1538 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb volgende week maandag de termijn echo! Zin in!

8 maanden geleden

Reactie op MiszJee

Die termijnecho is ook alweer wat dichter bij de 3 maanden wat toch ook (vo ...
Ja is absoluut een mijlpaal en als je dan al ziet wat voor mensje het is, extra bijzonder. Wat fijn een pretecho, hopelijk krijg je dan meer en meer vertrouwen. Lief dankjewel en jij ook🩷

8 maanden geleden

Vanavond de termijnecho! Errrrg spannend weer pfff. Slecht geslapen.

8 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Succes🩷🩷🩷

8 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Zolang wachten ook nog 😭. Succes!

8 maanden geleden

Mag ik hier ook aansluiten wat betreft info 😃? Voel me bij vlagen nogal een noob wat betreft me te wachten staat. Nu 10+6, morgen termijnecho en ben nu al zenuwachtig (en we mogen pas om 19u..). Tweede zwangerschap, hopelijk eerste die goed gaat. Vorige ronde was best pittig qua verloop en merk dat het me echt mega onzeker maakt. Tot nu toe twee echo’s gehad: vitaliteit en drie weken daarna gekeken of het nog goed ging. Beide echo’s precies op 24 september gezet: precies ook wat ik zelf had bedacht als optie. Ik durf dus langzaamaan te geloven dat het goed gaat, en ben inmiddels nogal overwhelmed met wat je moet regelen en wat er allemaal op de planning staat. Daar kan ik wel wat lotgenoten bij gebruiken!

8 maanden geleden

Ik had toch verteld dat mn (schoon)ouders niet leuk reageerden op de zwangerschap. Gisteren kwamen schoonouders oppassen op de peuter. Schoonmoeder: jullie gaat het wel aankomende weekend aan *schoonzus* vertellen toch? Dus wij: nee, we wachten tot na de termijnecho. Schoonmoeder: nou dat is ook niet leuk zeg. Pardon? Wat heb jij daar mee te maken? Ik ben een beetje boos geworden. .

8 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjes

Mag ik hier ook aansluiten wat betreft info 😃? Voel me bij vlagen nogal ee ...
Natuurlijk! Vraag maar raak 😬 en fijn dat je er nu voorzichtig op durft te hopen en geloven dat het goed gaat. Hopelijk heb je morgen ook een mooie termijnecho. Bij ons in de regio (Rotterdam + omstreken) zit met name de kinderopvang en de kraamzorg heel erg vol. Daar zou ik dus mee beginnen! En de rest een beetje over je heen laten komen, je hebt nog een hele tijd!

8 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Natuurlijk! Vraag maar raak 😬 en fijn dat je er nu voorzichtig op durft te ...
Ja ik woon ook in de buurt van Rotterdam. Mijn man wil nog even wachten (wij gaan het donderdag aan onze ouders vertellen). Niet helemaal mijn keuze, maar heb de afgelopen jaren geleerd dat ik beter kan zeggen dat het prima is om het te doen hoe hij het wil om achteraf te horen dat ik gelijk had ;). Mijn ouders en schoonouders en nog wat andere familie woont in de buurt, dus het is vast op te lossen als we een lange wachttijd hebben. Ik hoef pas na de kerst als het goed is weer aan het werk. Wat een rare reactie van je schoonmoeder. Wat had ze anders verwacht?

8 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Ik had toch verteld dat mn (schoon)ouders niet leuk reageerden op de zwange ...
Pfff vreselijk joh, waar bemoeien ze zich mee. Je hebt ze niet voor het kiezen helaas 😭

8 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjes

Ja ik woon ook in de buurt van Rotterdam. Mijn man wil nog even wachten (wi ...
Oeh! Jij durft haha! Als jullie zo ver zijn, schrijf je voor meerdere locaties in. Ik zal je niet teveel afschrikken maar bij mijn dochter was het vinden van een opvang echt een groot drama. Na de positieve echo bij 8 weken hebben we dit keer direct de opvang gebelt voor een plekje, vanaf februari. Qua schoonmoeder: dit is ongeveer exact wat ze zei ook bij de eerste zwangerschap. Ze weet alles om haar te laten draaien (& haar dochter + haar zoontje, die is 6 maand ouder dan mijn dochter). Het is vermoeiend. Over het algemeen is ze gelukkig een lieve oma.

