6 Reacties

14 dagen geleden

Jazeker! Ik heb hier ook last van. Ook omdat ik idd veel melk aanmaak. Ik heb zoogcompressen in mijn bh en kolf zo nu en dan melk af nadat mijn dochter aan de borst heeft gezeten. Zij drinkt soms mijn borsten niet helemaal leeg. En ‘s ochtends wordt ik vaak wakker met lekkende borsten en kan ik soms zo 160 cc afkolven. Ik kolf dus eigenlijk alleen wanneer ze lekken en mijn dochter dus nog slaapt of klaar is met drinken. Dus vaak 1 x per dag. (Want hoe meer je kolft/aanmaakt hoe meer melk je gaat aanmaken)

14 dagen geleden

Overigens ben ik 3 weken geleden bevallen. Maar tussendoor lekken mijn borsten ook. En als mijn dochter uit de ene borst drinkt… moet ik de andere borst tegen houden of kolven 😅😂. Ook gaan ze lekken als ik m’n dochter hoor huilen, dat schijnt heel natuurlijk te zijn

14 dagen geleden

Heel herkenbaar, hier heb ik ook ontzettend last van gehad na mijn bevalling! Op advies van de kraamzorg voed ik nu per voeding nog maar een kant, of de linker of de rechterkant. Een aantal dagen heb ik voorafgaand aan het voeden met een handkolf de eerste melk gekolfd zodat de kleine de grote hoeveelheid melk wat beter kon weg krijgen maar dat stimuleerde de productie alleen nog meer. Om die reden ben ik daar mee gestopt. Als de melk niet word afgenomen zal je lichaam de productie hierop aanpassen en dus minderen. Heel veel zoogcompressen en 4 weken later is de melkproductie vanzelf minder geworden. Mijn zoontje kan er alsnog een compleet waterballet van maken tijdens het voeden maar daar daar gebruiken we nu slabbetjes voor. 😊

13 dagen geleden

Juist niet kolven! En koolbladeren in je bh en idd 1 kant voeden. En idd lekschalen voor nu hihi

13 dagen geleden

Lekschalen helpen ook tijdens het voeden voor de toeschietreflex aan de andere borst. Die melk vries ik dan in voor de voorraad.

13 dagen geleden

Je kunt eens lezen over blokvoeden waarbij je je je kindje aan 1 borst laat drinken gedurende een bepaalde tijd. Op deze website staat nuttige info hierover en nog andere tips https://borstvoeding.com/problemen/mproductie/veel1/