2410 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Lsn1
Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd? En waar let je op?
Ik wilde eerst ...
Ja, ik heb een ZZPer benaderd 3 dagen na mijn positieve test. Voelde erg vroeg maar blijkbaar is dat normaal, anders zitten de ZZPers al vol.
8 maanden geleden
Reactie op Lsn1
Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd? En waar let je op?
Ik wilde eerst ...
Ik heb hem ook al aangevraagd en ook gelijk ingeschreven bij de kinderopvang.
Heb gelet op de normen en waarde van de instantie vaak staat er wel een kopje over hoe ze het doen. Een dan gewoon degene gedaan die mij het meest aansprak
8 maanden geleden
Reactie op Lsn1
Wat is t voordeel tussen een zzp’er en via een ‘bureau’?
Dat je weet wie er komt, je kiest zelf de persoon. Ik had de eerste keer een bureau, was ook helemaal prima, alleen het was toen zo ontzettend druk, dat ik niet wist hoe veel uren ze elke dag kwamen en ik had ook twee verschillende. Mensen in mijn omgeving kregen ook geen kraamzorg thuis, maar in een noodkraamzorghotel.
Het was nogal onrustig en chaotisch. Maar oktober is geen september, dus het zal deze keer sowieso niet zo'n chaos zijn gok ik.
8 maanden geleden
Reactie op Lsn1
Thanks! T is m’n eerste zwangerschap - en er zijn zoveel forums 😅 heb echt ...
Ik wist dat ook niet de eerste keer, hoor. Er komt zoveel info op je af en je moet er zo snel bij zijn.
Ze leveren dezelfde diensten, vaak zijn het vrouwen die uit een organisatie komen en voor zichzelf beginnen. Kost ook hetzelfde voor de kraamvrouw.
VRIEND
8 maanden geleden
Reactie op NoorderIicht
Ik wist dat ook niet de eerste keer, hoor. Er komt zoveel info op je af en ...
Misschien een stomme vraag, maar hoe vind je zo'n zzp'er? Ik heb zelf 2 keer via een organisatie kraamzorg gehad en ik ervaarde de tweede keer precies wat jij zegt. Heb ook 3 kraamverzorgergsters gehad in die 7/8 dagen en dat vond ik allemaal erg chaotisch.
8 maanden geleden
Reactie op Charlenevl
Misschien een stomme vraag, maar hoe vind je zo'n zzp'er? Ik heb zelf 2 kee ...
Ik heb kraamzorg1op1.nl gebruikt, daar kan je filteren op wat criteria. Daarna heb ik er een stuk of 5 benaderd. 2 konden meteen al niet, 1 heeft nooit gereageerd en met 2 heb ik gesprek gehad bij mij thuis.
Ik had van te voren gebeld naar de organisatie wat gebruikelijk is om te doen, zij zeiden 'schrijf er zo'n stuk of 5 aan'. Had 2 uitstekende kandidaten en vond het nog lastig om te kiezen.
Ik weet niet of er meer sites zijn, misschien even googlen op 'zzp kraamzorg'?
Is al wel een paar weken terug. Maar je kunt het zeker nog proberen, en anders alsnog bij een gewone organisatie.
8 maanden geleden
Reactie op NoorderIicht
Ik heb kraamzorg1op1.nl gebruikt, daar kan je filteren op wat criteria. Daa ...
Bedankt voor de tip. Het voelt nog mega vroeg om daar nu al mee bezig te zijn, maar hoor ook verhalen dat je er echt al heel vroeg bij moet zijn. Mijn vriend en ik hebben in het begin echt nog wel even hulp nodig met ons eerste kindje. We hebben ons ook net ingeschreven bij kraamzorg1op1 en voor nu op twee kraamverzorgende gereageerd. Na week 10 gaan we er echt mee aan de slag, maar mocht één van de twee al reageren, dan is dat mooi meegenomen.
8 maanden geleden
Reactie op Indy89
Goed! Ben alleen wel toe aan nieuwe BH’s en mijn Levi’s spijkerbroek die ga ...
Ooh niks ergers dan knellende kleding! Ik werk gelukkig grootste deel van de week thuis. Dan je je de fluffy pyamabroek niet die ik draag 🥲
Had van de week een meeting met een statig advocatenkantoor, lekker in pyamabroek!
Ga je al shoppen voor wat zwangerschapskleding? Ik heb nog een berg van mijn vorige zwangerschap. Ik ben een maand later uitgerekend dan mijn vorige, dus ik denk dat qua seizoen veel moet kunnen.
8 maanden geleden
Reactie op NoorderIicht
Ooh niks ergers dan knellende kleding! Ik werk gelukkig grootste deel van d ...
Ik pas mijn broeken ook niet meer! Gelukkig had ik nog wat oude kleding liggen, van voordat ik ging afvallen.. Maar ik voel me op z'n zachtst gezegd niet zo fit en nu heb ik ook het idee dat ik er sjofel bij loop op het werk🙈 Gelukkig sta ik voor de klas in groep 3, die schatjes maakt het niets uit wat je draagt🥰
Ik ben nu wel begonnen met vinted afstruinen voor wat grotere kleding en om alvast te kijken of er wat leuke positiekleding is.. Valt tot nu toe wat tegen, maar ik kan niet wachten om een echt babybuikje te showen in van die stretchjurken😍👏🏻
VRIEND
8 maanden geleden
Reactie op NoorderIicht
Dames hoe gaat het bij jullie?
Hier gaat het heel wisselend. Het ene moment ben ik zo fris als een hoentje en het andere moment hondsberoerd.
Merk hier ook al dat spijkerbroeken niet lekker zitten, dus ik loop vooral in m'n flared leggings en wat wijder zittende broeken.
Hoe is het met jou?