8 Reacties

7 maanden geleden

Dit was het op de piek van de waterpokken

7 maanden geleden

Reactie op Eline20241029

Dit was het op de piek van de waterpokken
Aaaaah ventje! 🥺 Misschien bio oil op de plekjes smeren die er nu nog zitten, als dat tenminste voor baby’s geschikt is.. wacht ik ga ChatGPT vragen

7 maanden geleden

Dit zegt ChatGPT Hey! Hier wat tips voor de littekens van waterpokken bij je zoontje 🌿 💧 Smeren helpt, maar alleen op droge & genezen plekjes (dus geen korstjes meer!): 🔸 Cicaplast Baume B5 (La Roche-Posay) – zachte balsem, herstelt & kalmeert 🔸 Bepanthen litteken gel – helpt bij verse littekens, vanaf 1 jaar 🔸 Vitamine E-olie – natuurlijke optie, wel eerst testen op een klein stukje huid 🔸 Siliconengel of -pleisters (bijv. Dermatix/Kelo-cote) – bewezen effectief bij littekens 🌞 Belangrijk: altijd insmeren met zonnebrand (SPF 50), zelfs bij bewolkt weer – zon maakt littekens blijvend donkerder ⏳ Geduld nodig – veel vlekjes trekken vanzelf weg, zeker bij jonge kinderen 💬 Als je twijfelt of het erger lijkt te worden, kun je altijd even langs de huisarts of dermatoloog.

7 maanden geleden

Bij mijn dochter is het volledig weggetrokken na een paar weken. Heb niets gesmeerd. Heeft wel echt nog even geduurd

7 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties! 🙏🏼

6 maanden geleden

Hoe gaat het nu met jouw zoontje? Is het nog erg te zien en heb je er nog iets speciaals opgesmeerd

6 maanden geleden

(Sorry, vorige bericht te snel verzonden) Hoe gaat het nu met jouw zoontje? Is het nog erg te zien en heb je er nog iets speciaals opgesmeerd? Mijn zoontje is nu met van de pokken af en ik zie ook een paar diepe wondjes 🥹

4 maanden geleden

(Sorry, vorige bericht te snel verzonden) Hoe gaat het nu met jouw zoontje? ...
Sorry voor mijn hele late reactie 😅 de plekjes zijn nagenoeg weg, op twee plekjes op de zijkant van z’n hoofd en op z’n borst is een dieper kuiltje zichtbaar maar voor de rest alles weg. Ik heb uiteindelijk niks meer gesmeerd ☺️