21 Reacties

één maand geleden

Hi meis, hebben ze ook gezegd waar je placenta zit?

één maand geleden

Och meis, dat is onzeker, wat een akelig gevoel! 😔Waarschijnlijk is het niets maar ik zou me ook zorgen maken en onzeker voelen. Ik hoop voor je dat alles goed verloopt met jullie en je kindje🍀🙏heb vertrouwen

één maand geleden

De placenta zit bovenaan en niet bij de onderin dus daar kan het niet aan liggen!

één maand geleden

Wat akelig, ik snap dat het je heel onzeker maakt. Ikzelf heb bij mijn tweede zwangerschap heel veel bloedverlies gehad in de nacht, toen was ik 12 weken. Het stroomde eruit. Echo gehad en alles was goed met het kindje. Na de bevalling ben ik naar een natuurlijk therapeut geweest. Zij vertelde mij dat ik waarschijnlijk zwanger was van een tweeling zonder dat ik het wist. En dit tweede kindje al heel vroeg in de buik was overleden. Dit verklaarde voor mij wel de enorme hoeveelheid bloedverlies. Misschien is dit bij jouw ook wel het geval en wil dit overleden kindje eruit terwijl de andere baby nog gewoon door groeit. Succes en sterkte.

één maand geleden

O wat erg ! Blijf positief denken aub ❤️ Ik volg even mee laat je ons weten wat ze uiteindelijk gezegd hebben Vind het echt heel erg

één maand geleden

Herkenbaar! Ik heb van week 6 tot 7 bloedverlies gehad, daarna wel vaker een beetje met afvegen en rond de 12 ineens weer helderrood, met 13 opnieuw bruin en met 14 weer rood. Het bloedverlies hield dan een aantal dagen rood aan waarna het bruin werd. Gelukkig elke keer goede echo’s en ook niets te zien in mijn baarmoeder. Inmiddels hebben ze in het MUMC twee keer met de eendenbek gekeken en alle mogelijke onderzoeken gedaan. Ik wacht nog op de uitslag van een uitstrijkje. Maar bij mij is het zeer waarschijnlijk een heel gevoelige baarmoedermond, want ze raakte het aan met een wattenstaafje en het begon spontaan te bloeden. Een gevoelige baarmoedermond kan in principe geen kwaad voor de baby en mijn lichaam reageert er verder niet op. Maar een grote bloeding zou wel tot weeën kunnen leiden zei de gynaecoloog. En om die reden moet ik nog even een week rustig aan doen (dan 16 weken). Ik zou voor de zekerheid zeker even om onderzoek naar het bloedverlies vragen. Zo heb ik urine ingeleverd, hebben ze een soa test gedaan, dus met de eendenbek gekeken en een uitstrijkje gemaakt. Dan weet je zeker dat het niets is!

één maand geleden

Nog een kleine aanvulling: sommige dames hebben last van een poliep op de baarmoedermond/-hals, die kan ook telkens opnieuw gaan bloeden zonder reden.

25 dagen geleden

Hoi jess Weet je al wat meer Heb nog aan je gedacht ! Je zoh vandaag naar de gynaecoloog

24 dagen geleden

Ik reageer vanmiddag/vanavond even met een update dames! Moet nu gauw naar het werk!

24 dagen geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Hopelijk blijft alles goed gaan verder met jou en je kindje. Ik mag zo naar de verloskundige, vanochtend ook uit het niets veel helderrood bloedverlies. Maak me zorgen, maar de berichten geven weer wat hoop ❤️

24 dagen geleden

Hoihoi, hier dan een berichtje. Iets later dan verwacht, sorry. Ik ben idd gisteren bij de gynaecoloog geweest en heeft eerst met een inwendige echo gekeken. Geen bloed in de baarmoeder zichtbaar, beweeglijk babytje 🩷, geen vleesboom te zien, wel iets laagliggende placenta maar niet over de wand en dit gaat waarschijnlijk met de groei van de baarmoeder omhoog. Toen met een eendenbek gekeken, geen poliep te zien, geen wondjes, niks geks eigenlijk, was snel bloedende baarmoedermond maar daar kunnen geen extreme bloedingen bestaan zoals ik die nu ervaar als er alleen maar een bloedvaatje zou openspringen.. Eigenlijk geen duidelijkheid, maar niks geks te zien en dat is fijn. Voor nu is het afwachten en hopen dat het niet weer komt, anders bellen. Over 3,5 week sowieso weer afspraak bij de gynaecoloog en tussendoor bij de verloskundige. Het bloeden is overigens nu gestopt wat fijn is, maar dit was natuurlijk hiervoor ook een aantal dagen zo en kwam er weer een bloeding. Ik hoop echt dat het hierbij blijft 🤞 Nogmaals, heel, heel erg bedankt voor de belangstelling meiden!

