5 Reacties

2 jaar geleden

T word afgeraden om neusspray met xylomethazoline te gebruiken in de zwangerschap dit zit ook in die menthol dingen volgensmij. Maar ik kreeg in mijn vorige zwangerschap van de huisarts toch het advies om een week lang elke dag 1 neusgat te sprayen met xylomathazoline. Maar niet langer dan een week en Maar 1 neusgat. Ik denk als een huisarts het zegt dat het wel goed gaat. Heb daaruit ook een gezonde dochter gekregen dus hé hahaha

2 jaar geleden

Ik heb dit ook wel eens 1 of 2 keer gedaan.. anders krijg ik echt geen lucht. Zal niet zoveel kwaad kunnen lijkt mij! Niet langdurig gebruiken en dan komt t goed
Ik gebruik xylomethazoline 05, mg/ml dagelijks. Voor me zwangerschap gebruikte ik de menthol variant maar ben overgestapt naar de kindervariant. Ik heb zware allergieën en me medicatie mag ik niet tijdens zwangerschap, en vervangende medicatie en neusspray slaan niet aan 😓 ik gebruik deze dus dagelijks maar probeer wel pas echt te sprayen als ik echt geen lucht meer door me neus krijg. Dus ik gebruik wel veel minder als wat ik deed gelukkig, en ik let der ook echt op dat ik niet teveel pufjes op een dag inneem.

2 jaar geleden

Reactie op babynummertwee

T word afgeraden om neusspray met xylomethazoline te gebruiken in de zwange ...

2 jaar geleden

Reactie op •𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌•

Ik gebruik xylomethazoline 05, mg/ml dagelijks. Voor me zwangerschap gebrui ...
Ik gebruik deze 0.5 inderdaad ook elke dag. Met de hooikoorts is het niet te doen zonder. En sinds ik vorig jaar corona gehad heb zit mijn neus standaard dicht dus ja