8 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Pfff vreselijk joh, waar bemoeien ze zich mee. Je hebt ze niet voor het kie ...
Ja ik heb dat dus ook een beetje aan haar teruggegeven: 'wat maakt dat voor jou uit?'. Later zei mn man nog dat ze het gewoon leuk vind en dus wil delen met haar dochter (mijn schoonzus dus) maar ik voel me gewoon heel erg onder druk gezet omdat zij het niet leuk vindt dat ze haar mond moet houden.

8 maanden geleden

Ja, vertel mij wat… Het enige wat ik weet is dat nu doordrammen dat dat geregeld moet worden, alleen maar averechts werkt omdat meneer er heilig van overtuigd is dat het allemaal wel mee valt en nog wil informeren bij vrienden (die het nu nog niet weten dat wij een kindje verwachten). Ik heb zelf allang bedacht wat ik de fijnste opties zou vinden. In het ergste geval moet ik na de kerst weer aan de slag en hebben we geen opvang. In dat geval is het óók zijn probleem. Ik ga al minder werken, dus dan zal hij op moeten vangen wat ik niet op kan vangen en dus ook ‘op de blaren moeten zitten’. Financieel hebben we het prima, dus als hij dan tegen 70% tijd op moet nemen, is dat geen probleem. Qua werk/uren wel, maar dat zien we dan wel weer… Aan welke kant van Rotterdam woon jij?

8 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Ja ik heb dat dus ook een beetje aan haar teruggegeven: 'wat maakt dat voor ...
Wacht, begrijp ik het nou goed dat ze eigenlijk een beetje een voorkeur heeft voor haar dochter? Best raar dat mensen zo kunnen zijn. Wat vind jouw man/vriend daarvan? Probeer je er lekker overheen te zetten. Ze heeft echt geen enkel punt, jij/jullie mogen beslissen aan wie en wanneer je het verteld… Als ze graag met haar dochter erover wil praten is dat natuurlijk gewoon leuk, maar dat kan de komende weken nog vaak genoeg neem ik aan.

8 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjes

Ja, vertel mij wat… Het enige wat ik weet is dat nu doordrammen dat dat ge ...
Hahaha! Ben erg benieuwd wat zijn vrienden gaan zeggen ;). En gelukkig is er ouderschapsverlof inderdaad. Uiteindelijk komt het ook vast wel weer goed, maar misschien niet vanaf 1 januari ;). Mn schoonmoeder heeft inderdaad een flinke voorkeur voor haar dochter (ze heeft 3 zoons, 1 dochter) en dat is altijd al zo. Zoons weten niet beter dan dat dochter het hand boven het hoofd wordt gehouden. Ik ben er gewoon een beetje bang voor dat ik ook deze zwangerschap en babytijd straks weer constant wordt vergeleken en met dit soort opmerkingen moet dealen.

8 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Ik had toch verteld dat mn (schoon)ouders niet leuk reageerden op de zwange ...
Omg… wat lullig! Is toch jullie keuze? Bizarb

8 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjes

Ja, vertel mij wat… Het enige wat ik weet is dat nu doordrammen dat dat ge ...
Welkom! Ik ben benieuwd, hier in Den Bosch is er al meer dan een jaar wachttijd bij de opvang en dat is dan voor broertjes/zusjes die voorrang krijgen 🥲🥲 Heb t verteld met 7 weken. Maar goed, we wachten wel af

8 maanden geleden

Bij mijn eerste echo was ik 9+2 weken zei ze 2 okt. Maar volgende week hoor ik exact de datum.

8 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Omg… wat lullig! Is toch jullie keuze? Bizarb
Tsjaaaaaa. Hoe was je echo? Heb je m al gehad of nog steeds aan wachten?

8 maanden geleden

Na de termijnecho 2 dagen cadeau gehad dus officieel uitgerekend voor 27/09 😊