4400 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Hebben jullie het al aan mensen verteld? Ik ben nu 5 weken. Ben benieuwd wa ...
Ja! Wij hebben 2 miskramen gehad en wilde nu ook het goede nieuws delen met de mensen die dicht bij ons staan en ook wisten van de miskramen dus alle ouders weten het en onze zussen en onze dichtste vrienden ook. T wordt toch anders ofzo ik wilde nu ook t als leuk nieuws brengen ondanks dat er natuurlijk nog vanalles kan gebeuren. Na de echo gaan we meer mensen op de hoogte brengen als in mijn opa en oma tantes ooms verdere vrienden en collega's. Na de termijn echo zullen we het op de socials delen

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Wij hebben het onze ouders al wel verteld, maar dat was vooral omdat we bezig waren met IVF en oppas nodig hadden voor onze dochter tijdens de echo’s, punctie en terugplaatsing. Ze wisten wanneer we mochten testen, we hadden een paar dagen ervoor al een positieve test in handen en toen direct bij iedereen langs te gaan om te verrassen. Daarnaast heb ik een vriendin bij wie het zwanger worden ook wat langer duurde. Zij wist dat we op een gegeven moment met IVF gingen starten. We hadden het er al even niet over gehad en ze vroeg precies op de dag van de positieve test hoe het ervoor stond. Even getwijfeld maar haar wel direct verteld. Mijn broertje en zijn vriendin gaan we het vertellen na de eerste echo. De rest wil ik eigenlijk mee wachten tot de 13 weken echo/NIPT. Misschien dat ik het tussendoor nog aan vriendinnen/stiefzusjes/collega’s vertel als het zo loopt. Bij onze dochter hebben we het aan onze ouders en broertje verteld na een echo met 8 weken, de rest rond de 11-13 weken. Op mijn werk met 14 weken.

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Ik ben vandaag 5w. We hebben het nog aan niemand verteld. We twijfelden wel even maar uiteindelijk besloten om het pas na de eerste echo te vertellen aan ouders, broers/zus en beste vrienden. We vond het nu nog te ingewikkeld om het alleen aan een paar mensen te vertellen en we vinden het leuk als onze ouders het als eerst weten! Pas na de 13w echo vertel ik het op werk.

9 maanden geleden

Is iemand hier ook afgevallen in de eerste weken van de zwangerschap? Ik ben nu 5w en ben de afgelopen 2 weken 2 kilo afgevallen. Niet omdat ik een dieet volg, maar omdat ik minder snack drang heb en gezond gevarieerd eet. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben! Ik kan het in principe hebben (bmi is nu 25), maar als ik nog meer afval ga ik denk ik wel de verloskundige mailen.

9 maanden geleden

Ohhhh fijn om deze ervaringen te lezen. Ik heb ook erg veel behoefte om het te delen aan mijn gezin, dus dat ga ik wel vroeg doen. Wat er ook gebeurt, daar zou ik over willen praten. Een handjevol andere mensen (hele goede vrienden) doen we ook na de vroege echo en de rest iets later. Maar vanavond eerste verjaardag/feestje waar ik niet zal drinken en dat gaat opvallen met veel goede vrienden. Iemand al zoiets gehad en tips? Ik heb ook echt geen zin in vragen erover, dan word je zo voor het blok gezet 🫠

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Ohhhh fijn om deze ervaringen te lezen. Ik heb ook erg veel behoefte om het ...
Lastig he. Ik zeg nu dat ik een dieet volg en daarom even geen drankje neem 😅 En had al paar keer aangekondigd eind 2023 dat ik vanaf januari wat gezonder wil doen. Dus denk dat ze het geloven 🤭

9 maanden geleden

Reactie op GGK

Is iemand hier ook afgevallen in de eerste weken van de zwangerschap? Ik be ...
Ik ben in mijn vorige zwangerschap flink afgevallen. Ik heb een iets hoger bmi dan jou. De dag voor de bevalling stond ik op -7 en de dag na de bevalling stond ik op -13,5. Verloskundige vond het bij mij niet zorgelijk. Helaas zijn bij mij de kilo’s er weer aangekomen in de periode dat ik full time kolfde. Zolang jij je goed voelt, de baby goed blijft groeien hoef jij je geen zorgen te maken.

