38 Reacties

3 weken geleden

Nee vind ik niet! Jou kind jij bent baas. Maar zou niet heel.hysterisch reageren ofzo

3 weken geleden

och dit had ik ook laatst wou iemand van familie ijs geven. ik wil niet omdat suiker ( deze) niet nodig nog zijn. ik heb er wel wat gezegd toen kreeg ik ook doe niet zo moeilijk. ik zei mijn zoon mijn regels.

3 weken geleden

vind het altijd wel zo bijzonder dat mensen ermee bemoeien. snap uit goede bedoeling omdat ze het zielig vinden maar zijn zoveel andere opties.

3 weken geleden

Jouw kind, jouw regels en dat irritante bagatelliseren van anderen 🙄 Je hoeft natuurlijk niet helemaal te flippen ofzo, maar ik zou zeker zeggen dat je hier niet van gediend bent en dat dit niet nog een keer gebeurd. Al krijgen sommige baby's elke dag bier 🤷🏻‍♀️ niet mijn baby dus wat heb ik met andere baby's te maken... Nou is een keer zoiets echt niet rampzalig natuurlijk, maar ik zou wel gelijk een grens trekken, waar niemand nog overheen gaat.

3 weken geleden

Nee ik vind je zeker niet onredelijk. Duidelijk vriendelijk bedanken en zeggen dat er geen eten of drinken gegeven wordt zonder overleg. Dat kinderen jonger al friet krijgen betekent toch niet dat je van alles moet gaan geven?

3 weken geleden

Bizar. Gaat nieteens alleen om die ene keer dat je kind suiker binnen krijgt, ik kan er vooral niet bij met mijn hoofd dat het zomaar zonder overleg wordt gegeven en je dan ook nog eens zo een opmerking krijgt. Het komt niet in mijn hoofd op om een ander kind iets te eten te geven zonder toestemming

3 weken geleden

Je bent niet onredelijk. Ik zou op een rustige manier aangeven hier niet van gediend te zijn en dat dit nooit meer mag voorkomen. Jouw kind, jouw regels. Inderdaad duidelijke grenzen stellen. (Van binnen zou ik koken, maar ik denk dat je jezelf een plezier doet dit op een rustige maar duidelijke manier aan te kaarten).

3 weken geleden

Helemaal niet onredelijk. Vind het zoooo typisch dat er daarna een opmerking volgt met ja maar.. Nee niks maar. Check het even bij de ouder, kan toch niet zo ingewikkeld zijn.. Maar blijkbaar wel. Inderdaad rustig aangeven maar zou bijna een tweede keer "afgeven" wel 2x nadenken denk ik zelf.

3 weken geleden

Hier geeft mijn schoonmoeder zonder even overleg of melden PANNENKOEK MET STROOP Wtf....ze is 9 maanden!! Ik heb mijn partner al aangesproken om hier wat van te zeggen. Fucking irritant

3 weken geleden

Reactie op aylinalken

Hier geeft mijn schoonmoeder zonder even overleg of melden PANNENKOEK MET S ...
Hihi heerlijk ongefilterde reactie 🙈. Geef je groot gelijk

3 weken geleden

Oef ik zou woedend zijn 😅

3 weken geleden

Wat anderen ook zeggen, goeie oefening om je grenzen duidelijk aan te geven en je niet van de wijs laten brengen door een ander zijn/haar mening. En inderdaad niet een te groot probleem van maken (tenzij het zich blijft voordoen). Gisteren gaf m’n schoonmoeder ook geheel onschuldig in haar ogen een stukje Turkse pizza aan onze baby terwijl ik net even binnen was iets halen. Toen ik terugkwam zag ik het, gelijk uit z’n mondje gepulkt, want zit zout, pepers en gehakt op. We zijn half vegetarisch/veganistisch dus vond t wel effe erg. Maar ik weet dat ze het niet expres deed en doet zoveel liefs voor ons. Gewoon even benoemd en me erover heen gezet. Dit soort situaties gaan nog vaker gebeuren en zijn het einde van de wereld niet gelukkig. Maar op een redelijke manier voor jezelf en je kind opkomen is altijd goed! Ligt ook sterk aan hoe de andere persoon is qua karakter trouwens.

3 weken geleden

Jouw kind, jouw regels. Andere mensen commentaar? Pok op en bemoei je met je eigen denk ik dan altijd...

3 weken geleden

Wauw, bizar! Je bent absoluut niet onredelijk.

3 weken geleden

Oké ik dacht dat mijn moeder erg was maar als ik dit lees valt het mee 😂 ik zou het ook niet oké vinden dat anderen zomaar wat aan m’n kind geven zonder overleg

3 weken geleden

Ik zou het ook niet oke vinden en zeker niet als je daarna zo’n opmerking krijgt alsof het aan jou ligt terwijl zij fout zitten. Lees vaker dat zoiets gebeurt en nu ook in de reacties maar opvallend bijna altijd als mama even weg is… niet als je er zelf bij zit. Ze weten dus eigenlijk heus wel dat het niet de bedoeling is denk ik dan.

3 weken geleden

Vandaag had ook iemand op bezoek opeens zomaar brood gegeven aan onze baby.. wetend dat wij dat niet willen en geen brood geven op dit moment. Ze probeert vaker dingen te geven aan onze baby wat wij nog niet hebben gegeven. Vond dit ook zo lastig.. ze deed het ook stiekem zodat wij het niet zagen, maar ik draaide toevallig op dat moment om.

3 weken geleden

Reactie op LN-3

Ik zou het ook niet oke vinden en zeker niet als je daarna zo’n opmerking k ...
Nou inderdaad. Ben er nog steeds boos om. Heb er toen enkel een opmerking over gemaakt dat we dat echt niet willen en verder niet (ben maar even naar een andere ruimte gegaan om te voeden en mijn boosheid niet teveel te laten blijken). Ga het deze week nog wel een keer goed aankaarten, want er wordt ook opgepast en moet er wel op kunnen vertrouwen dat ze dan die ongein niet uithaalt.

3 weken geleden

Wij hebben deze situatie nog niet gehad, maar met mijn familie weet ik zeker dat die nog gaat komen. Want oww wat zielig als dochter geen patat of snoep oid mag. Maar ik zou ook echt boos worden, duidelijk herhalen dit willen we niet, en het ook laten gaan verder. Afsluiten en weer verder, zodra het echt duidelijk is willen we niet. Want snap dat het goed bedoeld is. Maar dat stiekem doen, lijkt me extra lastig in vertrouwen. Maar het klinkt alsof je er goed mee omgaat! Maar pfff kan me er nu al druk om maken, zeker vanaf een jaar of anderhalf en ze vooral vast eten etc.

3 weken geleden

Reactie op sabrunjameel

Vandaag had ook iemand op bezoek opeens zomaar brood gegeven aan onze baby. ...
Wow dit vind ik helemaal heftig eigenlijk