5 Reacties
5 dagen geleden
Ik vind 60 ml per borst best wel heel goed eigenlijk. Ik zit daar niet op en kolf over de hele dag ongeveer wat de kleine drinkt op een dag (dus ook prima, alleen geen voorraad opbouwen). Aan de borst drinken ze meer dan wat een kolf uit je borst kan halen in principe.
Als je vaker gaat kolven zou ik wel een dubbele borstkolf gebruiken. Dan haal je er ook meer uit.
Een kolfconsult kan je helpen de borstkolf te kiezen die het beste bij jou past en het levert je ook nog handige tips en tricks op volgens mij.
5 dagen geleden
60 ml per bost is prima hoor. Veel filmpjes waarbij je volle kolven en volle flessen ziet is overproductie. Vaak zijn dit mensen die fulltime kolven. Zelf heb ik net als bij mijn eerste keer borstvoeding ook overproductie en geloof mij, dat is geen pretje als je ook de borst geeft. Baby's krijgen veel meer uit een borst dan wanneer je kolft, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Zelf heb ik de Medela freestyle flex en de momcozy m5. De momcozy is veel handzamer en heeft dus mijn voorkeur. Hier zitten verschillende borstschild verkleiners bij.
Mocht je van plan zijn om langer borstvoeding te geven is een fijne kolf echt een te raden.
5 dagen geleden
Ik lees even mee en heb ook vraag, welke handsfree kolf raden jullie een beetje aan?
5 dagen geleden
60 ml per borst is echt een super opbrengst, vooral nu je baby nog zo jong is.
Een dure kolf hoeft zeker niet voor meer opbrengst te zorgen. Je moet een kolf hebben die bij je past, en dat kun je het beste testen tijdens een kolfconsult.
Zelf heb ik bij mijn vorige kindje fulltime gekolfd met een Medela Swing maxi. Je kunt daar 2zijdig mee kolven, maar ik had meer opbrengst als ik ze een voor 1 kolfde. Als ik nu een keer leegkolf doe ik dat met een handkolf (Medela harmony) en dat bevalt me nu beter dan de electrische. Dus het hangt echt van de situatie af wat goed voor je werkt en dat hoeft echt geen dure kolf te zijn.