14 Reacties

15 dagen geleden

Hoeft niet schoongemaakt te worden. In een hydrofiel wikkelen en in de koelkast zetten tot volgende ronde.

15 dagen geleden

Hé mijn kraamzorg deed het of zei dat het zo moest: je gebruikt hem, vervolgens spoel je eerst koud af en daarna warm en dan laat je het drogen op een hydrofiele doek of theedoek. En als je wilt kan je het 1 keer per dag natuurlijk uitkoken of 1 keer per week maar hoeft niet☺️

15 dagen geleden

Ik droog hem niet volledig. Zeker s nachts. Dan spoel ik hem met koud water af en leg het op een theedoek naast mijn bed. 2 uur later kan ik hem dan weer gebruiken als ze zich meldt🍼Geen idee of het kwaad kan dat er een klein restje water doorheen komt. Zijn een paar druppels

15 dagen geleden

Wij hebben een sterilisator die ook droogt. In 40 minuten. Moet het wel vantevoren wassen.

15 dagen geleden

Je kan hem in de koelkast leggen en 1keer per dag met een sopje schoonmaken. Ik doe bovenstaande als ik alleen ben. Is mijn man ook thuis spoel ik alles alleen even om onder warm water en dan hang ik het in een droogrek, dan is het de volgende kolfronde weer droog. (Tip OXO flessendroogrek)

15 dagen geleden

Ik spoel het af na het kolven, laat het drogen op een handdoek en bij de volgende kolf sessie de druppels die er nog op zitten af drogen met een hydrofiel doek

15 dagen geleden

Ik heb de dr brown sterilisator. Top ding. Heeft ook een droog functie. Ik steriliseer de kolf elke 24 uur. Weet dat het niet meer hoeft maar vind het een fijn idee. Ik was de spullen eerst koud af en daarna met een sopje. Dan drogen. Bewaar de rest van de tijd de kolfspullen in een afgesloten bak in de koelkast.

15 dagen geleden

Reactie op FWx

Je kan hem in de koelkast leggen en 1keer per dag met een sopje schoonmaken ...
Dit deed ik ook! Even na gebruik inwikkelen in een hydrofiele doek en in de koelkast leggen. Scheelt zoveel werk! Deed hem ook 1 keer per dag schoonmaken en steriliseren.

15 dagen geleden

Hoe doen jullie dat naast de borstkolf met flesjes? Doen jullie die ook elke keer helemaal koud spoelen en dan sopje? Heb het idee dat ik de hele dag sta te soppen en dat het efficiënter kan!! Meer flesjes kopen? 😅

14 dagen geleden

Halen jullie tijdens het omspoelen dan de onderdelen ook uit elkaar?

14 dagen geleden

Herkenbaar.. ik kolf ook elke voeding. Ik heb een draadloze maar als ik die in de koelkast leg vind ik het veel te koud de keer erop tegen mn borsten. Ik spoel ze na een kolfbeurt af (zonder het uit elkaar te halen) en voor en na de nacht doe ik het uitgebreider met een sopje en dan alles uit elkaar. In de nacht spoel ik niks om en gebruik 2x achter elkaar de kolf. Melk kan ook een tijd buiten de koelkast dus denk zelf dat dit ook prima kan.

14 dagen geleden

Reactie op naturella2024

Hoe doen jullie dat naast de borstkolf met flesjes? Doen jullie die ook elk ...
Afspoelen na gebruik en aan de lucht drogeb en 1x per dag een sopje. We hebben wel 2 flesjes, de gebruikte spoel ik af als ik het nieuwe flesje klaarmaak

14 dagen geleden

Ik haal hem na iedere kolf beurt uit elkaar, dat is iedere 3 uur. Dan meteen in een sopje, afspoelen en op een droge doek. Als ik hem dan weer gebruik ff met hydrofiele doek er langs, in elkaar zetten… Ja het is veel werk, maar ik heb liever dat alles schoon is en in goeie staat blijft. Dan dat er restjes melk in blijven zitten en dit ten koste gaat van de kwaliteit en ten koste van mn kolf.

13 dagen geleden

Dr Brown sterilisator echt een uitkomst en het geld dubbel en dwars waard!