4275 Reacties
9 maanden geleden
Vanmiddag een test gedaan en die is positief.. volgens mijn eigen berekening is mijn uitgerekende datum 24 oktober.
Ik vind het ontzettend spannend. In juli en november 2023 een miskraam gehad. Drie keer scheepsrecht hoop ik. Ik heb de verloskundige nog niet gebeld/gemaild voor een afspraak. Eerst zelf even goed nadenken of we een vroege echo willen of pas rond 8 weken..
Mijn man en ik hebben een zoontje van januari 2021!
9 maanden geleden
Hi allemaal, vanmiddag een test gedaan op 10dpo ivm vage misselijkheid en die was positief 🍀 Uitgaande van m’n ovulatie ben ik uitgerekend op 24 oktober, spannend want ons zoontje is van 19 oktober ‘20, al was hij 3 weken te vroeg 😅
Voor ons ontzettend spannend omdat ik in november en (begin) januari een miskraam heb gehad. Beide keren was het een tweeling. Heb direct weer de verloskundige bericht, vorige keren ook gedaan en dat was erg fijn gezien de miskramen.
9 maanden geleden
Reactie op hurmy
Vanmiddag een test gedaan en die is positief.. volgens mijn eigen berekenin ...
Gefeliciteerd! Ik heb ook in juli en november 2023 een miskraam gehad en een kindje uit (september) 2021!
Misschien kan de verloskundige met je meedenken over wel of geen extra vroege echo? Zelf heb ik er wel voor gekozen. Ik ga met ruim 6 weken, en als er dan nog geen hartje te zien is herhalen we het de week erna. Vond ik een fijne oplossing!
9 maanden geleden
Reactie op Evanna
Gefeliciteerd! Ik heb ook in juli en november 2023 een miskraam gehad en ee ...
Jaa met de verloskundige hier ook over gesproken na de laatste miskraam. Die zei: de ene vrouw doet aan struisvogel politiek en doet even alsof het niet bestaat en kan het op die manier tot een week of 8 redden, terwijl de andere met 6 a 7 weken een echo wil. Ik weet zelf nog niet zo goed wat mij het fijnst lijkt.
Ik denk dat ik vrijdag even contact met ze opneem. Daarna hopelijk rustig afwachten met voor ons beide mooie echo’s ❤️
9 maanden geleden
Reactie op Ellaflora
Ah ik heb hier ook een miskraam gehad van een tweeling. Hoever was je bij d ...
Bij de eerste ruim 8 weken en bij de tweede net 6 weken.. Hoever was jij toentertijd?
9 maanden geleden
Reactie op Kimberly28
Bij de eerste ruim 8 weken en bij de tweede net 6 weken.. Hoever was jij to ...
Wat heftig he! Vielen de miskramen zelf mee voor je? Ik dacht 8-9 weken te zijn maar ze waren al gestopt rond 6-7 weken. Heb wel een kloppend hartje gezien maar na die echo waarschijnlijk gestopt.
9 maanden geleden
Reactie op Ellaflora
Wat heftig he! Vielen de miskramen zelf mee voor je? Ik dacht 8-9 weken te ...
Op zich mag ik niet klagen denk, beide keren heeft m’n lichaam het zelf opgelost maar heb wel wat complicaties gehad 😅
Bij de eerste miskraam was een van de vruchtzakjes een beetje gescheurd en had zich gevuld met stolsels en bloed waardoor het een soort harde tennisbal werd en dat werd dus een soort mini bevalling 😅 Bij de tweede ben ik zoveel bloed en stolsels verloren dat ik nu nog behoorlijk bloedarmoede en ijzer te kort heb 👻 Maar alles voor een kindje (of kindjes 🫣) 😅
Is jouw miskraam meegevallen heb je deze als heftig ervaren?
9 maanden geleden
Reactie op Kimberly28
Op zich mag ik niet klagen denk, beide keren heeft m’n lichaam het zelf opg ...
Oh dat klinkt beide niet fijn! Wel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost. Heb je het een beetje kunnen verwerken en ben je erg angstig nu? Ik heb de miskraam opgewekt met medicatie omdat er na 3 weken nog steeds niets gebeurde en m’n lichaam gewoon zwanger deed 🥲 Het is me wel erg meegevallen. Was met een paar uurtjes alles verloren en heb een klein weekje bloedverlies gehad.
9 maanden geleden
hii, ik gok dat ik 21 okt uitgerekend ben. op basis van mn 1e dag laatste menstruatie (15/1)
heb afgelopen vrijdag 1e positieve test gehad en ben rustig om de dag door gaan testen vandaag echt een mooie test in handen. super spannend want ook ik heb 2 miskramen gehad vorig jaar. in Juni en November. heb toen niet zo'n mooie oploop gehad in mijn testen dus dit stelt me enorm gerust.
helaas zit de verloskundige praktijk waar ik graag heen wilde en die mij hebben begeleid met mijn miskramen vol. misschien ergens een teken dat het nu gewoon goed gaat. maar baal wel. heb nu net gebeld naar een andere praktijk en hoop dat ze me zo nog even terug bellen.
9 maanden geleden
Reactie op Ellaflora
Oh dat klinkt beide niet fijn! Wel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgel ...
Ja heb het wel kunnen verwerken, ben er nu ook redelijk nuchter onder want niemand kan voorkomen of tegenhouden dat het fout gaat 🤷🏼♀️ Maar ben toch ergens best wel bang, het onbezorgd zwanger zijn is er inmiddels wel vanaf 😅
Dat is wel heel fijn, jammer dat je er 3 weken op moest wachten 😅 Bij de eerste een week moeten wachten en bij de tweede kwam het na 2 dagen al.
9 maanden geleden
Reactie op Kimberly28
Ja heb het wel kunnen verwerken, ben er nu ook redelijk nuchter onder want ...
Dat is fijn! Ik herken dat nuchtere ook wel. Voel me nog een beetje vlak sinds de positieve test. Vroege echo wil ik ook niet, de vorige keer heb ik namelijk ook een hartje zien kloppen die uiteindelijk is gestopt. We gaan gewoon duimen!
9 maanden geleden
Hoi, ik ben hier voor het eerst:) wat leuk om al die ervaringen te lezen. Ik heb gisteren voor het eerst in m’n leven getest 1 dag na NOD en dat was positief, maar wel een licht streepje. Dit zou mijn eerste zwangerschap zijn en ik vind het nog zo moeilijk te geloven, dat de huisarts mij aanbood om een bloedtest te doen. Net gedaan. Spannend. Al vermoed ik dat daar de uitslag ook positief zal zijn!