1538 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Daria HT

Hoi
Haaii

4 maanden geleden

Hoi allemaal ik ben 4 oktober uitgerekend ben nu 27+6 nou was ik gister bij een 3D echo en verder zag alles er goed uit alleen nou zag ze dat me kleintje zijn buikje wat groter was en ik heel veel vruchtwater heb wat soms kan betekenen dat ik suiker heb iemand ervaring hier mee ? Bij me eerste zwangerschap dit allemaal niet gehad dus heb tog wel een beetje kleine zorgen de vrouw die de pret echo maakte heeft contact opgenomen met mijn vk die me net belde dat ik aankomende dinsdag een extra echo moes komen laten maken ☺️🥲

4 maanden geleden

Reactie op Mel51024

Hoi allemaal ik ben 4 oktober uitgerekend ben nu 27+6 nou was ik gister bij ...
Ik heb ook heel veel vruchtwater! Al 2x een groeiecho voor gehad. Ze meten dan p verschillende plekken het vruchtwater, en de diepste/grootste pocket (plek) wordt als uitgangspunt genomen. Mag max 8cm zijn, bij mij was het eerst 7.8. Toen 8.8 en nu 10.7. Baby is p73 buikje wel p90. Morgen dagcurve prikken voor uitsluiting diabetes. Benieuwd wat eruit komt

4 maanden geleden

Hey meiden, sinds een paar dagen last van kramp in de kuiten / voeten snachts. Hekernnen jullie dit? Iemand tips om het te voorkomen?😀😅

4 maanden geleden

Reactie op Anouuka

Hey meiden, sinds een paar dagen last van kramp in de kuiten / voeten snach ...
Ja vreselijk, wat je kan doen is magnesium innemen van Kruidvat 2 tabletten per dag, en ik drink er veel halfvolle melk bij moet zeggen… dan heb ik het niet, maar zodra ik de melk vergeet… KRAMPPPPPP😂

4 maanden geleden

Thanks voor de tip!! Ik ga dat ook proberen. 🙏🏻

4 maanden geleden

Reactie op MelissaSignet

Iemand die dit ook heeft? Ik heb nu sinds een volle week ieder dag 24/7 d ...
Ik had dit ook! Ineens was het weg rond de 27weken zwangerschap. Dus hoop dat het bij jou ook spontaan ophoud! 😊

4 maanden geleden

Ik slik er ook magnesium voor. Heb het sinds week 10 en is niet meer weggegaan. Maar met magnesium stuk beter

4 maanden geleden

Ik ga per direct minderen met werken. Nu die stap is gezet heb ik zoveel meer rust! Hopelijk helpt dit voldoende om komende weken iets meer rust te nemen waardoor de bekkenpijn iets behapbaarder wordt en ik niet meer op zie tegen de dagen!

4 maanden geleden

Ik lees dus overal van dames met pretechos die van alles te weten komen over hun baby. Soms ook nog worden doorgestuurd voor groeiechos omdat ze dingen tegen komen enzo. Wij hebben geen pretecho gedaan..en nu bekruipt het gevoel. Is de boel dan wel genoeg nageken. Hoe weten ze dan zeker dat alles okee is. Zijn er meer dames die niet voor een pretecho zijn gegaan tot nu toe, en dit herkennen?

4 maanden geleden

Reactie op Knagerenco

Ik lees dus overal van dames met pretechos die van alles te weten komen ove ...
Wij geen pretecho gedaan en verder ook geen extra echo's. Herken het niet. De 13 weken en 20 echo zijn zo uitgebreid... Plus nipt gedaan. Vorige zws was de 13 weken echo er zelfs nog niet. Toen wel groeiecho gehad wegens kleine buik, maar toen keken ze nauwelijks ergens naar

4 maanden geleden

Wij geen pretecho gedaan en verder ook geen extra echo's. Herken het niet. ...
Ja daar heb je ook weer gelijk in..tot nu toe was alles ook goed idd

4 maanden geleden

Wij ook niet sinds de 20w. Vorige keer had ik groei echo's, maar ik hoop eerder dat het niet nodig is. Er bekruipt me alleen heel langzaam het gevoel: wat als het dan toch geen meisje is!?

4 maanden geleden

Reactie op Knagerenco

Ja daar heb je ook weer gelijk in..tot nu toe was alles ook goed idd
Zolang het niet nodig is is dat alleen maar fijn toch? Groeiechos kunnen voorkomen als de fundushoogte bv afwijkt. Dit wordt wel altijd gecontroleerd bij de reguliere controles

4 maanden geleden

Iemand ervaringen met 28 weken naar gynaecoloog moeten omdat baby afbuiging in groei laat zien en buiten de curve valt, te klein is? Slecht groeit? Heb er niet van geslapen..

4 maanden geleden

Reactie op mjmj2525

Iemand ervaringen met 28 weken naar gynaecoloog moeten omdat baby afbuiging ...
Geen ervaringen mee maar ik kan mij voorstellen dat je er slecht van geslapen hebt! Valt de baby ver buiten de curve? En mag je al snel door naar de gynaecoloog?

4 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Zolang het niet nodig is is dat alleen maar fijn toch? Groeiechos kunnen vo ...
Ja dat is waar dat checken ze dan wel weer altijd. Dus als ze daar dan iets geks in concluderen dan kijken ze verder. Dus er is wel controle natuurlijk

4 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Geen ervaringen mee maar ik kan mij voorstellen dat je er slecht van geslap ...
Ik ben gisteren na de groeiecho meteen doorgestuurd naar gynaecoloog. Ze loopt 2 weken achter dus wel echt buiten de curve.. nu wachten op een uitgebreide medische echo, om afwijkingen uit te sluiten. Voel me verder prima en de meid beweegt ook flink. Ben zo bang dat er iets mis is.. pff

4 maanden geleden

Reactie op mjmj2525

Ik ben gisteren na de groeiecho meteen doorgestuurd naar gynaecoloog. Ze lo ...
Ik kan je angst goed voorstellen! Hopelijk hebben jullie snel een afspraak en gaat alles gewoon goed met jullie meisje. Sterkte!

4 maanden geleden

Reactie op mjmj2525

Ik ben gisteren na de groeiecho meteen doorgestuurd naar gynaecoloog. Ze lo ...
Hey, wij hebben dit gehad bij onze eerste dochter.. bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had zonder dat ik dit zelf door had… in het begin van de zwangerschap zat ze steeds hoog op de curve maar vanaf 20 weken plots aan het zakken… op 30 weken zat ze dan al ver achter ( percentiel 2) en dan hebben ze op 37 weken spoedkeizersnede gedaan omwille van te weinig bewoog in mij en ze schrik hadden dat ze niet kon overleven als ze ze langer lieten zitten… uiteindelijk was ze slecht 2kg400gr en 42 cm bij geboorte. Ze hebben haar 3 dagen met maagsonde en monitoring op neonatale zorg gelegd en dan was ze er helemaal door. Het voordeel was dan wel dat mijn zwangerschap medisch was en ik heel veel opvolging kreeg (op het einde wekelijks echo). Intussen hebben we een flinke meid van 2 jaar die nog steeds heel mager is (10 kg). Maar goed haar eigen lijntje volgt en verder perfect ontwikkeld. Als je vragen hebt of nog iets wil weten, stuur gerust 😉