46 Reacties

2 jaar geleden

Oh jeetje, heftig! Had je een terugplaatsing na 3 of 5 dagen? Geen ervaring maar ik volg even mee, want ik ben na mijn verse terugplaatsing nog aan het wachten op een echo.

2 jaar geleden

Wow. Wat heftig en wat spannend! Ten eerste gefeliciteerd met jouw zwangerschap en ik wil je heel veel succes wensen. Zijn dit soort tweelingen dan ook echt bijna identiek aan elkaar?

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! Mooi nieuws en spannend tegelijk. Het is inderdaad een erg risicovolle zwangerschap. Op internet staan wisselende verhalen erover. Ik heb ook een ‘mono-mono tweeling’ gedragen. Bij mij is het helaas een miskraam geworden voor de 8 weken. Dat je al twee kloppende hartjes hebt gezien is al goed nieuws! ♥️

2 jaar geleden

Reactie op Jadyb

Wow. Wat heftig en wat spannend! Ten eerste gefeliciteerd met jouw zwangers ...
Zijn 100% identiek. De stap hierna is siamese tweeling. Heel bijzonder! Omdat het delingsproces later plaatsvindt is het eigenlijk copy/paste.

2 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

Zijn 100% identiek. De stap hierna is siamese tweeling. Heel bijzonder! Omd ...
Wow wat bijzonder!

2 jaar geleden

Reactie op eha89

Oh jeetje, heftig! Had je een terugplaatsing na 3 of 5 dagen? Geen ervari ...
4 dagen oud, gezien het weekend!

2 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

Zijn 100% identiek. De stap hierna is siamese tweeling. Heel bijzonder! Omd ...
Precies dit ja. Het delingsproces heeft waarschijnlijk tussen dag 4 en 7 plaatsgevonden, bij reguliere meerlingzwangerschappen gebeurt dit vaak eerder

2 jaar geleden

Reactie op MarloesvA88

Precies dit ja. Het delingsproces heeft waarschijnlijk tussen dag 4 en 7 pl ...
Toch wel heel bijzonder!! Ik hoop heel erg dat alles goed mag gaan!!!

2 jaar geleden

Zelf geen ervaring mee, wat bijzonder maar tegelijkertijd snap ik dat het ook wat spanning mee brengt. Mijn collega is een jaar terug bevallen van een mono-mono tweeling. Bij haar verliep de zwangerschap super goed en is ze bevallen van 2 gezonde zoontjes met 34 weken 😊

2 jaar geleden

Hi Marloes, Hoe gaat het? Weet je inmiddels al wat meer?

2 jaar geleden

Reactie op Jadyb

Hi Marloes, Hoe gaat het? Weet je inmiddels al wat meer?
Hoi hoi, Jazeker, ik ben zwanger van een monochoriale diamniotische tweeling, dat wil zeggen dat ze gelukkig wel een tussenvlies hebben en beide in hun eigen vruchtzak zitten! Dat scheelt al heel erg veel zorgen… De 25e heb ik de termijnecho, dus dan gaan we weer kijken naar de baby’s. Daarna om de twee weken controle.

2 jaar geleden

Reactie op MarloesvA88

Hoi hoi, Jazeker, ik ben zwanger van een monochoriale diamniotische tweeli ...
Dat scheelt inderdaad veel zorgen. Heel veel succes met je zwangerschap❤️

2 jaar geleden

Hey, mag ik vragen hoe jouw eerste echo eruit zag? Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad en hieruit bleek dat ik ook een tweeling verwacht. De echoscopiste zei dat ze 1 vruchtzak deelden, voor zover ze kon zien op dit moment. Ik heb op de 26e een extra echo en de dag erna intake bij de verloskundige. Ik ben verder nog niet overgedragen naar het ziekenhuis omdat ik pas 7 weken ben (31 oktober uitgerekend).

2 jaar geleden

Geen hele duidelijke foto, maar dit was de eerste echo met 7+1 weken. Succes en sterkte Jady! Hopelijk komt er goed nieuws jouw kant op 🙏🏻

2 jaar geleden

Hoi, wat fijn dat ik dit topic nu tegenkom. Ik heb net een gesprek gehad met de arts uit het ziekenhuis. Ik heb met 7 weken een echo gehad en daaruit was er een kloppend hartje te zien. Dolblij was ik! Zat goed in de baarmoeder dus was gerust. Gesprek zelf was niet zo aangenaam want ik ben niet medisch maar wil wel via het ziekenhuis omdat ik een hele slechte ervaring heb met verloskundigen met een eerdere miskraam en een bevalling van mijn zoontje waar veel niet goed is gegaan. Het was een heel demotiverend gesprek totdat mijn man erbij kwam zitten en toen bleek het opeens wel allemaal te kunnen. Maar lang verhaal kort: ik had opeens een nacht geen symptomen meer en besloot een betaalde echo te doen en wat bleek: een tweeling! Totaal verrast en zo wonderlijk! Heel blij en gezegend en ze had het over de term monozygote diamnotische gemelli. Ik moest wel nog het ziekenhuis bellen om dit door te geven. Dit heb ik vandaag gedaan en weer diezelfde arts gesproken. Ze zei omdat ik 1 placenta heb en er kennelijk te vroeg is gedeeld dat het kan dat er meer bloed naar de een dan naar de ander gaat en dat er een kans is dat er eentje het niet overleeft. 10 procent om precies te zijn maar alle grond zakt weer weg onder mijn voeten.. ben 41 en deze zwangerschap is sowieso een zegen voor mij. Maar ik ben nu weer zo angstig en ik weet het allemaal even niet. Wil zo graag blij zijn en genieten maar nu overheersen alle risico’s en dingen die zij opnoemde toch wel…

2 jaar geleden

Heb nog een vraagje, zit er bij jullie ook verschil in grootte? Bij mij dus wel..

2 jaar geleden

Reactie op Nova24

Heb nog een vraagje, zit er bij jullie ook verschil in grootte? Bij mij dus ...
Nee, vooralsnog zit er bij mij geen verschil in grootte.. Is er veel verschil bij jou?

2 jaar geleden

Reactie op MarloesvA88

Nee, vooralsnog zit er bij mij geen verschil in grootte.. Is er veel versch ...
Eentje was 8+5 ongeveer zoals de eerste dag laatste menstruatie en de ander 9+1 (heb volgende week pas de termijn echo)

2 jaar geleden

Reactie op Nova24

Eentje was 8+5 ongeveer zoals de eerste dag laatste menstruatie en de ander ...
Dat is gelukkig niet heel veel verschil! Kan zijn dat het komt door de ligging van de baby’s/baarmoeder.

2 jaar geleden

Reactie op MarloesvA88

Dat is gelukkig niet heel veel verschil! Kan zijn dat het komt door de ligg ...
Nee? Oké, ik maak me toch zorgen door het gesprek vandaag en ga alles aan elkaar linken.. we gaan het volgende week zien.. jij ook heel veel succes volgende week