4 Reacties
19 dagen geleden
Hola,
Is het ook zo dat je baby moeilijk in slaap is te krijgen zonder de borst? Ik had mijn zoontje van vandaag 3 weken per ongeluk aangeleerd om aan de borst in slaap te vallen. Wanneer ik hem weghaalde begon hij na het boeren en luier weer te huilen en hongersignaaltjes te geven. Ik heb hem drie nachten elk anderhalf uur de borst gegeven en hij wilde alleen maar op ons slapen. Zelfs naast ons of tussen ons in was niet goed genoeg en hield ie geen 15 min vol. Mijn man en ik hebben geen oog dichtgedaan. We dachten dat hij aan het clusteren was of extreme zuigbehoefte had, maar wat bleek? Hij wilde de borst voor "geborgenheid" en kon alleen in slaap vallen aan de tepel.
Op advies van de lactatiedeskundige en iemand van La Leche League heb ik heb niet langer dan 20 min gevoed sinds twee dagen/nachten. Daarna gelijk boeren, luier en inbakeren. In de tussentijd begint hij dan met krijsen want de tepel is geborgenheid en die heeft ie dan niet in z'n mond.. Na het inbakeren begin in hem te sussen, wiegen en liedjes zingen. Ik doe dit pas sinds twee nachten. Dit sussen kan soms zo een uur duren! Soms een half uur en een keer zelfs maar 10 minuten. Hij valt dan alsnog in slaap en slaapt nu zelfs 3 tot 4 uur door alleen in de cosleeper. Wel moet ik af en toe een hand op hem leggen.
WERELD van verschil! Het blijft oefenen want dat sussen in de nacht is best intens, maar hij zocht dus al die tijd geborgenheid wat ie nu op deze manier wel krijgt! "Zuigbehoefte" is ook weg :)
19 dagen geleden
Jep hier ook gehad rond dag 10 en nu terug rond 3 weken en blijkbaar is dat normaal omwille van de groeispurten… mijn vroedvrouw en lactatiekundige zegt net eraan toegeven zoveel als mogelijk want dan zou het sneller over gaan… gisteren dus een hele dag aan de borst gelegen en vandaag idd een veel vrolijker meisje dat minder de borst vraagt 😉
Ik hou er dus rekening mee dat ze af en toe zo een dagen zal hebben… niet altijd makkelijk met een peuter van 2 die ook aandacht wil 😅
18 dagen geleden
Reactie op Anoniem_97
Hola,
Is het ook zo dat je baby moeilijk in slaap is te krijgen zonder de ...
Nee ze kan wel in slaap vallen zonder de borst! Eigenlijk met even wiegen en soms een speentje gaat dat gelukkig vrij makkelijk vaak.
Heb wel het idee na een tijdje voeden en als ze minder actief zuigt dat ze een beetje in slaap dommelt met de tepel haha