2409 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Ik ben zo bang dat het niet goed is. Ik had eergisteren bruinverlies. Vanna ...
Oh dat snap ik! Hou hoop, want bloedingen komen vaker voor in de zwangerschap. Hopelijk kan je snel terecht.

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Aaah, knuffel! 🥺❤️ Het hoeft nog niets te zeggen, maar ik snap dat je er bang voor bent. Hopelijk kan je snel bij de vk terecht. Ik duim voor je 🍀

9 maanden geleden

Reactie op anne513

Hi allemaal, zoals het er nu uitziet met mijn eigen berekening, ben ik 17 o ...
Opvang is inderdaad duur. Je zou nog kunnen berekenen wat het kost als jullie (of 1 van de 2) (nog) een dag minder gaan werken. Zeker als een van de twee wat minder verdient, wordt het verschil met de opvang soms zo klein dat je dan wellicht liever zelf thuis blijft. Hou er ook rekening mee dat je in het eerste jaar best wat ouderschapsverlof op kan nemen wat 70% doorbetaald wordt ☺️

9 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Oh dat snap ik! Hou hoop, want bloedingen komen vaker voor in de zwangersch ...
Ik hoop het, alleen ook als het al zo constant blijft doorgaan?

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Wat spannend nu zeg. Lastig om geen duidelijkheid te hebben. Heel veel sterkte en succes😘

9 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Hier gaat hij/zij 2 dagen naar de opvang straks. Betaal me echt scheel. Mij ...
Bizar dat het dan zo duur is he!

9 maanden geleden

Reactie op Lilaaa

Opvang is inderdaad duur. Je zou nog kunnen berekenen wat het kost als jull ...
Ja dat gaan we maar uitzoeken inderdaad. Inderdaad, in ouderschapsverlof moet ik mij ook nog even wat meer in verdiepen. Thanks voor de tip

9 maanden geleden

@Charlenevl Ah ja, verborgen houden... Ja dat is niet zo'n probleem. Ik werk sinds 2018 remote, en ben 2 dagen per maand op kantoor. Ik ben ook niet misselijk. Ben alleen behoorlijk moe. Maar dat hebben ze niet door zo. Ik ben eerder bang dat ik mijn mond een keer voorbij praat voordat ik mijn eerste echo heb gehad. @Kelly Het gaat hier ook goed, ik heb deze week 2 kennismakingsgesprekken met ZZP kraamverzorgers. Ik zal een van de twee moeten afzeggen na deze week, dat vind ik heel moeilijk. Ik heb het gevoel hun tijd te verdoen. @anne513 Mijn eerste gaat naar een gastouder. Ik heb haar al verteld dat wij bezig zijn voor een tweede, en of ze een plekje voor ons wilt vrijhouden. Dat vond ze super leuk. We hebben het haar nog niet verteld, maar we zullen waarschijnlijk ook 2 maandjes zelf moeten overbruggen omdat ze niet eerder plek heeft. Een gastouder is veel goedkoper dan een kdv, maar je moet het echt maar treffen met je gastouder. Wij hebben echt de jackpot gewonnen met onze gastouder, ze heeft zelf jaren in de kinderopvang gezeten. Ik geloof dat we nu (bruto, zonder toeslagen) zo'n 550 euro per maand betalen voor 2 dagen. Hier krijgen we nog toeslag op. @Croissantje73 Hallo! Sinaasappels ja? Die had ik nog niet gehoord! Voor mij was het tomaatjes! @joy12345 Laat je even weten als je wat meer weet? Bloedverlies gebeurt inderdaad vaker, hopelijk is het niks!

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Ik hoop het, alleen ook als het al zo constant blijft doorgaan?
Ja, dat kan zeker. Ze zeggen meestal dat de kans dat 50/50 is. Heb je de verloskundige al gebeld?

9 maanden geleden

Reactie op Charlenevl

Ja, dat kan zeker. Ze zeggen meestal dat de kans dat 50/50 is. Heb je de ve ...
Ja ik mag 14:30 voor een echo, ik ben alleen nu 5+6 dus ze zei dat de kans klein is dat we een hartje kunnen zien kloppen, maar als ik het fijn vindt ze altijd even konden kijken. Dus ik zei, misschien zit er niks meer en dan weet ik dat. Als er wel nog een vruchtje is dan heb ik nog een sprankje hoop. Dus de echo zal niet per se meteen uitsluitsel geven waarschijnlijk. Ik heb net gedoucht en even alles goed gespoeld zeg maar. Maar nu heb ik al een half uurtje geen bloed verloren. Ik hoop zo dat het een vaatje is of zo🤞🏼🤞🏼

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Ja ik mag 14:30 voor een echo, ik ben alleen nu 5+6 dus ze zei dat de kans ...
Ah wat fijn dat je terecht kan. Hopelijk inderdaad gewoon een mooie vruchtzak met vruchtje. Dan weet je in ieder geval zeker dat je het niet verloren bent.

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Oh wat klote! De angst van elke zwangerschap. Wat een onzekerheid 🙁 fijn dat je zo langs mag komen! Laat je ons weten wat er uit kwam.

9 maanden geleden

Hebben jullie je al aangemeld bij Kraamzorg? Of wachten jullie tot de eerste echo goed is?

9 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Oh wat klote! De angst van elke zwangerschap. Wat een onzekerheid 🙁 fijn d ...
Ja ga ik doen! Bedankt voor jullie medeleven lief!

9 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Hebben jullie je al aangemeld bij Kraamzorg? Of wachten jullie tot de eerst ...
Ik heb dat meteen gedaan. Afzeggen is zo gedaan.

9 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

@Charlenevl Ah ja, verborgen houden... Ja dat is niet zo'n probleem. Ik wer ...
Wat goed om te horen. Heb jij een bepaalde site waar je een gastouder kan vinden bij je in de buurt?

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

Ik ga voor je duimen!

9 maanden geleden

Reactie op joy12345

succes straks!! hopelijk kom je straks terug met goed nieuws 🍀

9 maanden geleden

Nou vandaag zo bang voor missed abortion, geen idee waarom… zo weinig klachten en voel me goed.. dus dan moet er vast wat mis zijn… vrouwen logica…. 5 weken echo was vruchtzakje te zien maar niet echt een vruchtje. Wel aan de rand dacht ze en dat het nog heel klein was… Was ook heel vroeg (bbz uitsluiten) maar nu denk ik, er zit vast niks en daarom voel ik me zo goed!

9 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Nou vandaag zo bang voor missed abortion, geen idee waarom… zo weinig klach ...
Dat maakt het wel onzeker maar er is nog hoop!