Hallo,
Ik ben me aan het oriënteren over anticonceptie. De bevalling is nu 6 weken geleden en heb deze week een gesprek gehad hierover met mijn verloskundige.
Nu ben ik benieuwd.
Zijn er mensen die na de bevalling met de mini pil zijn gestart? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben weer gestart met de minipil. Voor de zwangerschap slikte ik ook de m ...
Oké wat fijn.
Ik begreep dat je consequent moet zijn met vaste tijdstippen innemen?
En ervaar jij gewichtstoename?
Is bij ieder lichaam anders daar ben ik me bewust van.
Oké wat fijn.
Ik begreep dat je consequent moet zijn met vaste tijdstippen ...
Ja klopt mijn huisarts heeft erbij gezegd het komt echt niet op een uur je moet alleen niet savonds de pil nemen als je hem normaal sochtends pakt.
Ik heb geen last gehad van gewichtstoenamen
Vanaf iets van 3 maanden na mijn vorige bevalling gebruikt tot einde van de borstvoeding (11,5 maand). Geen last gehad van bijwerkingen, geen gewichtstoename en niet zwanger geraakt (tot zover deed het wat het moest doen😉), maar ik had wel heel regelmatig spotting, wat ik met de gewone pil niet heb, dus daarom toen de borstvoeding klaar was wel weer terug gegaan naar de gewone pil. Nu ligt de minipil weer klaar voor als mijn cyclus zich weer meldt.
Na de vorige zwangerschappen geslikt. Maar werd er mentaal echt niet goed van. Echt tegen het depressieve aan. Dus na korte tijd weer gestopt. Verder geen bloedingen of zwanger geraakt.
Wel elke dag op hetzelfde tijdstip innemen.