op week 3 ik loop nu in huis en kan me enigzins zelfstandig douc ...
Hebben ze in het ziekenhuis niet gekeken of je de baby kon optillen? Ik heb op dag 2 na de operatie al de baby een aantal keer per dag opgetild voor het verschonen, toen nog in het ziekenhuis. Bij thuiskomst tilde ik hem al met autostoeltje en al, dat laatste is niet aan te raden maar in het ziekenhuis wilden ze wel echt dat ik de baby zelf kon tillen. Ik had in het begin ook dat ik niet goed kon strekken maar na het opstaan nam ik er een paar minuten de tijd voor om echt helemaal te strekken en dan lukte het daarna wel goed tijdens het lopen, dat strakke gevoel bij de buik blijft nog wel een aantal weken denk ik helaas😪 sterkte met je herstel!
14 dagen geleden
Reactie op AJ1988AJ
Hebben ze in het ziekenhuis niet gekeken of je de baby kon optillen? Ik heb ...
Nee, maar mijn herstel ging vanaf begin al langzaam. Ik kan geen ibu of naproxen nemen dus ik zat na dag 2 met alleen paracetamol. Dag 5 ging ik pas van ziekenhuis weg en kon toen nauwelijks staan en een paar kleine schuifstapjes maken :/ ik kan baby nu wel vasthouden, neerzetten etc maar niet zelf optillen. Word nog wat als mijn partner zo weer naar werk moet 🙈