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Ohhhh fijn om deze ervaringen te lezen. Ik heb ook erg veel behoefte om het ...
Zeggen dat je de bob bent? 🤭

9 maanden geleden

Reactie op maria26971

Wie kan er nog meer niet meer lekker op z’n buik slapen? Ben pas 5 weken, m ...
Ik ben normaal ook echt een buikslaper, maar lukt nu niet omdat m'n borsten te pijnlijk zijn. Slaap al een week slecht en onrustig en ben vandaag echt doodop 😴😩

9 maanden geleden

Reactie op hurmy

Ik ben in mijn vorige zwangerschap flink afgevallen. Ik heb een iets hoger ...
Dankje, dit stelt me wel gerust!!

9 maanden geleden

👋

9 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Twee keer een miskraam gehad rond de 6 weken waarvan 1 x verteld aan mijn ouders.. nu bewust gekozen om te wachten .. maar vooral doen wat goed voelt ik vond de steun na de miskraam ook wel weer fijn

9 maanden geleden

Reactie op GGK

Dankje, dit stelt me wel gerust!!
Jaa het enige wat er aan mijn eetpatroon was veranderd is dat ik geen frisdrank meer dronk en ik at veel vaker, maar wel kleinere porties. Een frisdrank viel gewoon niet goed. Het is niet dat ik bewust ben gaan afvallen. Dus als jij gezond, gevarieerd eet en af en toe iets lekkers en je valt af. Dan is dat zo.. de baby gaat wel groeien ❤️

9 maanden geleden

Hoi allemaal! Blij dat ik deze groep heb gevonden, ik ben nu 5 weken en wij hebben het nog aan niemand verteld, en ik vind het moeilijk omdat er di veel dingen gebeuren die ik wil bespreken 🥰 Ik vind deze weken heel spannend omdat er nog zo veel mis kan gaan, dus ben ook een beetje obsessief met testen 😂 Hebben jullie dat ook?

9 maanden geleden

Reactie op Maikie99

Ben nu 4 weken, uitgerekend rond 28 oktober. Ik merk wel dat ik ontzettend ...
Ik heb precies hetzelfde! Ben vanaf het begin heel misselijk, dan een dag was het minder en ik begon helemaal in paniek te raken. Dag daarna was de misselijkheid zeker terug. Ik vind het heel grappig dat ik nu blij ben om misselijk te zijn, als iemand dit aan mij een jaar eerder vertelde zou ik het nooit geloven. Er gebeurt zeker iets met je hoofd tijdens de zwangerschap…

9 maanden geleden

Reactie op NH.1996

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik ben volgens eigen berekening 27-10 uitgerekend ...
Nou echt…. Wachten duurt lang…. Hoe voel je je?

9 maanden geleden

Reactie op MacCroc

Hoi allemaal! Blij dat ik deze groep heb gevonden, ik ben nu 5 weken en wij ...
Hay, ja lastig he om het nog even voor je te houden hihi. Ik krijg al echt weer een opgezet buikje did ben benieuwd hoelang ik het geheim kan houden hihi . Ik ben nu als het goed is 5+2 . En bleef ook maar testen hihi. Nu zijn mn testen op dus moet nu echt afwachten op de echo

9 maanden geleden

Reactie op mik65

Hay, ja lastig he om het nog even voor je te houden hihi. Ik krijg al ech ...
Ziet heel mooi uit! Mooi progressie. Wanneer is jouw eerste echo?

9 maanden geleden

Reactie op Senna2024

Nou echt…. Wachten duurt lang…. Hoe voel je je?
Ja.. dat wachten duurt heel lang haha. Ik slaap heel veel (heel erg snel vermoeid), pijnlijke borsten en af en toe met vlagen misselijk. Merk dat ik meer afscheiding heb dan normaal. Maar, ik voel me verder wel goed en heb er ook een goed gevoel over. Vorig jaar in mei een miskraam gehad, maar ik doe mijn best om die onzekerheid niet de overhand te laten nemen en dat lukt gelukkig best! Ik had op 17dpo eindelijk een knaltest dus ben nu wel gestopt met testen. Vandaag precies 5 weken zwanger. Hoe gaat het met jou? Lukt het een beetje met het wachten?

9 maanden geleden

Vandaag de verloskundige gebeld !! 13 maart de eerste echo !! Heel spannend wanneer hebben jullie je afspraak staan ?