4400 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op babynummertwee
Ahhh spannend hé nog 2 weken aftellen!! Ik ben dan eigen berekening 7+2 en ...
Zeg dat ja, heb 2 miskramen gehad beide keren vlak voor de eerste echo dus ik knijp m zo hard 🥴 Volgens eigen berekening ben ik dan 6+6, de verloskundige rekent vanaf m’n miskraam en dat zou dan 8+2 zijn.. Ik ga maar uit van m’n eigen berekening (ovulatie etc) dan word ik wellicht minder teleurgesteld 😅
9 maanden geleden
Hoi mama’s, ik ben volgens de berekening 26 okt uitgerekend van ons eerste kindje. Ik struggle ermee wat ik aan sporten straks verder in mijn zwangerschap nog mag/kan doen.. ik heb online gezocht naar cursussen voor thuis (ik wil liever niet naar een fysiek groepje) waarmee je kan blijven sporten en die aangepast zijn aan de week van je zwangerschap. Heeft iemand hier ervaring met een cursus? Ik zoek iets waarbij je echt sport & iets met yoga voor de ontspanning. Ook zou ik het fijn vinden als je wat handige tips en tricks erbij krijgt voor de bevalling. Geen idee of zo iets bestaat maar er zijn enorm veel dingen te vinden, dus ik vroeg me af of hier mensen ervaring mee hebben. 😁
9 maanden geleden
Reactie op Dyro15
Vorige week 16-02 positieve test! Dag 29 in de cyclus. Uitgerekend 28 oktob ...
Geen tip helaas, wel een hele herkenbare gedachte
9 maanden geleden
Hé allemaal, vandaag meteen helder positief getest nadat ik 2 dagen te laat was met ongesteld worden. Dat is ook het enige waardoor ik argwaan kreeg verder nergens last van (nog). Uitgerekende datum is 28 oktober. Dit was ook niet helemaal gepland ons dochtertje wordt bijna 7 maanden. Maar uiteraard erg welkom, vindt het wel spannend allemaal. Liefs
9 maanden geleden
Hoi mama’s, ik ben volgens de berekening 26 okt uitgerekend van ons eerste ...
Heel herkenbaar! Ik heb toevallig gisteren de verloskundige gemaild met de vraag of ik mijn sportactiviteiten voort kan zetten (body pump en hardlopen). Ze mailde terug dat ik deze sporten gewoon voort kan zetten, zolang ik goed naar mijn lichaam luster (dus misschien minder gewicht) en dat ik de les instructeumoest vragen of bepaalde oefeningen anders moeten. Nu ben ik te moe om naar de lessen te gaan, maar wil wel rustig weer gaan hardlopen.
Wat ik begrepen heb is dat je vooral niet een nieuwe sport moet gaan doen als je daarvoor niet sportte. Maar het klinkt alsof je al actief was voordat je wist dat he ging hardlopen. Ik heb gezien dat er op youtube ook videos zijn met oefeningen per trimester! Als je in het engels zoekt, vindt je meer.
Daarnaast schijnt zwemmen een fijne sport te zijn omdat dat niet zo belastend is.
9 maanden geleden
Reactie op GGK
Heel herkenbaar! Ik heb toevallig gisteren de verloskundige gemaild met de ...
Dit inderdaad. Ik blijf ook gewoon lesjes volgen in de sportschool en hockeyen. Ik heb alleen wel dat ik nu snel duizelig wordt, dus moet even kijken hoe dat gaat als vanaf volgende week hockey weer begint na de winterstop. Bij mijn dochter kreeg ik al bij week 10/11 last van mijn bekken met hockeyen terwijl anderen tot week 20 door gingen (hockey wordt geadviseerd op een gegeven moment te stoppen ivm het risico dat je een bal of stick op je buik krijgt).
Nu wil ik ook vooral ‘trainen’ dat ik nog lange afstanden wandel. Bij mijn dochter ging dat op het eind echt niet meer. Ik hoop door dat nu regelmatig te doen dat het dan wat minder is op het eind 😊
Voor diegene die in de grote steden wonen; ik vond OneFit heel fijn om te doen. De meeste sportscholen hebben 1 zwangerschapslesje in het lesaanbod en als je die week niet kan op dat moment heb je niets. Via OneFit heb je veel meer opties en kan je ook een beetje kijken wat je fijn vindt. Ook vond ik in het 2e trimester de wat actievere lesjes fijner en op het eind de wat rustigere en dat kan je dan mooi afwisselen hiermee.
9 maanden geleden
Hi allemaal! Ik sluit mijzelf ook hierbij aan, zoals het eruit ziet ben ik de 26ste uitgerekend. 11 maart de eerste echo! Spannenddd 🍀🤞🏼
9 maanden geleden
Vanaf hoe veel weken kan de gynaecoloog zien met een inwendige echo dat er sprake is van een zwangerschap in de baarmoeder? Ik test positief en de bloedresultaten geven aan dat ik zwanger ben maar ze zien met een inwendige echo helemaal niets .. wel zagen zij iets op mijn eierstok. Ik ben nu 4+5d
9 maanden geleden
Vanaf hoe veel weken kan de gynaecoloog zien met een inwendige echo dat er ...
normaal kunnen ze iets zien vanaf 6 weken
9 maanden geleden
Reactie op Demi Post
Hé allemaal, vandaag meteen helder positief getest nadat ik 2 dagen te laat ...
Hey wat leuk om te lezen. Ik zit namelijk in een soort gelijke situatie, bij ons was het wel gepland alleen dat het zo snel zou gaan hadden we niet verwacht ivm 2,5 jaar bij het proberen voor nummer 1. Maar hier dus ook 28 okt uitgerekend en een dochter van 7,5 maand!
9 maanden geleden
Reactie op Bloem99
Zelfde hier en ook 12 maart de eerste echo! Spannend 🤭
Ik ook! 28 oktober uitgerekend en 12 maart de eerste echo. Super spannend!