15 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb altijd op een horizontale groep gewerkt, kindjes van eigen leeftijd. En nu werk ik in een horizontale groep. Merk wel dat je soms de babys moet beschermen tegen de ouderen kinderen. Teveel willen knuffelen, of te druk zijn. Maar beiden groepen. Zijn leuk. We hebben nu een grote grondbox gekocht waar de alle jongste even alleen kunnen spelen zonder omver gelopen te worden.
2 jaar geleden
Oh het is echt alsof ik een bericht van mezelf lees. Ik heb precies hetzelfde gezegd na de rondleiding op de kinderopvang.
Geen ervaring. Ik ben blij dat mijn kindje terecht kan bij een dagopvang 😊
2 jaar geleden
Ik werk zelf op de 0 tot 4 groep. Het is heel leuk om te zien hoe die oudere kinderen met de baby's omgaan en graag willen helpen bijv. Flesje vasthouden met flesje geven enz. Op een horizontale groep heb je echt alleen maar kinderen van 0-2 jaar en is het meer ingericht op baby's. Ik zou zelf beide niet erg vinden, maar dan moet ik er zelf wel een goed gevoel bij hebben als je daar een rondleiding doet.
2 jaar geleden
Onze zoon gaat naar een horizontale groep (0-2) en heb dus alleen daarmee ervaring. Ik vind het wel leuk dat alle kindjes een beetje van dezelfde leeftijd zijn (zeg tussen 1,5 en 2). De oudere kindjes zien ze dan wel bij het buitenspelen. Al besef ik ook wel dat wij misschien ‘geluk’ hebben met zoveel kindjes dicht bij elkaar.
2 jaar geleden
Ik denk dat je voor de groep moet gaan waar je je zelf het prettig bij voelt. Ik merk wel dat op en verticale groep er meer aandacht gaat naar de baby's omdat die meer hulpbehoevend zijn. En jammer dat er daardoor minder tijd en aandacht is voor de peuters!
2 jaar geleden
Wij hebben voor mn oudste gekozen voor een 0-2 en 2-4 groep. Ze is vrij recent 2 geworden en dus doorgegaan naar de peuters. Wat ik wel lastig vind is dat ze wel opnieuw een beetje moest wennen. Ineens een andere groep, juffies, kindjes, regels. Maar wel heel fijn dat ze die eerste 2 jaar echt een groep heeft gehad die is ingesteld op de kleintjes en waar ook echt meer rust is. Als ze als 1 jarige tussen die stormachtige peuters zich moest bewegen was dat voor mijn wat timide meisje wel heel lastig geweest. Maar zoals je zegt, het heeft allebei voor- en nadelen. Ik ben blij met onze keuze!
2 jaar geleden
Wij hebben ons laten adviseren door zijn mentor. De 0-4 groep had een ruimer en minder gehorig lokaal met maar 1 baby en maar een paar van 1 jaar. In de andere groep zou mijn zoontje waarschijnlijk heel overprikkeld raken en niet op zijn gemak zijn. De overgang van de 0-2 groep naar de 0-4 groep was bij ons een goede keuze. Hij gaat nu naar de peuterspeelzaal en af en toe moet hij naar de 2-4 groep in bijvoorbeeld vakanties en dan merk ik aan alles dat hij daar geweest is in negatieve zin. Vorige vakantie stond hij daar ook ingepland en hebben de juffen gelukkig ter plekke besloten dat hij naar de 0-4 groep mocht nu hij bij de deur al aangaf er niet heen te willen en de juf ook al wist dat ze een paar zeer drukke kinderen op de groep had.
2 jaar geleden
Wat ik een heel fijn idee vind, is dat mijn zoontje (straks 2) op dezelfde groep zit als zijn zusje (zitten straks allebei in de 0-4 groep) 😊 hij kijkt nu al best wel om naar andere baby’s, als ze huilen wil hij ze troosten. Dus ik hoop dat hij straks ook een beetje oog en aandacht voor haar heeft 🙈 en het voordeel is dat je minder tijd kwijt bent met ze er te droppen haha. Dus misschien iets om over na te denken als je evt nog een kindje zou willen straks 😊
2 jaar geleden
Wij hebben bij ons eerste kindje specifiek gekozen voor 0-4 groep. Omdat hij thuis de enigste was. En we wilden dat hij ook met oudere kindjes in aanraking kwam.
De tweede komt op dezelfde groep terecht. Omdat we deze leidsters nu gewend zijn. En goede ervaring mee hebben. Plus gaan ze nog even samen:)
2 jaar geleden
Mijn kindje gaat naar een gastouder. Verticaal dus. Klein clubje van max 5 kids. Ik vind het zelf heel leuk, hij kijkt echt dingetjes af en leert er veel. De volgende gaat ook naar dezelfde gastouder dus dan zitten ze gezellig samen.
2 jaar geleden
Pedagogisch medewerker hier. Ik werk op een horizontale en een verticale groep. Persoonlijk vind ik een verticale groep interessanter voor een baby. Een baby leert veel van anderen en vooral van 2/3 jarige.. ik heb mijn zoon ook aangemeld voor een verticale groep.
2 jaar geleden
Bij ons hebben ze alleen 0-4 groepen en daarom hebben wij onder andere voor deze opvang gekozen. Mijn zoontje is bijna 2 en gaat altijd met heel veel plezier naar de opvang. Vroeger waren er altijd twee kindjes die erg graag hielpen met hem de fles geven. Nu is het andersom en wil hij graag helpen met de baby’s de fles geven maar mag hij ook graag spelen met de oudere kindjes. Straks komt zijn zusje ook bij hem in de groep dus dat vinden we extra leuk
2 jaar geleden
Mijn dochter op de opvang hebben ze een apparte baby groep en vanaf 1 jaar gaan ze over naar de verticale peutergroep dus van 1 tot 4 ik vond dit een heerlijk idee dat ze als baby alle aandacht kunnen krijgen die ze nodig hebben en vanaf 1 jaar lekker kunnen gaan leren van de grotere kindjes maar ook al wel sterk genoeg zijn om zichzelf te weren. Mijn 2e dochter gaat straks ook weer hier naar de opvang.
Ikzelf werk op een kdv waar we 2 horizontale groepen hebben 0tot2 en 2 tot4. Ook mooi concept en vind ik zelf heel leuk om op te werken ik werk op de baby dreumes en daar vind ik juist het verschil in leeftijd heel erg leuk. Maar toch merk ik datbhet soms voor de baby's wat onrustig kan zijn en dat soms juist de grotere kindjes die zich prima redden wat onder gesneeuwd worden omdat de baby's meer aandacht op vragen. Ik zou zelf dan ook nooit voor een volledig 0-4 verticale groep kiezen. Maar iedereen daar z'n voors en tegens over en ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt