25 Reacties

één maand geleden

Hier precies hetzelfde onze meid is morgen 2 weken en heeft er ook last van en ook bij haar wil het boeren dus niet altijd. Is echt heel lastig vind ik!

één maand geleden

Reactie op Anoniem23jaar

Hier precies hetzelfde onze meid is morgen 2 weken en heeft er ook last van ...
Heel lastig idd. Terwijl er in de 1ste week niks aan de hand was. Ze sliep heerlijk. Nachts ook. En nu is ze zeer onrustig in de nacht.

één maand geleden

Hier ook hetzelfde, woensdag 2 weken.

één maand geleden

Bij mijn eerste dochter hadden we hier vooral last van! De piek van krampjes zit tussen de 6 en 8 weken, daarna wordt het vanzelf minder. https://www.cjg043.nl/darmkrampjes-bij-je-baby-9-tips/ Dit zijn de dingen die ik toen ook geprobeerd heb. Vooral rondlopen in de draagzak werkte goed, en fietsen mer de beentjes. Hou nog even vol dus!

één maand geleden

Zelfde hier! Morgen 2 weken. Tussen de borstvoeding door bij het wisselen van kant laten we hem boeren, wat niet altijd lukt. Consultatiebureau raadde infacol druppels aan

één maand geleden

Woensdag is ons kleintje ook 2 weken en sinds gisteren merken we hier ook dat de krampjes beginnen te komen. Wij geven hem wel sinds het begin pro biotica in zijn flesjes in de hoop dat we het daarmee iets kunnen minderen. Krampjes horen er helaas bij, helemaal wegnemen lukt eigenlijk niet maar verlichting geven door bepaalde houdingen of bijv warmte bieden op het buikje. Lastige fase in de newborn periode hoor de krampjes ! Echt sneu

één maand geleden

Reactie op Demive29

Zelfde hier! Morgen 2 weken. Tussen de borstvoeding door bij het wisselen v ...
Wij hebben sab simplex in huis gehaald. Horen daar positieve verhalen over. Maar ene kant durf ik het niet te geven 😅

één maand geleden

Hier ook last van krampjes. Sab simplex maakte hier alles erger dus die ligt in de prullenbak. Wat nu werkt is echt de tijd nemen voor boertjes, kipkep tijdens de kramp, probiotica 1x per dag en cinababy tijdens de krampen.

één maand geleden

Reactie op marisje_luna

Wij hebben sab simplex in huis gehaald. Horen daar positieve verhalen over. ...
Snap ik! Ik twijfel ook nog, voelt toch ergens een beetje raar om zo’n kleine frummel al ‘medicatie’ toe te dienen🙈 Ik wacht het denk ook nog 2 dagen af eerst. Als je het wel gaat geven laat je dan even weten of het hielp?

één maand geleden

Hoe doen jullie dat tussen de voedingen? Onze dame valt niet vanzelf in slaap. Mag dan eerst haar in slaap gaan wiegen. En dan wordt ze vaak na 1,5 uur weer wakker en huilt gelijk weer

één maand geleden

Wij gebruiken orthiflor start van het merk Orthica, dit kun je zelf ook drinken als je borstvoeding geeft of het in de formule doen of ook zelf toevoegen aan het borstmelk na het kolven. Ons dochtertje heeft veel minder last van krampen sinds wij dit gebruiken.

één maand geleden

Hier ook veel krampjes bij onze dochter. Sinds eergisteren begonnen met Sab Simplex omdat ik die gekregen had van een vriendin. Ik merk nog niet direct vooruitgang, maar we hebben het ook nog niet heel consistent gebruikt. Vannacht tijdens wederom een nacht met veel krampjes en weinig slaap kwam ik dit filmpje tegen: https://youtu.be/EHv4YRBY11k?si=hWOpB0HxL1i81Hpx De houding/beweging waarbij ze zit en je een hand op de onderrug en een hand op de borst hebt werkt hier tot nu toe nog elke keer om een boertje te produceren. Met andere houdingen zoals over de schouder lukte me dat vaker niet dan wel.

één maand geleden

Reactie op MerelVRS

Hier ook veel krampjes bij onze dochter. Sinds eergisteren begonnen met Sab ...
Zo doen wij idd ook haar boertjes. Nachts lukt het boeren minder goed. Ze is nu rustig wanneer ze op haar buik slaapt in het babynestje. Dat heeft vandaag als enige manier geholpen. Natuurlijk onder toezicht

één maand geleden

Reactie op Demive29

Zelfde hier! Morgen 2 weken. Tussen de borstvoeding door bij het wisselen v ...
Wij hebben deze ook op advies van de verloskundige en nergens meer last van sindsdien!!

één maand geleden

Ook mijn zoontje heeft hier helaas last van. Deze periode is wel iets waar ik totaal geen rekening mee had gehouden na de geboorte. Veel slapeloze nachten en het gevoel van machteloosheid als niks helpt. Gelukkig praat ik mijzelf moed in door te zeggen dat de piek op 6 weken zit. Maar mijn zoontje is pas 1 weekje oud. De kraamzorg en verloskundige stellen mij gerust en zegt dat dit voorkomt bij bijna alle babies. Een vriendin heeft mij de kip kep aangeraden. Een warmte kussen die je op het buikje van de baby kan leggen. Ik merk dat mijn zoontje daar iets rustiger van wordt. Ook doen we hier veel sportbewegingen. En bij echte radeloosheid, doen we de baby in bad. Dat is zeer relaxend en erna zijn de krampjes weg en slaapt hij heerlijk.

één maand geleden

Onze kleine meid is nu 6 dagen oud en heeft vanaf het begin last van krampjes. De kraamzorg raadde ons sab simplex aan. Het komt vandaag binnen dus nog niet geprobeerd 🙈

één maand geleden

Hier gister begonnen met sab simplex. Ze lijkt rustiger en minder gespannen. Boert nu goed en laat flink scheetjes. Maar vanacht na 4 uur begon ze weer direct na de voeding. Duurde 2 uur voordat ik haar weer in slaap kreeg. Veel slikken en onrustig.. vanmiddag komt het consultatiebureau. Dan maar even vragen of het toch geen verborgen reflux is.

één maand geleden

Reactie op marisje_luna

Hier gister begonnen met sab simplex. Ze lijkt rustiger en minder gespannen ...
Dit hadden wij dus ook na het gebruik van sab simplex. Wij dachten ook gelijk aan verborgen reflux. Als de klachten zijn ontstaan na het gebruik van sab simplex is het misschien beter om te kijken voor wat anders.

één maand geleden

Reactie op Liana92

Dit hadden wij dus ook na het gebruik van sab simplex. Wij dachten ook geli ...
Vanmorgen het consultatiebureau geweest. Ons meisje slaapt zeer onrustig en dus snel oververmoeid. Nu de tip om te gaan inbakeren. Ook heeft ze last van spruw wat haar ook zeer doet. Dat kan natuurlijk ook de onrust veroorzaken. Wel is ze ontspannender in der lichaam sinds het gebruik van sab simplex

één maand geleden

Reactie op marisje_luna

Vanmorgen het consultatiebureau geweest. Ons meisje slaapt zeer onrustig en ...
Hoevaak gebruik jij het ? Wat was het advies ?