26 Reacties

22 dagen geleden

Huh?! Ik heb hier nooit van gehoord. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze hem gewoon opgemeten. Wat gek!

22 dagen geleden

Ja wij hadden dit ook helaas. Wij wilde dat er ook op hebben, maar was idd niet gemeten. Hebben thuis zelf na paar dagen ongeveer gemeten toen ze een beetje gestrekt lag, maar het niet op geboortekaartje vermeld. Bij consultatiebureau meten ze wel bij de controle van 1 maand.

22 dagen geleden

Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een schatting gedaan, de beentjes niet volledig gestrekt maar wel door de reflexen te gebruiken gemeten hoe groot ze was

22 dagen geleden

Hier ook niet. Wij hebben het na een paar dagen zelf gemeten toen ze volledig ontspannen lag na een bad.

22 dagen geleden

Hier wordt het ook niet gedaan. Niet in het ziekenhuis en niet bij een thuisbevalling. Ik heb zelf met een meetlint ongeveer opgemeten een paar dagen later, omdat ik toch wel nieuwsgierig was. Verder vind ik het zelf niet zo belangrijk. Ik heb niets van lengte of gewicht op het geboortekaartje gezet.

22 dagen geleden

Hier is het ook niet gemeten. Ze doen het idd niet meer, omdat het niet goed voor de heupen is. Persoonlijk maakt het mij helemaal niks uit… ik heb zelf gewoon gewicht, datum en tijd op het geboortekaartje gezet.

22 dagen geleden

Ja ze doen het inderdaad al jarenlang niet meer. Hier ook gewoon paar dagen later zelf thuis op gemeten en dit vermeld op het kaartje

22 dagen geleden

Hier in het ziekenhuis doen ze het normaal wel, maar ivm stuitbevalling mocht het niet gedaan worden vanwege de heupjes. Dus hier wisten we ook geen lengte😅

22 dagen geleden

Bij ons ook gewoon opgemeten in het ziekenhuis en de kleine meid lag in stuit. Wel zaten ze er compleet naast (ze zeiden 51 maar thuis nagemeten omdat alle kleren te groot waren en ze maat 44 perfect paste 😂)

22 dagen geleden

Mocht hier ook niet, ze zeiden grofweg 49 cm maar thuis 2 dagen later kwam de kraamzorg op 54cm en dat is logischer met zijn 4 kilo

22 dagen geleden

Bij ons deden ze dat ook niet door dezelfde reden. Toch een paar dagen later is hij opgemeten. Of hij nou echt 41cm was of dat het een gemiddelde was, geen idee.

22 dagen geleden

Oh, wij hebben haar thuis gemeten met een meetlint. Van ongeveer de top van het hoofdje tot aan stuit en vanaf daar naar de knieholtes en toen naar de enkels. Zo hoeven ze niet te strekken, maar heb je toch een aardige schatting. Wij kwamen uit op 46cm

22 dagen geleden

Hier ook niet gemeten in zkh. Thuis met een flexibel meetlint een schatting gemaakt voor op het geboortekaartje.. die cm meer of minder is ook niet heel boeiend? Hadden afgelopen maandag eerste afspraak bij arts van cb, daar hebben ze hem wel gemeten.. zou dus ong. 3cm gegroeid zijn in 3weken tijd

22 dagen geleden

Wij hadden dat ook idd! Alleen wij mochten dezelfde avond nog naar huis. Als je in de liesjes kriebelt dan strekken ze vaak hun beentjes! Dus wij hadden dat zelf gedaan, zonder iets te forceren!

22 dagen geleden

Reactie op Nienepien1993

Oh, wij hebben haar thuis gemeten met een meetlint. Van ongeveer de top van ...
Zo hebben ze het hier in het ziekenhuis ook gedaan.

22 dagen geleden

Kraamzorg heeft het bij ons gedaan

22 dagen geleden

Hier ook niet gemeten. Gewoon zo ongeveer 50cm, die ene cm verschil maakt me dan ook niet echt uit.

21 dagen geleden

Klopt in zhk deden ze het ook niet ..(raar) de kraamzorg gevraagd die deed het

21 dagen geleden

Oh ik snap zo goed dat je ervan baalt, ik wilde dit ook erg graag weten. Onze baby is na de geboorte niet gemeten maar een paar dagen later alsnog (in het ziekenhuis). Ik kan me niet herinneren waarom of bij welke gelegenheid dit is gebeurd eerlijk gezegd...

21 dagen geleden

Je kan zelf ook meten met meetlint....