4390 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op leonieh01
Ben nu 4 weken. Geen symptomen eigenlijk behalve meer afscheiding. Maar gee ...
Ik heb naast krampjes in mijn onderbuik en pijnlijke borsten ook nog niet echt klachten. Is sws per persoon verschillend, dus geniet er zeker van als je bijvoorbeeld (nog) niet misselijk bent☺️
9 maanden geleden
hoi hoi, ik ben hier ook voor het eerst. Vandaag een positieve test gekregen. Ik voelde me de hele dag al een beetje misselijk. Niet super erg, maar gewoon dat je veel moet boeren of zo. Ik ben 27 oktober uitgerekend (denk ik).
9 maanden geleden
Gisteren aangemeld bij de verloskundige, toch weer een spannende stap.
Vanochtend toch maar weer een test gedaan. En dat was een mooie streep voor 4 weken.
Ik zit nu op kantoor, cliënt zegt last minute af. Volgende afspraak pas om 11 uur. Normaal kan ik dan best productief zijn, maar nu lukt dat niet. Vooral aan het dromen over de zwangerschap.
We twijfelen wel wanneer we het gaan delen. Alle andere keren het vrij vlot met onze ouders, broers en zussen gedeeld. Maar daarna ook 2 keer kunnen vertellen dat het niet goed is gegaan. Die steun die we kregen was fijn, maar het verdriet bij hun was soms lastig. Jullie al ideeën wanneer en hoe je het gaat delen?
9 maanden geleden
Reactie op hurmy
Va ...
Lastig is dat he? Ik heb het wel aan wat vriendinnen verteld, ook omdat ik dit weekend met vriendinnen weg ga.. Verder hebben we hetzelfde 'dilemma' als jullie. Vooral m'n man. Hij wil het pas na de eerste (hopelijk een goede) echo vertellen. Maar ik vind het lastig om zolang m'n mond te houden tegenover m'n moeder. En ook vervelend dat vriendinnen het wel weten en zij niet...
9 maanden geleden
Reactie op hurmy
Va ...
Fijn dat je test mooi was, dat geeft hoop!
Wij wachten in elk geval tot na de eerste echo. Met Pasen gaan we met de schoonfamilie brunchen dus dan wil ik het vertellen. Diezelfde week dus ook maar even een uitje naar mijn familie plannen.
Ik heb gister wel een collega in vertrouwen genomen. Wij delen samen een kamer op kantoor en ik was echt zo moe en draaierig dus heel fijn om het te kunnen delen.
9 maanden geleden
Reactie op Evanna
Fijn dat je test mooi was, dat geeft hoop!
Wij wachten in elk geval tot na ...
Jaa ik wil ergens ook wachten tot de eerste echo. 1 vriendin weet het wel, die is ook zwanger na een pittig traject. Daar veel steun aan gehad!
Wat een leuk idee om met Pasen dan te vertellen. Dan is de hele familie ook bij elkaar. Krijg meteen al leuke ideeen hoe het dan te vertellen!
Ik snap dat je je collega in vertrouwen hebt genomen. Soms zie je je collega’s meer dan je eigen gezinsleden. Ik werk vooral alleen. Ik ben ambulant hulpverlener. Ik denk dat ik de aankomende weken wat minder vaak op kantoor ben..
9 maanden geleden
vandaag afspraak met de verloskundige voor de eerste echo.. 6 maart! nog 3 lange weken wachten 🙈
En ik vind het ook lastig met vertellen want ik vind het ook fijn om nog even in een bubbel te zitten met mijn Man en dochter. Maar ik werd bij mijn dochter erg ziek vanaf 6 weken dus als dit weer gebeurd dan moet je het wel vertellen. Ik heb het wel op het werk verteld omdat dit zoveel meer rust geeft! Dan kunnen ze er toch iets van rekening mee houden als ik slecht ga 🤣 werk namelijk op een kdv en potjes met eten ga ik nu zoooo slecht op 🤣
9 maanden geleden
Gisteren mijn eerste positieve test in hadden maar dit geloofde ik nog niet helemaal. 🙈 daarom vandaag nog maar eens 3 testen gedaan en allemaal positief 💖💙
Uitgerekende datum is geschat op 22-10
9 maanden geleden
Hoi, ik sluit me hier graag aan. Eerste dag van laatste menstruatie was 12 jan en nu geschat uitgerekend op 25 oktober. Fijn om even met anderen te kletsen - ik heb daar wel behoefte aan!
Positieve test op 10DPO, op 11 en 12 (vandaag) ook positief en lichte oploop. Duimen dat ‘t zo door blijft gaan! Morgen afspraak maken voor een vroege echo.
9 maanden geleden
Vandaag echt vermoeid, had ook echt wel een pittige dag vandaag op het werk. Verbaas me er over hoe snel en heftig die vermoeid is opgekomen.
Anderen hier ook al last van? Of juist andere symptomen?
Ik heb gisteren contact gehad met de verloskundige. 1 maart de eerste echo, ik ben dan iets meer als 6 weken zwanger. Aan de telefoon werd eigenlijk meteen gezegd: met jou achtergrond met miskramen, zullen we dan direct rond de 6 weken een echo plannen. Super fijn dat ik daar niet over hoefde te vragen.
Ook vroegen ze of ik de andere echo’s rond de 8 en 11 weken ook al wilde plannen. Gezegd dat ik dat wel wilde omdat ik hoop dat alles gewoon goed zit.
Hebben jullie al echo’s gepland staan?
9 maanden geleden
Reactie op hurmy
Vandaag echt vermoeid, had ook echt wel een pittige dag vandaag op het werk ...
Ik vind de vermoeidheid ook super pittig! Vandaag zelfs niet gewerkt maar op bed gelegen.
Fijn dat je vroeg mag komen! Ik mag ook 1 maart, dan ben ik volgens eigen berekening 6+2 en volgens hun berekening 6+6. Hoop ontzettend dat er al een hartje te zien is ❤️
9 maanden geleden
Reactie op hurmy
Vandaag echt vermoeid, had ook echt wel een pittige dag vandaag op het werk ...
Wat fijn dat ze zo snel een echo hebben ingepland voor je! Ik heb ook een miskraam gehad en mijn echo is pas op 7+5 dus bijna 8 weken. Ik heb de vorige keer een kloppend hartje gezien tussen de 6-7 weken maar het is erna alsnog fout gegaan. Zenuwslopend vind ik het! Voelde me eerst heel zeker maar nu merk ik toch dat angst beetje boven komt bubbelen.
9 maanden geleden
Reactie op Ellaflora
Wat fijn dat ze zo snel een echo hebben ingepland voor je! Ik heb ook een m ...
Jaa ik ben mij er bewust dat als het er goed uit ziet met 6 weken, dit geen 100 procent garantie is.
De laatste miskraam was met 8+5 en toen was het vruchtje gemeten op 6+1, met een zwakke hartslag. Toen was al verteld dat er een hele minimale kans was dat dit goed zou gaan. Een week later toen controle gehad en toen was het hartje al gestopt. Die week wachten was ellende. Ik kan mij voorstellen dat je in jou geval ook weer niet te vroeg zou willen. Overal zitten voor en nadelen aan!
Die angst komt bij mij ook af en toe boven bubbelen. Meeste momenten voelt het goed. Dus ik probeer me hier aan vast te houden. Hopelijk hebben we straks mooie echo’s met een mooie hartslag!