2410 Reacties

8 maanden geleden

Goede avond allen, weer een dag (bijna) voorbij. Hoe gaat het met iedereen? Ik was vandaag niks waard. Mijn man is heel de dag in de weer geweest met de dreumes. Hij heeft het zwaar, de laatste vier weken valt bijna alles op hem. Ik probeer te koken en de was bij te houden. Ik sta 4 ochtenden in de week met ons zoontje op. De rest van het huishouden, zorg voor de dreumes, naar bed brengen, de nachten, alles doet mijn man. Hij doet ook de boodschappen, samen met de kleine. Ik kijk uit naar het tweede trimester, waarin ik me hopelijk beter voel en meer verantwoordelijkheid kan pakken.

8 maanden geleden

Mijn lijf laat me heel duidelijk weten wanneer ik net iets te veel doe. Helaas is het dan steeds net iets te laat. Meer rusten en nog rustiger aan doen is zooo moeilijk.

8 maanden geleden

Reactie op Ribo90

Welke behandeling heb je gehad voor de aanhoudende pijn na keizersnede?
C-section treatment van de keizersnedeclub (https://www.dekeizersnede.club/). Mag alleen niet als je zwanger bent

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Goede avond allen, weer een dag (bijna) voorbij. Hoe gaat het met iedereen? ...
Frustrerend hè? Zeker als je zo’n kleine heb. Werk je wel nog? Ik ben een weekje alleen en dat valt mij direct zwaar. Jank ook de hele tijd en daar raak ik gefrustreerd van en dan moet ik nog meer huilen en dan voel ik mij weer eenzaam gaat echt nergens over. Weet dat het vermoeidheid is en hormonen.

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Precies dit!

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Pff ja deze week ben ik ook echt extreem moe. Op het werk kan ik maar half mijn best doen en werk korter dan normaal. Laatst was het druk op het werk, was ik te hard van stapel gelopen, dus liep daar wat te kokhalzen. ( duidelijk signaal dat ik teveel had gedaan) En met eten ik kan fijn overal aanchuiven bij mijn ouders of mijn broer. Dus hoef ik me even niet druk te maken over het koken 😇. Ik kijk ook echt uit naar het 2de trimester 🤩 Deze week had ik trouwens de 2de echo, want dat was mijn 1ste afspraak bij de verloskundige. Zo schattig je ziet zo'n klein dingetje op het scherm. Hartje klopte en hij bewoog al een beetje, was echt bijzonder en staat ook op de echofilm 🥰

8 maanden geleden

Hier ook extreem moe, herken het niet van mijn eerste zwangerschap. En ook echt meer misselijk dit keer, moet continu iets eten en dan wil het weer.

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Wat fijn dat je man wat kan oppakken. Ik doe ook het minimale. Het is even wat het is. Hopelijk snel beterschap. Hier is het echt zo wisselend per dag hoe het gaat. Ik hoop op steeds meer goede dagen.

8 maanden geleden

Morgen hebben we de echo, zo spannend.. hoop echt weer even op een positieve bevestiging want ik merk dat ik die wel nodig heb. Ik heb aan de ene kant echt zin om dingetjes uit te gaan zoeken en te bestellen. Maar helaas aan de andere kant ook m’n zus waarbij haar zwangerschap een aantal jaar geleden niet goed is afgelopen waardoor het me zó onzeker maakt en ik lastig er van kan ‘genieten’. Probeer het los te laten, gezien zij echt hele erge pech had en een risico zwangerschap. Maar toch kan ik het niet zo goed loslaten. Die hormonen maken het ook niet echt makkelijker hè, om te relativeren haha 😅

8 maanden geleden

Reactie op Lsn1

Morgen hebben we de echo, zo spannend.. hoop echt weer even op een positiev ...
Succes en sterkte morgen! Hoop dat de echo je gerust gaat stellen!

8 maanden geleden

Reactie op Lsn1

Morgen hebben we de echo, zo spannend.. hoop echt weer even op een positiev ...
Succes morgen! Hoever ben je dan?

8 maanden geleden

Reactie op Oktober2024baby

Succes morgen! Hoever ben je dan?
Dankjewel, nu 10 weken

8 maanden geleden

Ladies, hoe waren de echo's??

8 maanden geleden

Welke klachten ervaren jullie nu meiden?

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Misselijkheid. Ik ben het zo beu. Ik hoef niet over te geven maar ik ben na weken gewoon zo moe ervan. De hele dag bezig met eten, niet eten, misschien eten... Ik zei al tegen mijn man, ik voel me alsof ik een marathon loop en ik weet niet waar het einde is. Volgens thuisarts.nl is week 9 vaak het heftigst met misselijkheid. Ik hoop zo dat dit voor mij ook geldt, en dat ik er dus bijna doorheen ben. Morgen mijn intake bij de VK. Hoe voel jij je?

8 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Misselijkheid. Ik ben het zo beu. Ik hoef niet over te geven maar ik ben na ...
Ja ik ben niet misselijk van overgeven ook maar beetje weeïg misselijk in de ochtend en heb wel trek maar nergens trek in. Daarnaast ben ik deze week alleen en dat valt mij wel zwaar ben erg emotioneel en heb last van pijnlijke obstipatie, heb daar gelukkig wat voor gekregen. Vind week 9 ook niet mijn favoriete week 😉 hopelijk voelen we ons snel beter.

8 maanden geleden

Ik maak me zorgen.. Vanavond voel ik me exact hetzelfde als wanneer ik de dag erna ongesteld zou worden.. Ik heb datzelfde rare gevoel in mijn onderbuik, ik heb diezelfde verstoring in mijn darmen.. Alle zwangerschap kwaaltjes - de misselijkheid, de krampen, de pijnlijke borsten - voelen net een beetje anders dan de afgelopen weken.. Het maakt me onzeker.. We zijn vandaag precies 10 weken, de mijlpaal van embryo naar foetus. Ik hoop echt dat ik me zorgen maak om niks, maar nu kan ik er gewoon niet van slapen!!

8 maanden geleden

Reactie op Dev1Dal

Ik maak me zorgen.. Vanavond voel ik me exact hetzelfde als wanneer ik de d ...
Ik had gisteren precies hetzelfde. Ik was voor m'n gevoel minder misselijk en het voelde verkeerd. Werd er helemaal onzeker van, maar in principe kunnen kwaaltjes van dag tot dag anders zijn. Ook lijken zwangerschapssymptomen en die van een komende menstruatie erg op elkaar. Grootste kans is dat er niks aan de hand is. Dit eerste trimester is gewoon zo onzeker en dan ook nog die hormonen...

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Hier ook vermoeidheid, misselijkheid, pijn in m'n onderrug, enorm rammelende darmen én ik ben echt zo ontzettend emotioneel.

8 maanden geleden

Reactie op Indy89

Voornamelijk de vermoeidheid - en moeilijk naar t toilet kunnen. Verder gelukkig weinig klachten tot zover