1538 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op unknown2024
Ik ben vandaag 11w3d. Tot nu toe al 3 keer een echo gehad en altijd mooi kl ...
Hey, hier een 2e zwangerschap en ik herken dat wel… ik ben momenteel 10w 5d en ik heb regelmatig steken in mijn onderbuik. Ik heb dit eens nagevraagd aan de huisarts en kan idd komen van verschillende dingen:
- obstipatie: darmen die hard aan het werken zijn omdat de stoelgang harder wordt
- ligamenten rond je schaambot die losser komen ( ik hoor en voel het vooral krakken als ik in mijn bed draai)
- baarmoeder die groeit waardoor alles in de buik wat andere plaats moet krijgen en pijn kan geven.
Ik had dit mijn eerste zwangerschap ook en alles is toen goed gegaan dus ik heb er nu al veel meer vertrouwen in. Ik heb momenteel zelf wel veel last van obstipatie dus ik steek het vooral daarop 🤷♀️
Hopelijk ben je ook wat gerustgesteld nu 😉
8 maanden geleden
Reactie op Alasse87
Krijgen jullie geen geslachtsbepaling via de NIPT?
In NL mag dit niet vanwege het risico op embryoselectie. In België mag je tot 12 weken een abortus uitvoeren dus daarna mag je het geslacht te weten komen. In Nederland mag een abortus tot een later termijn.
8 maanden geleden
Reactie op Appeltaartjes
Ik gok dat mijne daar ook heen is gegaan, aan je naam te zien woon je in de ...
Nipt net binnen, alles was goed incl nevenbevindingen🥰
Maandag einde middag geprikt en op vrijdag binnen! Vanuit het Erasmus
8 maanden geleden
Reactie op Westlandse92
Maandag einde midda ...
Hier precies hetzelfde!! 😊
8 maanden geleden
Reactie op Westlandse92
Maandag einde midda ...
Dit is chill om te weten! Afgelopen week kon ik steeds niet op de momenten dat de bloedafname open was, dus ik hoop maandag ochtend te gaan. En ik kom ook uit jouw regio ;)
8 maanden geleden
Vanmorgen wakker geworden met roze bloedverlies bij het afvegen, 10+4. Heb de VK al gebeld, we kunnen eind Vd dag terecht. Maar heb een slecht gevoel hierover. In december ook al een MK gehad. 😢
8 maanden geleden
Zijn er toevallig vrouwen hier die gewoon goede echo’s hebben gehad ondanks bloedverlies? Ik had gister helderrood bloed afgeveegd en mijn VK heeft me op het hart gedrukt dat het hoogstwaarschijnlijk een geknapt vaatje is, zeker omdat ik al 2 goede echo’s heb gehad (een vroege en een termijnecho).
Komende dinsdag een nieuwe termijnecho omdat de baby er de vorige keer niet goed voorlag maar toen zag alles er wel gewoon vitaal uit.
Merk dat het me heel onzeker maakt alle verhalen over het bloedverlies in combinatie met een miskraam, terwijl 50% van de vrouwen bloedverlies ervaart tijdens de zwangerschap.
8 maanden geleden
Reactie op willietibbie
Zijn er toevallig vrouwen hier die gewoon goede echo’s hebben gehad ondanks ...
Ja hoor in beide zwangerschappen. En nu toch echt 2 eigenwijze gezonde jongens rijk! Als je verloskundige dat zegt zou ik daar maar vanuit proberen te gaan. Ik snap dat het super spannend is hoor! Als het niet door blijft bloeden en je krampen en stolsels krijgt dan hoef je je op deze termijn geen zorgen te maken.
8 maanden geleden
Reactie op Celiie
Ja hoor in beide zwangerschappen. En nu toch echt 2 eigenwijze gezonde jong ...
Bedankt voor je fijne reactie! 🥰
8 maanden geleden
Reactie op willietibbie
Zijn er toevallig vrouwen hier die gewoon goede echo’s hebben gehad ondanks ...
Hier ook steeds bloedverlies, nu de 2e zwangerschap en heb het weer regelmatig… dit komt en gaat met dagen. Maar al een gezonde dochter rondlopen dus nu kan ik er wel rustiger bij blijven.
Ik heb soms tot 3 inlegkruisjes bloedverlies per dag, gaande van helderrood tot eerder zwart. Dus je niet te veel zorgen maken als je VK zegt dat het ok is…
8 maanden geleden
Reactie op juultje-24
Vanmorgen wakker geworden met roze bloedverlies bij het afvegen, 10+4. Heb ...
Helaas was er geen hartje meer…😢
8 maanden geleden
Reactie op juultje-24
Helaas was er geen hartje meer…😢
Ach nee, wat ontzettend verdrietig 💔