2410 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

🙋🏻‍♀️donderdag middag
Veel succes vandaag! ❤️❤️

8 maanden geleden

Reactie op Room1995

We hebben een goede echo 🥹🙏 Het bloed is weg uit mijn baarmoeder, het har ...
wauw wat fijn!!!

8 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Veel succes vandaag! ❤️❤️
Ja succes Kelly!

8 maanden geleden

Vandaag een echo gehad, tot onze verbazing ben ik zwanger van een tweeling 😯 Ik ben zwanger geworden via IVF/ICSI, dus we wisten dat 1 embryo teruggeplaatst is. Die is dus in de baarmoeder gaan delen. Dit brengt wel extreem veel risico met zich mee, want zoals het er nu uit ziet is het een monochriale - monoamniotische tweeling. Dat betekent twee foetussen, 1 vruchtzak en 1 placenta. Ik sta nu onder strenge controle van het ziekenhuis. Dinsdag heb ik weer een echo en een afspraak met de gynaecoloog. Ik ben in shock… Dit wordt allemaal extreem spannend.

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Vandaag een echo gehad, tot onze verbazing ben ik zwanger van een tweeling ...
Oh wauw! Ik vergeet altijd dat het ook een tweeling kan zijn. Wel van beide het hartje gehoord? En wat is het risico?

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

wow, dat is dan dus ook een eeneiige tweeling? omdat er geen 2 eitjes zijn teruggeplaatst? of begrijp ik dat verkeerd? is dat zeldzaam als ze de placenta en vruchtzak moeten delen? ik snap dat dat echt wel even een plaatsje moet gaan krijgen!

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Oh wow! Dat is even schakelen... maar gefeliciteerd 🥳. Heb je achteraf bepaalde dingen gehad, waardoor je nu denkt van dat verklaart een boel? (Snel/heftige symptomen, snel stijgende testen?)

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Oh wauw! Ik vergeet altijd dat het ook een tweeling kan zijn. Wel van beide ...
Beide hartjes hebben we zien kloppen, ja. Het risico van een mono-mono zwangerschap is dat de navelstrengen in elkaar verstrengeld raken, waardoor de toevoer van bloed en voedingsstoffen niet goed verloopt en de kans dat 1 of beide baby’s overlijden is dan groot.

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

wow, dat is dan dus ook een eeneiige tweeling? omdat er geen 2 eitjes zijn ...
Het is een eeneiige tweeling ja, omdat er maar 1 embryo is teruggeplaatst (en dus 1 eitje). Een mono-mono zwangerschap komt, zoals ik nu snel heb gelezen, bij 1 op de 100 meerlingenzwangerschappen voor.

8 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Oh wow! Dat is even schakelen... maar gefeliciteerd 🥳. Heb je achteraf bep ...
Niet echt, eigenlijk… Ik kan het vergelijken met de zwangerschap van mijn zoontje, en daar had ik rond dezelfd aantal weken dezelfde klachten. Behalve dat ik nu wel veel moeier ben, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik al een peuter heb rondlopen.

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Beide hartjes hebben we zien kloppen, ja. Het risico van een mono-mono zwan ...
Ah spannend zeg! Wel fijn dat jullie de hartjes hebben gehoord 🥰

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Niet echt, eigenlijk… Ik kan het vergelijken met de zwangerschap van mijn z ...
Dan voel je het al helemaal niet aankomen natuurlijk! Het hebben van een peuter draagt ook zeker bij aan de vermoeidheid 😂. Duimen voor een mooie, zorgeloze (voor zover dat kan) zwangerschap.

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Niet echt, eigenlijk… Ik kan het vergelijken met de zwangerschap van mijn z ...
Gefeliciteerd! Ook wel heel spannend zoals je het al beschrijft. Ik ga hard voor je duimen. Gelukkig sta je onder strenge controle. Heel veel sterkte met je zwangerschap! 🍀💛

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Wat bizar Marloes! Ik kan me voorstellen dat je daar geen rekening mee hebt gehouden, wel heel fijn dat beide hartjes kloppen!

8 maanden geleden

Hoi ik ben 27 jaar en 19 oktober uitgerekend. Van mijn eerste kindje! Eerste echo vandaag gehad!

8 maanden geleden

Reactie op mdkdv

Ja vrijdag!
Jij je echo al gehad?

8 maanden geleden

Lees op dit forum dat veel vrouwen een miskraam hebben of echo’s die tegenvallen. Maakt jullie dit ook zo onzeker? Maandag heb ik pas mijn echo ben dan als het goed is 7 weken.

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Lees op dit forum dat veel vrouwen een miskraam hebben of echo’s die tegenv ...
Ja echt heel erg... en dit is m'n derde kindje, maar ben elke zwangerschap weer zo onzeker

8 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Ja echt heel erg... en dit is m'n derde kindje, maar ben elke zwangerschap ...
Is het na je 1e echo wel over of pas na 12/13 weken?

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Is het na je 1e echo wel over of pas na 12/13 weken?
Bij de eerste was dit na de eerste echo over, bij de tweede na de termijnecho, dus ben benieuwd of het bij de derde nog wat opschuift 😅