11 Reacties

vorig jaar

Ik was hier ook benieuwd naar maar dan eigenlijk voor tijdens de thuisbevalling dat me bank niet onder t vruchtwater zit, dus aan tot de vliezen breken😂😂

vorig jaar

Je zou eens kunnen zoeken naar incontinentiemateriaal! Dat zijn als het ware “luiers” voor volwassenen. Denk wel dat je hiervoor misschien in een zorgwinkel moet zijn of misschien op internet!

vorig jaar

Let er in ieder geval op dat het ademend materiaal is en dus geen plastic laag bevat. Anders gaat het broeien. Bij mij beviel Kotex verband trouwens wel goed.

vorig jaar

Ik heb na mijn vorige bevalling de incontinentie broekjes van kruidvat eigen merk gebruikt. Meerdere malen per dag liet ik alles wel een tijdje luchten. Ik denk dat ik na 4 dagen overdag op katoenen maandverband (night)ben overgegaan en de broekjes nog 2 weken ' s nachts heb gebruikt.

vorig jaar

Reactie op AnneM11

Ik heb na mijn vorige bevalling de incontinentie broekjes van kruidvat eige ...
Zitten die broekjes ook comfortabel?

vorig jaar

Ik de zorg gebruiken wij Tena inco materiaal😁

vorig jaar

Ik werk ook in de zorg: je hebt in incontinentieland net zoveel keuze als in luierland voor babies, dus ook qua merk, maat en materiaal kun je het zo gek maken als je zelf wel, en het meeste is online en soms in drogisten verkijgbaar. Online kun je vaak zien wat het absorptievermogen in ml is, kun je misschien wat kleiners kopen (minder dik of minder groot en dan iets vaker verschonen is misschien niet zo erg als het dan wel comfortabel is?). Ik vond zelf inleggers van het merk Seni (meegenomen van de verlos-/kraamafdeling uit het ziekenhuis 🤫) heel fijn in de eerste week, daarna zoals iemand al noemde kotex night en later de dunnere varianten.

vorig jaar

Reactie op LauQ

Zitten die broekjes ook comfortabel?
Ja ik vond het heerlijk zitten, en voelde veel veiliger. Het kraamverband uit het kraampakket is een grote dikke lap en had ik het gevoel dat alles zo naast liep. De broekjes zitten gewoon lekker om je billen en buik. En het absorberende stuk loopt tot na je bil spleet dus heb je niet het gevoel dat alles zo naar beneden glijd als je ligt🫣

vorig jaar

Reactie op Mama-92

Ik werk ook in de zorg: je hebt in incontinentieland net zoveel keuze als i ...
Ik had kotex kraamverband in een babypakket. Bij mijn kraamzorgorganisatie staat 'zonder plastic nodig ivm broeien' en bij kotex staat heel groot 'bevat plastic' 🤔

vorig jaar

Reactie op 89Nikki

Ik had kotex kraamverband in een babypakket. Bij mijn kraamzorgorganisatie ...
Helemaal zonder plastic, niet erg dik en absorberend genoeg bestaat vast, maar ken ik niet, meestal is de plakstrip en het laagje dat voorkomt dat het doorlekte van plastic plus dat het absorberende deel van de meeste verbanden synthetisch is, dat is daardoor veel minder dik dan 100% katoen. Kotex is wel grotendeels katoen, vandaar dat het ook wat dikker is dan 'gewoon' maandverband en dat het dus wordt geadviseerd. Wat adviseerde je kraamzorg voor verband dat wel goed zou zijn zonder te broeien? Wat vooral goed helpt tegen broeien is met de billen bloot op een handdoek/matje zoals anderen ook al zeiden, maar dat doe je natuurlijk niet de hele dag 😉

vorig jaar

Reactie op Mama-92

Helemaal zonder plastic, niet erg dik en absorberend genoeg bestaat vast, m ...
Ah zo!