3 Reacties
18 dagen geleden
Ik ben 4 weken geleden bevallen, was verder niet uitgescheurd of iets maar heb ook nog veel last van wondvocht. Bloed niet meer. Ik vind t zelf ook erg ruiken, soms ruik ik mezelf inderdaad ook door kleding heen maar het hangt niet in de ruimte ofzo (las dat het zo erg kon ruiken met een ontsteking of iets) Hoop dat dit snel wel gaat trekken..
18 dagen geleden
Ik denk dat alles normaal is. Het wondvocht kan tot 6 weken duren. Het kan ook zelfs dat het bloed weer terug komt, valt allemaal onder “normaal”.
De stank vind ik ook vreselijk. Ook al stoel je dagelijks onder de douche de geur blijft. Ook dat gaat vanzelf over maar kan nog wel een aantal weekjes duren.
Gebruik je nog steeds kraamverband? Anders zou je (100%) katoenen maandverbandjes kunnen proberen. Veel comfortabeler en dunner.
Sudocreme gebruiken waarvoor? Ik zou persoonlijk niet iets op de vulva of schaamlippen smeren op dit moment. Zo lang je wondvocht verliest is de baarmoedermond niet gesloten en heb je dus een open wond. Hier kunnen gemakkelijk bacteriën naar binnen. Daarom zou ik het er niet op smeren.
Als je twijfelt kun je altijd de verloskundige bellen of om advies vragen! 😊
17 dagen geleden
Hi! Ik ben ook 3 weken terug bevallen. Mijn bloeden was gestopt en ik kreeg daarna veel afscheiding (echt veel) met geel/groenig van kleur en hele nare geur. Ik had al die tijd ook al zeurende buikpijn. Ik bleek een ontsteking van mijn baarmoeder te hebben waarvoor ik antibiotica heb gekregen. Bij twijfel zou ik gewoon even met de verloskundige overleggen of anders de huisarts...