26 Reacties
vorig jaar
Ik vind het heel erg per merk verschillen, zeeman pakjes zit meneer in 68 en Primark pakje ook, andere maten is 62 nog te groot 😅 ik kijk gewoon naar hem, en niet naar de maat haha
vorig jaar
Reactie op Lyske
Huu ik dacht ook dat het andersom was. Dus maat 62 van 62 tot 67 cm
Haha gelukkig ben niet de enige dus, ik vond het zo gek.. ze groeit boven het gemiddelde maar in vergelijk met vele hier weegt ze veel minder, heeft ze nog een kleine maat dan wat gezegd wordt.. niet dat het uitmaakt maar het is zo verwarrend qua maat 🫣
vorig jaar
Reactie op Hagedoornbaby
Ik vind het heel erg per merk verschillen, zeeman pakjes zit meneer in 68 e ...
Gek he, heb juist dat zeeman maat 56 als 62 valt en 62 dus als 68 valt en vdr alle andere merkjes zoals prenatal, zara h&m etc voor mij doen op maat? Maar blijkbaar klopt er geen drol van. Achja niet dat t uitmaakt ;)
vorig jaar
Reactie op Mowin13
Gek he, heb juist dat zeeman maat 56 als 62 valt en 62 dus als 68 valt en ...
Denk dat het ook wel verschil maakt hoe je baby is qua postuur, ik heb ook kshortjes van 62, waar hij met zn volle buikje echt niet in komt 😅 waarvan andere truitjes van het zelfde merk wel goed vallen, is echt per kleding stuk verschillend. Zo ook de overslag rompers van Hema. Maat 50/56 te klein maat 62/68 te groot, vooral bij de armpjes en in de lengte
vorig jaar
Het verschilt soms zelfs binnen een merk.. of kleding stuk..heb 3 broekjes van de zeeman, 2 vallen klein en 1 valt groot..
C&a vestje/truien zitten prima, maar een jurkje is weer enorm groot 😅
Onze meid is geboren met 52 cm(4,6kg), kon nog 1 klein weekje maat 50 aan.
Na deze week heeft ze ongeveer 3 weken maatje 56 gehad.
Hierna overgestapt naar maat 62, wat dan wel groot viel, maar liever te groot dan wat te strak.
Ze is nu 58cm (en 6,4kg)(2 maand) en zit nogsteeds in maat 62. Echter past ze dus de klein vallende broekjes van maat 62 niet meer..
Vind het ook erg lastig 😆
vorig jaar
Mijn dochter is 57cm en draagt 56 62 is haar nog te groot ze is aankomende dinsdag 11 weken
vorig jaar
Mijn zoontje is 10 wk, 60 cm, 4,5 kg en beetje een lange slungel figuur. Ben van 50 naar 56 gegaan toen hij blote enkels en polsen kreeg. En de armen te lang waren om makkelijk in de mouwen te kunnen steken… Nu doe ik hem ook wel eens broekjes maat 62 aan zodat hij tenminste geen hoogwater heeft, en die zakken zo van zn luierkontje 😅 gelukkig ligt ie bijna de hele dag… zn 56 truien zijn ook nog vrij baggy…
vorig jaar
Wij hebben hier een dikzakje met korte pootjes haha. Onze dochter van bijna 2 heeft dit ook. Zij kan qua omvang makkelijk 92 hebben maar dan zijn de broeken veel te lang. Bij ons zoontje van 10 weken merk ik dit ook al. Ik weet gelukkig steeds beter welk merk de juiste pasvorm heeft want er zit zoveel verschil in die maten en hoe het valt.
vorig jaar
Oeps wij hebben wel grote kinderen als ik het hier lees… dochter is 11 weken en maat 68 begint al nipt te worden 🫣
En de andere dochter is 2,5 j en zit al een tijdje in maat 98…
Nochtans beide wel mager maar gwn lange armen en benen.
VRIEND
vorig jaar
Reactie op lvo1821
Ik heb een baby van inmiddels 56cm, maar qua breedte past ze makkelijk nog ...
Ik ben nog nooit op een grotere maat overgegaan vanwege de breedte. Heb liever te wijd dan te kort (word ik echt heel kriebelig van) en kijk dan inderdaad ook gewoon naar type kleding of het merk, zodat het wel een beetje past.
vorig jaar
Ik heb het idee dat ik elke keer als ik de la open trek om mijn zoontje aan te kleden, ik iets pak wat of te klein is of te groot. Geen pijl op te trekken met al die merken en verschillende maten en pasvormen.. hij is 11 weken, 6kg en 63cm. Momenteel draagt hij 56 cm of 62. In 68 verzuipt hij nog