34 Reacties

2 maanden geleden

Jaa dat heb ik ook! 28 en 4 dagen zwanger heb het vooral ‘s avonds als ik in bed lig of op de bank maar over dag af en toe en hele lichten schoppers

2 maanden geleden

Ja ik heb ook echt nog geen ritme ontdekt, soms voel ik haar echt hard en veel en andere dagen weer bijna niet of significant zachter. Geeft soms wel onzekerheid, maar m’n VK heeft me de tip gegeven dat als ze niet reageert op een suikerdrankje of iets dergelijks dat ik dan wel even moet bellen. Ik ben ook 29 weken

2 maanden geleden

Ik ben nu 26-5 en heb ook mn placenta aan de voorkant. Ik voelde hem de afgelopen paar dagen ook heel slecht tot zelfs bijna niet. De verloskundige heeft toen gevoeld en gekeken en de baby lag gewoon even met de rug naar voor waardoor de schopjes heel minimaal aan de binnenkant te voelen waren. Nu is ie weer gedraaid en voel ik hem wel opeens weer de hele dag door

2 maanden geleden

Beide zwangerschappen placenta aan de voorkant. Probeer vooral bewuste contactmomenten te maken door soms een uurtje op je linkerzij te liggen en evt iets suikerhoudende te drinken met de hand op de buik (vraag even waar de placenta precies zit, want dan kan je met je hand bijvoorbeeld meer eronder gaan. Je kindje volgt je hand vaak namelijk). Schiet vooral niet in de stress als je niks hebt gevoeld op dagen dat je druk bent geweest.

2 maanden geleden

27 weken hier en vindt het ook heel vaak maar zo lichtjes, en ga mij dan druk maken. Mijn placenta ligt aan de achterkant maar volgens mij ligt het kereltje vaak met naar binnen toe gedraaid en voel ik het daarom iets minder, en hij wordt vooral pas druk als ik heel rustig ben… en dat is niet zo vaak 🙈😜

2 maanden geleden

draait waarschijnlijk heel veel.(Wat nu nog kan)hier hetzelfde. Vanmorgen voelde ik hem totaal niet en nu is die zo druk mn hele buik gaat heen en weer 🤣 soms even geduld hebben en rustig ervoor liggen gaan 🙏

2 maanden geleden

Ik ben 27+4 vandaag en ik heb dit ook! Mijn placenta ligt ook voor overigens. Terwijl ik andere mama’s steeds hoor klagen dat de baby heel hard schopt en ze er geen rust van krijgen, heb ik het gevoel alsof hij veel te rustig is. Verder alles gezond hoor (wel over 3 weken een groei echo omdat hij heel erg gegroeid is in een keer). Ik voel hem wel maar het zijn echt geen pijnlijke schoppen en heel wisselend over de dag verdeeld. Ik vraag me soms af of ik de VK moet bellen ervoor maar bij elke controle is altijd alles goed dus dan denk ik waarschijnlijk is het gewoon een rustige baby of hij ligt vaak met de beentjes en handjes naar me rug toe zodat ik het niet voel.

2 maanden geleden

Hier ligt de placenta voor en ben vandaag 28 weken. Baby voel ik niet altijd, de ene keer harder dan de andere keer en soms helemaal niet.

2 maanden geleden

Ik heb eigenlijk helemaal niet dat er momenten zijn dat de kleine wild te keer gaat, of dat je t aan de buitenkant ziet.. Zojuist toch weer even met vk gebeld (3e x dat ik bel in 3 weken, is dat veel?) maar krijg een beetje een stel je niet aan gevoel daarvan. Terwijl ze zeggen bij minder leven voelen altijd bellen… Zolang ik t 3x daags voel, ook al is dat heel licht of maar 1 rommeltje (dat is t bij mij de laatste 2 dagen) vinden zij t voldoende. Dus daar gaan we dan maar weer even vanuit 😊 Bedankt voor jullie reactie. Fijn dat ik niet de enige ben! Iedereen zegt constant; oh 29 weken dan voel je der de hele dag maar dat is dus niet bij iedereen zo 😅

2 maanden geleden

Reactie op Pien03

Ik ben 27+4 vandaag en ik heb dit ook! Mijn placenta ligt ook voor overige ...
Ja precies dit inderdaad! 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Milou1210

Ik heb eigenlijk helemaal niet dat er momenten zijn dat de kleine wild te k ...
Bij mij ook niet! Nu 28+4 ik voel haar wel maar niet zo als andere dames het aangeven. Ik vind de trapjes nog niet vervelend en ook niet erg aanwezig vooral nog erg lief. Mijn buik zie ik dan wel vaker op en neer gaan. Soms ga ik me ook douchen en ga ik op bed liggen en denk ik ff quality time maar dan voel ik dr juist niet ( eigenwijze baby? Haha ) Ik hou ook in me achterhoofd ieder persoon en iedere zwangerschap dus elke baby is ook anders. Als we het allemaal konden herlijden dan konden we ons ook veel meer dingen voorbereiden denk aan een bevalling, maar ook dat is bij elk persoon verschillend. Een vriendin van mij had bij de eerste een hele drukke baby in buik en nu een heel rustig ook vaker gebeld voor minder voelen. Nu de 2e geboren is zie je ook echt hoe rustig ze beweegt echt slow motion haha maar ook daarbij een heel gezond kindje😊

