1538 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Knagerenco
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze maandag gaan starten met inleiding. ...
Heel veel succes! Begrijp dat dit anders is dan dat je voor je zag maar ook een ziekenhuis bevalling kan mooi zijn.
2 maanden geleden
Reactie op eerste avontuur
Heel veel succes! Begrijp dat dit anders is dan dat je voor je zag maar ook ...
Ja ben blij dat ik nu de ruimte heb om me nog even mentaal voor te bereiden hierop
2 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Ook bij een tweede kindje ervaar ik dit hoor! Vorige kwam heel plotseling w ...
Geeft het je geen rust dat je “weet” wat er ongeveer op je afkomt omdat het niet de eerste keer is? Alhoewel mijn vriendinnen juist zeggen dat de 1ste keer beter is, omdat je dan geen idee hebt wat er komen gaat 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Ji
38 weken zwanger van de 2e en nog steeds niet ingedaald. Meerderen dit geha ...
Dit had ik bij de eerste maar zodra de vliezen breken daalde de baby alsnog in. Wel was het toen bij mij belangrijk dat ik niet ging staan als de vliezen zouden breken, omdat er dan een kans was dat de navelstreng ook mee naar beneden ging en knel kwam te zitten.
Persen was maar een kwartiertje ;) maar had aangegeven daar enorm tegen op te zien dus ze hebben echt tot het laatst gewacht voor ik begon met persen.
2 maanden geleden
Reactie op Ji
38 weken zwanger van de 2e en nog steeds niet ingedaald. Meerderen dit geha ...
Hier 37w +4d en op de laatste controle was ze ook nog niet ingedaald… ik duim dat ze nog indaalt deze laatste tijd… maandag op 38w opnieuw controle… spannend!
2 maanden geleden
Reactie op noelle91
Geeft het je geen rust dat je “weet” wat er ongeveer op je afkomt omdat het ...
Eerlijk? Het geeft mij juist meer onrust aangezien ik mij veel bewuster ben van wat mij mogelijk allemaal te wachten staat en welke complicaties zich voor kunnen doen.
Ik moet zeggen dat ik het de hele zwangerschap al wel een beetje heb hoor, dat ik er veel minder onbevangen in sta dan tijdens mijn eerste zwangerschap.
Desondanks kijk ik echt uit naar de bevalling aangezien ik ontzettend klaar ben met zwanger zijn haha.
2 maanden geleden
Ik kreeg te horen van een aantal vriendinnen dat je vanaf 35 weken elke week bij de verloskundige moet komen.. ik ben vorige week woensdag voor het laatst geweest met 36+5 en ik moet volgende week pas weer terug komen met 38+5. Is dat normaal ? Ik hoef dus niet elke week.. mensen in mijn omgeving vinden dit heel apart
2 maanden geleden
Reactie op Laura4321
Ik kreeg te horen van een aantal vriendinnen dat je vanaf 35 weken elke wee ...
Met week 35 moest ik om de twee weken ofzo, vanaf nu (38+5) elke week.. Dus helemaal niet gek :)
2 maanden geleden
Reactie op Laura4321
Ik moet vanaf 36 (35+6 om precies te zijn) weken iedere week langskomen.
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Al 12uur lang elke vijf minuten weeen maar nog niets gebeurd bij baarmoeder ...
Wat spannend zeg! Het kan nu niet gaan doorzetten?
2 maanden geleden
Reactie op pizzazip
Verwachting van de gynaecoloog is van niet en heb zelfs pas 30 september (! ...
Lekker joh zo'n gynaecoloog. Voor hetzelfde geld is dit wel allemaal voorwerk en zet het opeens wel door! Ik duim voor je :)
2 maanden geleden
Ja klopt als mijn vliezen nu zouden breken en er komt veel vruchtwater uit, moet ik gaan liggen. Als er maar scheutjes uitkomen betekend het dat ze genoeg ingedaald is en hoeft het niet zeggen ze. Is ook heel normaal hoor bij een 2e dat je later indaalt of pas bij de bevalling. Bij mijn 1e braken mijn vliezen pas toen ik 7cm had en persdrang kreeg. Dus ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.. wie weet is ze volgende week wel ingedaald 💕.
2 maanden geleden
Reactie op Laura4321
Ik heb gisteren met 37 weken + 4dagen controle gehad en over 2 weken weer ( 3 dagen voor de uitgerekende datum). Ik vroeg moet ik nu eerder langs komen maar toch pas 2 weken later. Ze zei er is niets afwijkends, bloeddruk is altijd goed, je voelt je goed dan is dat niet nodig. Als wel iets is tussendoor natuurlijk gelijk bellen.