23 Reacties

4 dagen geleden

Zinkzalf van Zwitsal , was hier binnen 2 dagen over 💛

4 dagen geleden

Het ligt een beetje aan de oorzaak, wij hebben ongeparfumeerde doekjes, laten het goed drogen voordat we een nieuwe luier omdoen (pampers premium Protection), sudocreme hebben we gebruikt toen ging het weg. Helaas had hij hierna een schimmeltje en hebben we micanozol moeten gebruiken. Nu is zn huidje weer mooi rustig. Maar als je er dus een schimmeltje bij hebt, dan kan je smeren met zink of sudo wat je wilt, maar dan gaat het niet over. Dus als je er al een poosje mee dealt, zou ik even de HA bellen

4 dagen geleden

De dr leenarts zalf werkt hier heel erg goed

4 dagen geleden

Weleda billenzalf is geweldig! Zit tenminste geen troep in!

4 dagen geleden

Reactie op rosalieisabelle

Weleda billenzalf is geweldig! Zit tenminste geen troep in!
Is dat calendula zalf? Die heb ik in huis namelijk…

4 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Het ligt een beetje aan de oorzaak, wij hebben ongeparfumeerde doekjes, lat ...
Dat drogen is een goede tip. Ik doe na het schoonmaken meteen de luier om. Misschien dus nog te nat. Inderdaad wel met waterwipes, dus zonder raar spul.

4 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Dat drogen is een goede tip. Ik doe na het schoonmaken meteen de luier om. ...
Bij ons hielp het even na deppen met een stukje wc papier zodat het droog is voor je de luier weer aan doet!

4 dagen geleden

Reactie op m.anon

Bij ons hielp het even na deppen met een stukje wc papier zodat het droog i ...
Heb je ook nog wat gesmeerd of is het door drooghouden overgegaan?

3 dagen geleden

Drooghouden en dr leenaarts billenzalf (hoog % zink) En voor de liezen gebruiken we talkpoeder

3 dagen geleden

Oh en toen er wel wat openhuid was rond de liezen hebben we er plukjes heilwol tussen gedaan, dat werkte ook erg goed

3 dagen geleden

De kraamzorg raadde ons aan om met droog te maken met een watje en dan zinkzalf erop. We gebruiken de zalf van dr Leenarts en sudocreme, merk geen verschil tussen beide. Als ze in bad is geweest doe ik ook wat Weleda talkpoeder tussen de plooitjes. De smetplekjes in de liezen waren binnen een paar dagen verdwenen en de rode billetjes zijn nu goed onder controle!

3 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Dat drogen is een goede tip. Ik doe na het schoonmaken meteen de luier om. ...
Jaa met natte billetjes terug de luier in is wel echt een boosdoener, dan blijft het broeien. Zo houden wij het iniedergeval wel onder controle, als het weer wat rood word dan smeren we weer wat sudo, gaat tot nu toe super goed! Dus alleen smeren als het nodig is, en altijd goed drogen 😊

3 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Het ligt een beetje aan de oorzaak, wij hebben ongeparfumeerde doekjes, lat ...
Dit inderdaad. Ik gebruik waterdoekjes en dep de billetjes naderhand altijd even droog. Achteraf bleek mijn dochter ook een schimmeltje te hebben dus zijn we gaan smeren met miconazol zalf.

3 dagen geleden

Reactie op HD2992

Dit inderdaad. Ik gebruik waterdoekjes en dep de billetjes naderhand altijd ...
Was bij ons zo weg! Hebben 1.5 week gesmeerd, moet altijd even doorsmeren ookal is het weg, maar dat werkt echt top!

3 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Is dat calendula zalf? Die heb ik in huis namelijk…
Ja!

3 dagen geleden

Hier ook hele hardnekkige luieruitslag, al ruim 2 weken behandeld met miconazol. Dan is het weer even beter en dan wordt het daarna weer erger. Ondanks 1 week na klachten doorsmeren… Verder houden we het goed droog, smeren met de billenzalf van drs Leenarts en dekken we het af met heilwol zodat het goed droog blijft en de ontlasting niet op de huid blijft liggen. Ondanks dit alles heeft ze weer open zweertjes… radeloos worden we ervan. Iemand de gouden tip?

3 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Hier ook hele hardnekkige luieruitslag, al ruim 2 weken behandeld met micon ...
Ik zou toch even naar de ha gaan, wellicht is het geen schimmel (meer) maar iets anders, succes😘

3 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Ik zou toch even naar de ha gaan, wellicht is het geen schimmel (meer) maar ...
Ja alleen is onze huisarts nogal vervelend met baby kwaaltjes, zij vinden dat het cb dat maar op moet lossen… dus zitten al een tijdje met ze in strijd haha. Heb zo een belafspraak met het CB en als zij het niet weten dan ga ik inderdaad de ha bellen

3 dagen geleden

Aldanex 🙌🏼

3 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Ja alleen is onze huisarts nogal vervelend met baby kwaaltjes, zij vinden d ...
Ooh wat belachelijk! I kzou gelijk gaan kijken naar een andere huisarts, wat een raar gedrag ..