17 Reacties

vorig jaar

Ben je zeker dat het melkkorstjes zijn? Wat je begrijpt heeft mijn dochtertje ook. Gele korstjes ter hoogte van haar wenkbrauwen. Mijn schoonzus was daarnet bij ons en die is bijna afgestudeerd als pediater. Zij denkt dat het exceem is. Als het effectief dat is kan je er blijkbaar niet veel aan doen. Enkel goed hydrateren.

vorig jaar

Reactie op MamaNoor

Ben je zeker dat het melkkorstjes zijn? Wat je begrijpt heeft mijn dochtert ...
*beschrijft

vorig jaar

Reactie op MamaNoor

Ben je zeker dat het melkkorstjes zijn? Wat je begrijpt heeft mijn dochtert ...
Het is enorm vettig van gevoel en ik dacht dat eczeem meer droger was.. dus ben niet echt zeker ervan haha. Ze heeft er wel totaal geen last van. Bij het wassen komt het ook altijd wat los.

vorig jaar

Reactie op Angel97

Het is enorm vettig van gevoel en ik dacht dat eczeem meer droger was.. dus ...
Ahja bij mijn dochter is het eerder droog vind ik.

vorig jaar

Mijn dochtertje heeft dit ook, het was onlangs even weg maar is nu teruggekomen. Het is op haar voorhoofdje en haar wenkbrauwen. Het is niet extreem veel. Ik weet ook niet hoe je dat weg krijgt. Tis wel heel vettig dus ik denk dat het geen exczeem is. Hoe krijg je het weg?

vorig jaar

Reactie op Shanientje

Mijn dochtertje heeft dit ook, het was onlangs even weg maar is nu teruggek ...
Hier ook! Bijna weg en nu weer terug , met een washandje ( heb hydrofiele doekenset gekocht gehad waar ook washandjes bij zaten omdat ik toch graag mijn hand er echt instak om haar te wassen ) en water en rustig zacht wrijven in bad komt het beetje los maar weg is het niet... ik lees dat je bv van mustela er crème voor hebt maar dat het niet echt beter is vergeleken met babyolie, dus weet nu niet zo goed wat gedaan want wil ook niets verergeren. Melkkorstjes zouden zo goed als onschuldig moeten zijn maar er staat dat afkrabben niet mag omdat er toch een bacterie kan onder zitten die dan wel een effectie kan veroorzaken...

vorig jaar

Hoi! Ik heb al heel veel positieve ervaringen gehoord met deze shampoo en ben er zelf ook tevreden over!

vorig jaar

Reactie op Jasmienvdm

Hoi! Ik heb al heel veel positieve ervaringen gehoord met deze shampoo en b ...
Ah toch? Ik lees op vele plekken dat het toch niet zo goed werkte, maar natuurlijk weet ik niet of zun wel effectief last hebben van melkkorstjes 😅 Toch eens naar de apotheek er achter gaan maandag en testen!

vorig jaar

Hier hebben we het 4 weken geleden gehad en volledig weg gekregen al enkele weken. Wat hebben wij gedaan? Ingesmeerd met een babyolie (deze van naif omdat we die hadden staan) en 10-15 min laten zitten voor in bad te gaan. Dan rustig in bad nog wat extra olie ingeborsteld met zo een siliconen wasborstel van Mushie voor het haar. Dan kwam er al heel wat los. Nadien met de shampoo van mustela voor melkkorstjes ingesmeerd en 2-3 min laten inwerken en weer wassen met die borstel en dan spoelen. Wij hebben dit een 5 tal dagen gedaan en was weg. Ik vond de melkkorstjes ook wat muf ruiken. Is misschien ook een tip om het te herkennen. Veel succes!

vorig jaar

Wij gebruiken Ducray Kelual emulsie en zijn hier super tevreden van! Echt een aanrader. We hadden ook eerst Mustela crème voor melkkorstjes gekocht en vonden de geur onaangenaam en de haren van ons kindje werden er zo hard en plakkerig van. De crème van Ducray ruikt veel neutraler maakt de haartjes uiteraard wel wat vettiger maar ze worden niet zo hard als bij de crème van Mustela. Het doet ook heel goed wat het moet doen, de melkkorstjes zijn veel beter!

vorig jaar

Beetje olijfolie op gedaan, even laten intrekken en dan zacht afvegen met een papiertje.

vorig jaar

Ik gebruik de blauwe pot van nivea. Olie geeft uitslag biu mijn zoontje. Ik merk echt onmiddellijk verschil. Heb dit nu mee gestoken in het slaapritueel 😊

vorig jaar

Wij kregen de tip om zoete amandelolie op de melkkorstjes te doen. Na 1 uur uitborstelen met een zacht borsteltje en dan goed wassen in bad zodat de olie er weer af is. Werkt bij ons heel goed!

vorig jaar

Zoete amandelolie insmeren.

vorig jaar

Wij hebben amandelolie gebruikt. Potje kost 5 euro in kruidvat. Goed laten intrekken en dan zaxhtjes wrijven. Grootste deel was weg op 2 keer 👌 ze krijgen er wel vettige haren van 🤭

vorig jaar

De ka heeft me een emulsie van uriage voorgeschreven. Elke avond insmeren en ‘‘s ochtends uitspoelen. Ik doe dit nu al bijna 7 dagen en de melkkorstjes zijn bijna zo goed als weg. Ik moet dit 14 dagen doen en het zou een blijvend effect moeten hebben.