6 Reacties
14 dagen geleden
Jazeker! Ik heb hier ook last van. Ook omdat ik idd veel melk aanmaak. Ik heb zoogcompressen in mijn bh en kolf zo nu en dan melk af nadat mijn dochter aan de borst heeft gezeten. Zij drinkt soms mijn borsten niet helemaal leeg. En ‘s ochtends wordt ik vaak wakker met lekkende borsten en kan ik soms zo 160 cc afkolven. Ik kolf dus eigenlijk alleen wanneer ze lekken en mijn dochter dus nog slaapt of klaar is met drinken. Dus vaak 1 x per dag. (Want hoe meer je kolft/aanmaakt hoe meer melk je gaat aanmaken)
14 dagen geleden
Heel herkenbaar, hier heb ik ook ontzettend last van gehad na mijn bevalling! Op advies van de kraamzorg voed ik nu per voeding nog maar een kant, of de linker of de rechterkant.
Een aantal dagen heb ik voorafgaand aan het voeden met een handkolf de eerste melk gekolfd zodat de kleine de grote hoeveelheid melk wat beter kon weg krijgen maar dat stimuleerde de productie alleen nog meer. Om die reden ben ik daar mee gestopt. Als de melk niet word afgenomen zal je lichaam de productie hierop aanpassen en dus minderen.
Heel veel zoogcompressen en 4 weken later is de melkproductie vanzelf minder geworden.
Mijn zoontje kan er alsnog een compleet waterballet van maken tijdens het voeden maar daar daar gebruiken we nu slabbetjes voor. 😊
13 dagen geleden
Lekschalen helpen ook tijdens het voeden voor de toeschietreflex aan de andere borst. Die melk vries ik dan in voor de voorraad.