Ik geef borstvoeding maar mijn kleine heeft soms in het hoofd om 5uur lang wakker te zijn en dan soms dus te moe om te drinken( tepelhoedje + ernstig verkort tongriempje) dus kost dubbel zoveel energie. Ik wil nu in elk geval voor 1 voeding een flesje kolven.
Nu mijn vraag als ik na een voeding mijn beide borsten leeg zou kolven is er dan wel genoeg melk voor de volgende voeding?
Je lichaam gaat zoch hierop aanpassen. Als je meer vraagt, gaat het meer aanmaken. Ik kolf na de ochtendvoeding ook en voor de volgende voeding geef ik hem dan 2 borsten ipv 1 en de voeding daarna heeft hij weer voldoende uit 1 borst
Ik weet niet hoelang je doet over kolven? Hier krijgt hij ongeveer 2 flesjes en ongeveer kwartier voordat ik denk dat hij komt ga ik kolven. Kan hij daarna gelijk de fles krijgen.
Ik weet niet hoelang je doet over kolven? Hier krijgt hij ongeveer 2 flesje ...
Meestal kolf ik na de ochtend voeding de borst die ik haar heb gevoed zoon 5 tot 10 minuutjes vaak 30 ml maar die ander staat dan ook op knappen dus dacht als ik die ook kolf dan heb ik meteen een avond voeding. Maar ja wil niet dat ze geen melk heeft als ze weer komt zeg maar
Ik kolf in de ochtend voor zijn ochtend voeding, als mijn borsten te vol zitten voor mijn zoontje om lekker te kunnen drinken. Doe dan dubbelzijdig en 10-15 minuten. Leg daarna mijn zoontje aan en hij heeft ook nog prima voldoende voeding. Geen overproductie hier :)
Ik kolf in de nacht en of ochtend. Ze drinkt dan maar 1 borst en de ander staat op knappen. Ik heb dan 100-150 ml per dag wat ik extra kolf. Ik kolf niet teveel of te lang want dan stimuleert dat weer. In de ochtend heb je vaak meer productie omdat je hebt geslapen. Dat zou je ook kunnen proberen.