2 maanden geleden

Ooooh een thema wat mij zoveel bezig heeft gehouden en nog steeds (denk ik) want vandaag weer veel beweging. Ik voel echt een ritme met ochtend en avond maar er zijn soms dus momenten en dagen dat ik hem echt minder voel. Mijn vriend is heel relaxed en dan ga ik vaak even bij hem lobbyen voor positieve vibes. Ik ben al meerdere momenten gerust gesteld door de gyn maar ik blijf het lastig vinden. Nu bijna 29 weken en placenta aan de voorkant. Ik mag dus nu wel aan dat schema houden dat ik elke dag leven moet voelen. Maar ook hier hoor ik wisselende regeltjes over. Ik snap soms gewoon echt niet dat ik sommige dagen heel veel voel en andere dagen heel weinig. Geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben 🙈 En wat vervelend dat je vk soms zo reageerde. Niks van aantrekken en gewoon bellen hoor. Tegen een ander makkelijker om te zeggen dan tegen me zelf 🥲 Soms kan ik ook lang twijfelen om te bellen. Een keer was ik een paar dagen weg met een vriendin en ik voelde me al twee dagen onzeker door de beweging. Ik besloot toch te bellen, om dacht ik gerust gesteld te worden. De gyn was toch een beetje vaag en wilde me zien om zo’n test te doen waar ze hartslag van de baby kunnen horen. Ik was helemaal niet in de buurt dus ik mocht naar een ander ziekenhuis in Arnhem. Daar eenmaal aangekomen zeiden ze, je bent 25 weken dus we kunnen die test helemaal niet doen! Uiteindelijk kreeg ik een echo van een gyn die echt ontzettend de tijd nam om me gerust te stellen. Ze vertelde hoe het zat met de placenta en liet zien hoe dik het was. Dat het heel normaal is dat baby’s soms rustige dagen hebben en dat heel even voelen ook genoeg is. Zelfs een paar dagen rust is niet erg op die termijn. Omdat ze echt de tijd nam en veel vertelde gaf dat echt kracht en vertrouwen. ❤️

2 maanden geleden

Ja herkenbaar! Ik ben nu 28+2 en er zit echt totaal geen ritme in. Als ik het druk heb, voel ik hem überhaupt nauwelijks en wat ik voel is soms heel licht. Volgens mij heb ik gewoon best een rustig baby'tje in mijn buik.

2 maanden geleden

Pfie ben nu ook 28 weken, maandag 29, maar normaal voel ik haar als ik echt ontspan en op de bank lig schopjes geven of overdag wel eens, alleen vandaag voel ik haar dus niet. Ik heb wel hele lichte in de verte plopjes maar dat is bij mijn slokdarm en misschien m'n eigen hartkloppingen... Bellen jullie hiervoor gelijk de VK? Ik voel me daar heel ongemakkelijk bij om te bellen en zeker in het weekend. Kan het zijn als je schrikt dat de baby dan wat rustiger kan zijn? Gisteren viel er een glas in 1000 stukjes en daar schrok ik enorm van...

2 maanden geleden

Reactie op Mowin13

Pfie ben nu ook 28 weken, maandag 29, maar normaal voel ik haar als ik echt ...
Vanaf 28 weken mag je zeker de VK bellen. Ze zeggen bij geen of minder bewegingen of als je ongerust bent. Waarschijnlijk niks aan de hand maar zo zorgen maken is niet fijn. Ik zou me niet druk maken of ze er wat van vinden ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Mowin13

Pfie ben nu ook 28 weken, maandag 29, maar normaal voel ik haar als ik echt ...
Zeker bellen! Als je je zorgen maakt gewoon bellen, zekere voor het onzekere nemen. Want als je haar normaal voelt schoppen als je ontspannen bent en ze doet dat nu niet kan er wel degelijk iets aan de hand zijn

2 maanden geleden

Reactie op Mowin13

Pfie ben nu ook 28 weken, maandag 29, maar normaal voel ik haar als ik echt ...
Bij mij zeiden ze dat het niet uitmaakte hoe hard ik haar voelde, als t maar elk dag deel één keer was zeg maar… Dus een ver plopje (zo voelt t bij mij best vaak) is dan al voldoende. Ik probeer er maar op te vertrouwen 🧘‍♀️ 3x gebeld en geen een keer hoefde ik langs te komen… Durf nu ook niet meer te bellen🤭 Snap je gevoel daarin. Maar elke praktijk is anders natuurlijk, wellicht willen ze bij jou wel even checken!

2 maanden geleden

Reactie op Lies358

Ja herkenbaar! Ik ben nu 28+2 en er zit echt totaal geen ritme in. Als ik h ...
Dit inderdaad!

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zei liever 10x te vaak bellen dan 1x te weinig. Ook al staan we nét bij je op de stoep en ineens voel je het weer, liever zo dan de andere kant

2 maanden geleden

Reactie op Elinea89

Ooooh een thema wat mij zoveel bezig heeft gehouden en nog steeds (denk ik) ...
Wat een uitgebreid en lief bericht ook! Ik herken die twijfel en onzekerheid helemaal 🥹 We moeten er maar op vertrouwen, zolang de controles goed zijn, dat onze kleintjes t gewoon goed doen 🩷🩵