13 Reacties

vorig jaar

Wij doen maar 1 drukke dag en dan houd ik de kleine gewoon bij mij of mijn man zoveel mogelijk. En voor de rest gaat ze in de reiswieg met een doek erover in een aparte ruimte. Kerstavond hebben we een kleine samenzijn met enkel mijn schoonouders en tweede kerstdag houden wij voor onszelf. Eerste kerstdag hebben we een familiediner met 17 man en ik denk dat mijn dreumes van bijna 2 sowieso door het dak heen gaat van aandacht/enthousiasme/eten en dus niet slaapt. Vind het zelf daarom ook wel lekker om veel rust ingebouwd te hebben.

vorig jaar

Zou je hem op bed kunnen leggen? Tijdens zijn slaapjes? Ik zou verder echt een duidelijke app sturen waarin jou verwachtingen staan. Jij bent moeder en mag je kindje beschermen, ook beschermen tegen slaap te kort en oververmoeidheid door het vele wakker worden . Hier doen mijn schoonouders het ook, ik word er ook niet goed van, dus heb laatst maar een hele duidelijke app gestuurd, hopelijk komt dat dan een beetje aan 😅

vorig jaar

Reactie op Hagedoornbaby

Zou je hem op bed kunnen leggen? Tijdens zijn slaapjes? Ik zou verder echt ...
Ja een app sturen vooraf met verwachtingen is een goed idee. En op bed leggen gaan we proberen, nemen we de wieg van de kinderwagen of zijn cosleeper mee. Thanks!

vorig jaar

Reactie op Nienepien1993

Wij doen maar 1 drukke dag en dan houd ik de kleine gewoon bij mij of mijn ...
Ja dat snap ik, wat fijn! Reiswieg gaan we zeker meenemen.

vorig jaar

Hier worden er heel duidelijk grenzen aan gegeven ( vooral bij me schoonmoeder) slaapt ze dan kom je niet in de buurt, begint ze met huilen dan zijn der vader of ik er om haar te troosten niemand bemoeit zich er mee( krijg ik toch een error van) ze gaat niet van hand naar hand. Als ze wakker is dan mogen ze even met haar praten/spelen, zodra ik zie dat ze moe word is het afgelopen

Reactie op Jamie31

Hier worden er heel duidelijk grenzen aan gegeven ( vooral bij me schoonmoe ...
Dit dus en ik heb ook nog gevraagd of er een ruimte is waar ik de baby rustig kan voeden en verschonen.

vorig jaar

Reactie op VroegwijzeOrchidee351850

Dit dus en ik heb ook nog gevraagd of er een ruimte is waar ik de baby rust ...
Ik ben dan de eerste kerstdag bij me moeder dus ik ga gewoon naar boven om haar te voeden en te verschonen.

vorig jaar

Koop een rekbare doek, even filmpje opzoeken om te knopen elke baby slaapt hier heerlijk in! Zijn zo 3 uur aan t slaap. Ga je ff voeden en spelen na uurtje weer erin hoppa niemand die aan je kind kan zitten

vorig jaar

Reactie op Jamie31

Hier worden er heel duidelijk grenzen aan gegeven ( vooral bij me schoonmoe ...
Wij moeten hier ook duidelijker in zijn, maar vinden we toch lastig. Wel goede om hem bij slaapsignalen direct bij ons te nemen en klaar met spelen/praten, gaan we ook doen!

vorig jaar

Reactie op LN-3

Wij moeten hier ook duidelijker in zijn, maar vinden we toch lastig. Wel go ...
Ik ben dit gaan doen omdat mijn dochtertje heel snel overprikkeld raakt, waardoor ze veel huilde en bijna niet sliep in combinatie met verborgen Reflux, ik ben toen gaan denken Ja heel leuk en aardig maar ik ben de gene die straks en morgen weer met een ontroostbaar kind zit, niet de mensen om me heen. Dus om me dochtertje en me zelf te beschermen tegen overprikkeld en oververmoeidheid zijn dit de regels

vorig jaar

Ik probeer het meestal zo te plannen dat we vertrekken aan het einde van de wakkertijd, dan hoop ik dat hij onderweg in slaap valt en dan zet ik hem bij binnenkomst direct boven neer. Ga dus niet eens de woonkamer in want dan hangt inderdaad direct iedereen boven hem. Ik neem dan white noise en babyfoon mee, vaak slaapt hij dan nog wel even verder. Als hij dan weer gevoed moet worden doe ik dat boven en neem hem daarna even mee naar beneden. Einde van de wakkertijd probeer ik dan of hij weer boven wil slapen.

vorig jaar

Ik geef gewoon terplekke aan wat er wel en niet gebeurd en dat ze erg kwetsbaar is. De verwachtingen zijn meer dan logisch. Slapend kind lekker van een afstand bewonderen en ze gaat niet elke keer bij iemand anders. Gezien haar medische situatie iedereen die haar vast mag houden (wat ik om dezelfde reden beperk) eerst even goed handen wassen. Iedereen die snottert bewonderen op gepaste afstand. Ik heb familie die dit waarschijnlijk uit zichzelf doen gelukkig dus één keer uitleggen is voldoende. Hoefde ze bijvoorbeeld ook niet te vertellen geen kusjes te geven of dat we haar voornamelijk zelf vasthielden bij het kraambezoek. De activiteiten proberen we te verdelen door 1 familie per dag te doen. Hoe lang we gaan is afhankelijk van hoe het gaat.

vorig jaar

Topic gesloten op verzoek van topicstarter