24 dagen geleden

Reactie op Pierra8

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Hopelijk blijft alles goed gaan ...
Ach jeetje, vreselijk hè. Hoe was het bij de verloskundige vanochtend?

24 dagen geleden

Reactie op Jessss1993

Hoihoi, hier dan een berichtje. Iets later dan verwacht, sorry. Ik ben idd ...
O wat ben ik blij dat ik dit lees ❤️😻😻 Zie je wel dat alles goed komt ! Hoop nooit opgeven

24 dagen geleden

Hoi! Wat vervelend! Ik herken een deel van wat je zegt. Alleen heb ik al vanaf week 6 tot en met nu (week 16) enorm veel bloedverlies. (Lees: soms loopt het letterlijk langs m’n benen). Wonder boven wonder: de kleine doet het nog steeds super goed en lijkt weinig last te hebben van alles! Geen hematoom te zien, niks geks met de placenta, ze hebben zelfs getest op baarmoederhalskanker, maar dit was het gelukkig ook niet 🙏🏼 wel hebben ze een ontsteking nu bij mijn baarmoeder gevonden. Morgen hoor ik meer welke invloed dit heeft op mijn zwangerschap en het kindje. Wat ik als tip mee wil geven: laat vooral je ijzer tussendoor checken als het bloedverlies blijft. Hier namelijk al een ijzerinfuus gehad na al die weken bloedverlies. Sterkte! En maak je jezelf tussendoor zorgen? Gewoon extra bellen! Daar zijn ze voor!

24 dagen geleden

Reactie op nacb23

Hoi! Wat vervelend! Ik herken een deel van wat je zegt. Alleen heb ik al v ...
Hoe zijn ze erachter gekomen dat je een baarmoederonsteking hebt?

23 dagen geleden

Reactie op Jessss1993

Hoe zijn ze erachter gekomen dat je een baarmoederonsteking hebt?
Via hetzelfde uitstrijkje om te testen voor baarmoederhalskanker.

23 dagen geleden

Reactie op Jessss1993

Ach jeetje, vreselijk hè. Hoe was het bij de verloskundige vanochtend?
Alles goed met de kleine! Bloed komt niet uit de baarmoeder, waarvandaan wel geen idee. Willen ze pas onderzoeken als t echt blijft aanhouden. Omdat onderzoek (eendenbek) ook kans geeft op extra gesprongen vaatjes etc. Het bloeden is gelukkig wel zo goed als gestopt. Hopelijk blijft dat zo. Fijn om te lezen dat bij jullie ook alles ok is! 🍀

17 dagen geleden

Pfff ok ik ben dus niet de enige. Bij mijn zijn het sinds een week elke dag kleine beetjes. Het lijkt een wondje wat niet dichtgaat. Dinsdag naar het AMC geweest en dezelfde onderzoeken gehad als jullie hadden. Geen blaasontsteking, niks te zien aan de baarmoedermond, niks geks in de baarmoeder, gezond kindje…. Dinsdag komt de uitslag van het uitstrijkje. Ik vind het echt stressen hoor. De gewone groei van de baarmoeder zou ik niet meer herkennen; ik denk bij alles dat er iets mis is.

11 dagen geleden

Ok vandaag weer meer bloedverlies en weer naar het AMC gestuurd. Toch los puntje van de placenta 😕 Hoe gaat het bij jullie??

10 dagen geleden

Reactie op ComtesseC

Ok vandaag weer meer bloedverlies en weer naar het AMC gestuurd. Toch los p ...
Och jeetje wat vervelend! En nu? Is dit schadelijk?