1538 Reacties
8 maanden geleden
Vandaag 9+2. Elke dag andere klachten, die onvoorspelbaarheid is zo irritant! De ene dag ben ik misselijk, de volgende dag fysiek gesloopt, dan weer mentaal heel moe en kan niet nadenken.. Ik ben heel blij als deze fase van de zwangerschap voorbij is!
8 maanden geleden
Afgelopen maandag de eerste echo gehad met een heel mooi kloppend hartje! 🩷🩵 ik ben wel 4 dagen teruggezet, ben nu 8+4 ipv het eerder 9+1 wat ik dacht, dus een kleine week langer in het eerste trimester hehe. Alleen nu is m’n uitgerekende datum niet meer 4 oktober, maar waarschijnlijk 8 oktober dus dan moet ik toch naar een ander kletsgroepje toe!
8 maanden geleden
Reactie op willietibbie
Afgelopen maandag de eerste echo gehad met een heel mooi kloppend hartje! � ...
Ik had hetzelfde met mijn echo, maar ze kon het ook lastig meten zei ze. Dus wie weet straks met de volgende echo weer wat dagen erbij…dus blijf ook lekker in deze kletsgroep! 😄
8 maanden geleden
Zijn er meer dames die nu ook al last hebben van maagzuur? Bijv als je ligt? Ik moet echt weer aan de Rennies want het is zo naar. Uiteindelijk zeker wel de helft van mn vorige zwangerschap omeprazol geslikt (maagzuurremmer). Nu dus alweer last! Voelt absurd zo snel.
Oh en nog een vraag. Zijn er meer die halverwege de middag + avond last hebben van broeken/pantys? 9 weken en zou het liefst mn zwangerschapskleding weer uit de kast trekken. Super stom.
8 maanden geleden
Reactie op heleentje1992
Zijn er meer dames die nu ook al last hebben van maagzuur? Bijv als je ligt ...
Ik heb mijn zwangerschapsleggings en panty’s alweer tevoorschijn gehaald. Normale broeken en panty’s zitten echt niet meer lekker, dus ik trek ze niet langer aan
8 maanden geleden
Denk dat de meesten van ons komende week de termijnecho hebben? Zelf ben ik vrijdag 8 maart aan de beurt met 10+2.
Succes en veel plezier allemaal!🥰
8 maanden geleden
ik ben morgen aan de beurt voor de termijnecho. wel spannend want het is pas om 8 uur savonds. we zeiden het hier net nog tegen elkaar, dit doen we niet meer hoor want we vinden het nu al niks dat we de hele dag in spanning moeten wachten.
De laatste keer dat we hebben gekeken was met de vitaliteitsecho en dat is alweer 3 weken geleden. en ookal is dat niks in vergelijking met het wachten van je positieve test naar je eerste echo, vind ik het toch lang en begin ik angsten te krijgen dat het misschien tussendoor mis is gegaan.
Eigenlijk net zoals de vorige echo werd ik pas nerveus de avond ervoor, alleen toen mochten we om 9:30 al.
8 maanden geleden
Mijn termijnecho is de 13de, ben dan ook al 11 weken zwanger als het goed is.
Weet niet of het herkenbaar is, maar vind het misschien zelfs spannender dan de eerste echo. We hebben nu een kloppend hartje gezien en bewust gezien dat er echt een baby is. Daarvoor was het gissen ofzo..
8 maanden geleden
Reactie op tes manuaal
Mijn termijnecho is de 13de, ben dan ook al 11 weken zwanger als het goed i ...
Die termijnecho is ook alweer wat dichter bij de 3 maanden wat toch ook (voor mij in elk geval) echt een mijlpaal is. Kan me dus voorstellen dat je het spannend vind. Wij hebben deze week een pretecho tussendoor gehad. Dat helpt ook om een beetje vertrouwen erin te krijgen. Sterkte ook nog ffies met wachten!
8 maanden geleden
Ik heb 15 maart met dan waarschijnlijk 11 of 10+5/6 weken de echo. Uitgerekende datum schommelde tussen de 4 en 7 oktober, ik gok zelf na ovulatie dat hij op 6 oktober uit komt. Kijk er heel erg naar uit want daarna kunnen we écht iedereen vertellen dat ik weer zwanger ben😁
8 maanden geleden
Hallo, ik ben 9 weken zwanger en ongeveer 4 oktober uitgerekend van ons eerste kindje.
De eerste echo hebben we 2 weken geleden gehad en er klopte een mooi hartje❤️
19 maart de volgende echo, dat is dan de 2de echo, noem je dat de eerste termijn echo? 🤭
8 maanden geleden
Reactie op rosalina92
Hallo, ik ben 9 weken zwanger en ongeveer 4 oktober uitgerekend van ons eer ...
dat is goed nieuws! ik zal even een kleine samenvatting betreffende de echos maken hieronder. je krijgt naast echos ook nog gewone controle waarin ze wel het hartje laten horen met een doppler.
als je een echo hebt tussen de 6 en de 8 weken ongeveer heet het een vitaliteitsecho. dat is om te kijken of er een levensvatbare zwangerschap is met een hartslag.
De echo die daar meestal op volgt is tussen de 10 en de 12 weken en dat is de termijnecho. daarbij word je definitieve uitgerekende datum bepaald.
Hierna volgt als je ervoor hebt gekozen de 13 weken echo, dan kun je daarna tussendoor als je dat leuk vind nog een geslachtsbepalings echo in plannen, en dan heb je de 20 weken echo.
Hierna krijg je eigenlijk nog maar weinig echo's. vooral groei echo's om in te schatten hoe groot en zwaar je kindje ongeveer is en zal worden (is erg lastig en klopt dus vaak ook niet dus bind je daar niet helemaal aan vast) en tenslotte krijg je (soms) nog een liggings echo om te zien of je kindje bijvoorbeeldnog gedraaid moet worden. hierna is de grote ontmoeting. 😄
hopelijk geeft t je wat duidelijkheid.