1538 Reacties
5 maanden geleden
Leuk om weer even van iedereen te lezen hoe het gaat! Moeten we vaker doen, ...
Is het je eerste zwangerschap? Ik kan me heel goed voorstellen dat je bezig bent met die buik hoor!
Ik kijk zelf best uit naar wat warmer weer, maar tegelijkertijd ook bang voor dikke enkels en zo'n dik hoofd door vocht.
Mn vorige zwangerschap was ik in de zomer echt nog lekker slank en fit, en in de winter kon ik me heerlijk verstoppen in grote truien en hield ik geen vocht vast (eind dec bevallen).
5 maanden geleden
Leuk om inderdaad te lezen van elkaar hoe het gaat! Veel herkenbare dingen. Zelf heb ik momenteel het meeste last van:
- heel vaak kleine beetjes plassen, al een paar keer urine laten testen maar geen blaasontsteking.
- slechte stoelgang
- vergeetachtig en minder secuur. Terwijl ik dit normaal totaal niet ben haha!
Ik had ook een tijdje last van mijn bekken (onderrug). Bekkenfysio heeft wat tips gegeven. Ik zat kennelijk altijd met mijn benen over elkaar en dat is echt taboe, nu ik het heb afgeleerd merk ik wel verschil!
5 maanden geleden
Iemand die dit ook heeft?
Ik heb nu sinds een volle week ieder dag 24/7 dat ik mijn hartslag hoor in mijn hoofd/oren, om gek van te worden ik ben nu 24 weken precies. Is het tijdens de zwangerschap normaal? Ik hoop dat het na de zwangerschap weg is. Dit heb ik nog nooit eerder gehad. En is mijn eerste zwangerschap.
5 maanden geleden
Reactie op MelissaSignet
Iemand die dit ook heeft?
Ik heb nu sinds een volle week ieder dag 24/7 d ...
Kan zijn dat je bloeddruk verhoogd is. Misschien even laten meten?
5 maanden geleden
Ik weet niet of jullie hem al hadden maar van de week is het mij eindelijk gelukt om de kruidvat babybox te bestellen.
5 maanden geleden
Reactie op Tessa234
Kreeg je een mail dat je hem kan bestellen? Ik heb 2 maanden terug hem aang ...
Nee ik kreeg geen mail, ik zag alleen dat hij op voorraad was. Toen heb ik gebeld met Kruidvat en toen kreeg ik de mail binnen een kwartier en kon ik zo bestellen
5 maanden geleden
Reactie op Tessa234
Oh wat fijn! Dat ga ik dan ook even doen!
Succes, ik had hetzelfde probleem. Kreeg maar geen mail. Maar de medewerker van de klantenservice had het zo geregeld
4 maanden geleden
Vandaag 28 weken🙌! Waar de eerste 25 weken echt voorbij vlogen merk ik dat het nu steeds langzamer lijkt te gaan. Ik zit zelf lager in mijn energie, heb veel bekkenklachten en werken (kantoorbaan) wordt steeds pittiger. Aan het einde van de dag en in het weekend lig ik voornamelijk plat.. Zou zo graag wat meer energie hebben om lekker met mijn zoontje te spelen. Ik heb zwanger zijn in combi met een peuter echt onderschat 😅. Kortom ik tel echt af naar mijn verlof. Na deze week nog 6 weken werken.
Herkennen jullie dit ook?
4 maanden geleden
Hier ook 28 weken vandaag! Ook weinig energie, heel kort lontje naar alles en iedereen. 4 dagen werken (kantoor) valt me zwaar! Ook omdat ik mijn vervanger aan het inwerken ben dus extra workload. Over 2 weken heb ik eerst vakantie, na mijn vakantie ga ik nog 3 weken werken. Ik heb een wat ouder kind, maar ook dat is vermoeiend - eindjaarsdingen bij dansle en school, afzwemmen, vakantieweek brengen en halen: en dat alles gecombineerd met drukte op werk bij man en mijzelf. Dus ik ben regelmatig 🧨
4 maanden geleden
Maar Godzijdank amper bekkenklachten in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap. Alleen als ik teveel doe (vorige week een dag veel de trap op lopen sjouwen met allemaal spullen van eerste naar tweede verdieping), dan krijg ik echt last. Verder sport ik nog regelmatig en houd ik er veel rekening mee en gaat het deze keer dus echt veeeeel beter.
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ook 28 weken zwanger! Ik begin me sinds een aantal weken weer steeds vermoeider te voelen. Moet er echt weer aan wennen. Tweede trimester was voor mij echt positief qua energie. Maar nu… hahaha. Kom de dag niet meer door zonder dutje hoor. Verder helaas last (gehad) van een blaasontsteking waardoor ik voor een week lang elke paar minuten last had van harde buiken. Veel ziekenhuisbezoeken daardoor. Gelukkig geen ontsluiting. De kleine man mag wat mij betreft nog minstens 9 weken blijven zitten 😉🩵
4 maanden geleden
Fijn dat ik niet alleen ben!
Qua werk moet ik hierna nog 6 weken werken. Ik heb gisteren afgestemd dat ik voorlopig 3 dagen thuis werk zodat ik tussendoor meer kan rusten en 1 dag naar kantoor kom. Ik hoop dat dit voldoet maar heb volgende week wel een gesprek met de bedrijfsarts om te zien hoe verder. Ik ben benieuwd!
4 maanden geleden
Ohhh hier ook een! Morgen 28 weken, en ik vind het sinds anderhalve week echt zwaar. Die combi met werk, peuter, huishouden, sociale verplichtingen. Mn schoonmaakster is ook nog (langdurig) ziek. Ik kan wel janken als ik bedenk dat ik dit nog 8 weken moet volhouden.
4 maanden geleden
Inmiddels 26+5. Merk dat het fysiek wat zwaarder wordt. Een rondje wandelen van 45 min voelt als een wandeling van 3 uur door de bossen 😂.
4 maanden geleden
Nou ik ben een enorme mentale drempel over gestapt... Ik heb mijn schoonmoeder gevraagd een paar uurtjes te komen helpen met peuter en huishouden, omdat het allemaal een beetje zwaar wordt. Lastig om te accepteren dat dit nodig is!
4 maanden geleden
Reactie op heleentje1992
Nou ik ben een enorme mentale drempel over gestapt... Ik heb mijn schoonmoe ...
Hulp vragen is lastig hè? Dat ervaar ik ook zo.. moet zelf die drempel ook nog even over 😅