17 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring mee maar wens je heel veel sterkte 🤍🤍

2 jaar geleden

Ook geen ervaring maar kon niet wegklikken zonder wat te zeggen. Veel sterkte! 😘

2 jaar geleden

Ohja, als tip; misschien op het algemeen forum vragen. Ik denk dat je daar veel meer reacties gaat krijgen dan in een geboorteclub

2 jaar geleden

Wat een verdrietig nieuws! Ik heb het in november meegemaakt en ben nu 12 weken zwanger. Als je vragen hebt mag je me altijd berichten, maar ook als je gewoon even je verhaal kwijt wilt. Een molazwangerschap heeft veel met mij gedaan. Wees lief voor jezelf, neem rust. Je verdriet mag er zijn! Mag ik weten hoe ver je er nu in bent? Heb je echt net het nieuws gehad?

2 jaar geleden

Wat verdrietig! Ik hen vorig jaar een partiele mola zwangerschap gehad en de zwangerschap moeten afbreken. Vond zelf de nasleep vooral ontzettend zwaar. Je mag mij ook altijd een berichtje sturen als je meer wilt weten!

2 jaar geleden

Reactie op Lizzien

Wat een verdrietig nieuws! Ik heb het in november meegemaakt en ben nu 12 w ...
Zeker mag je dat vragen! Omdat we niet wisten hoeveel weken ik was heb ik vroeg al een echo gehad dit was bij 5 weken. Hier zag alles goed uit en was het vruchtje te zien. Nu 2 weekjes later zouden we gaan kijken of we het hartje konden zien kloppen en zagen we dat het helemaal niet goed was en kon ik dezelfde avond nog naar het ziekenhuis toe 😢

2 jaar geleden

Reactie op jipjvw

Wat verdrietig! Ik hen vorig jaar een partiele mola zwangerschap gehad en d ...
Super lief jullie beide reacties! Dankjewel ! Ik ben nu nog aan het wachten of het een ‘hele’ of ‘halve’ Mola is geweest zo noemde de gynaecoloog het….

2 jaar geleden

Reactie op Lesley03

Geen ervaring mee maar wens je heel veel sterkte 🤍🤍
Dankjewel ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Suzi98

Ook geen ervaring maar kon niet wegklikken zonder wat te zeggen. Veel sterk ...
Dankjewel ❤️

2 jaar geleden

Geen ervaring mee maar wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte voor jullie gewenst ❤️❤️

2 jaar geleden

Reactie op mindyV

Zeker mag je dat vragen! Omdat we niet wisten hoeveel weken ik was heb ik v ...
Wat ontzettend verdrietig! Moet je ook een currerage ondergaan? Ik hoorde het bij de 8 weken echo. Ik had een complete mola. Bij mij was het vruchtje al afgestoten en zat er alleen een groeiende placenta in een vorm van een soort druiventros. Deze is verwijderd tijdens de curretage en 2 weken later kreeg ik te horen dat het echt om een mola zwangerschap ging. De operatie was 15 november en de eerste week van januari had ik een goede bloeduitslag. Die periode vond ik erg zwaar. Het verlies, de hormonen die volop aanwezig waren en de onzekerheid of mijn lichaam de laatste restjes zou opruimen. Gelukkig bleek dit snel het geval en is een mola zwangerschap hele domme pech en heeft het geen enkele gevolgen voor een volgende zwangerschap. Ik werd het weekend na de bloeduitslag weer ongesteld en werd twee weken later weer zwanger. Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt. Van mij een tip, geef het de tijd. Ik ging te snel weer aan het werk. Bij mij hielp praten dan ook erg. Ik vind het echt heel vervelend voor je. Maar weet dat er hierna weer iets moois kan komen!! Laat je lekker verwennen ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Lizzien

Wat ontzettend verdrietig! Moet je ook een currerage ondergaan? Ik hoorde h ...
Mijn gynaecoloog raadde me het destijds af om te gaan Googlen. Ik heb het pas na de gesprekken gedaan. Elke mola zwangerschap heeft zijn eigen weg. De verhalen die op internet staan zijn vaak de “heftigere” verhalen wat misschien helemaal niet bij jou van toepassing is. Natuurlijk ben je er vrij in, maar het heeft mij meer rust gegeven om gewoon naar mijn verhaal te luisteren en niet teveel te lezen.

2 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend voor jullie. Neem de tijd voor jullie verwerking en praat met dierbaren (of eventueel hulp). Praten helpt ontzettend bij de verwerking. Ik heb zelf ook een mola zwangerschap gehad. Uiteindelijk door curettage verwijderd. De periode daarna vond ik erg zwaar...wekelijks bloedprikken om te checken of je hcg is gedaald en een stop op onze kinderwens. Het duurde ongeveer 3 maanden voordat hcg bij mij voldoende gedaald was. Ik heb veel gehuild, gepraat en veel ruimte gegeven voor de verwerking. Inmiddels hebben wij een prachtige zoon en zijn wij nu opnieuw in verwachting. Het hoeft dus niets te betekenen voor de toekomst. Veel sterkte de komende periode.

2 jaar geleden

Reactie op Lizzien

Wat ontzettend verdrietig! Moet je ook een currerage ondergaan? Ik hoorde h ...
Jaa de curatage gebeurt vandaag 😔 ik had een hoog hcg in het bloed en op de echo kon je de ‘rondjes’ goed zien zitten. Toen ze begonnen met de echo zag ik zelf al dat dat echt geen goed beeld was. Flinke emoties gehad deze week, veel gehuild en ook onzeker geweest. Maar het doet me goed om jullie verhalen te lezen dat een volgende zwangerschap goed gaat! Ik ben erg blij voor jullie dat jullie ook een gezonde zwangerschap hebben mogen ervaren ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Lizzien

Mijn gynaecoloog raadde me het destijds af om te gaan Googlen. Ik heb het p ...
Jaa dat snap ik heel goed, ik had helaas al meteen gegoogled en ben er toch wel van geschrokken! Ik hoop dat het ‘meevalt’ aangezien het in 2 weekjes tijd enorm veranderd is en hopelijk was ik er snel bij…

2 jaar geleden

Reactie op mindyV

Jaa de curatage gebeurt vandaag 😔 ik had een hoog hcg in het bloed en op d ...
Heel veel sterkte vandaag! Laat je partner lekker veel chocola halen en als je hem nog niet in huis hebt, een kruik. De warmte gaat je echt helpen tegen de buikpijn. Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Op internet staat dat je na 3 dagen weer aan het werk kan, maar ga pas weer aan het werk als jij je goed genoeg voelt. Niet alleen je lichaam moet dit verwerken, ook je hoofd. Laat de operatie op je af komen, rust lekker uit. Wees lief voor jezelf. Alle emoties mogen er gewoon zijn. En inderdaad, dit heeft geen enkele gevolgen voor je volgende zwangerschap!

2 jaar geleden

Reactie op mindyV

Jaa dat snap ik heel goed, ik had helaas al meteen gegoogled en ben er toch ...
Ik snap heel goed dat je nieuwsgierig bent, maar elke mola zwangerschap is weer anders. Ervaringen van iemand anders hoeven voor jou niet van toepassing te zijn. Ik hoop echt dat je snel een goede uitslag hebt en wanneer jullie er weer aan toe zijn, een nieuwe zwangerschap!