Mijn meiden starten hun tweede dutje steeds later. Prima, dan moeten we over naar 1 dutje maar jeetje, ik ben er bang voor. De opvang denkt niet dat ze er klaar voor zijn, ookal slapen ze daar ook lastiger en kort. Maar nu liggen ze al 3 kwartier in bed te kletsen samen, dat schiet niet op.
Nu slapen ze rond half 10, om 10 uur maak ik ze zelf wakker. En dan om 1 uur weer naar bed tot 3, soms iets later als de pas laat in slaap vallen. En dan rond 7/half 8 weer naar bed. Volgende ochtend om 7 uur haal ik ze er weer uit.
Maarrrrr: eind maart gaat mijn oudste naar de baisschool die om 2 uur uit is. Ze zouden dus ideaal van half 12 tot half 2 moeten slapen. Lunch kunnen we pas doen als we thuis zijn van school dan. Een dutje zo vroeg kijkt me onhandig, als ze kort slapen.
Welke tijden zouden jullie doen als je om kwart voor 2 de deur uit moet zijn met de kinderen?
Hun eerste dutje is altijd het kortste geweest. Die wil ik dis afbouwen en hun tweede dutje naar voren schuiven. Dat is mijn idee maar ik weet niet of zij het ermee eens zijn. 😅
11.00 broodje eten en daarna op bed. Hebben ze hun buikje vol en slapen ze vaak beter en langer is mijn ervaring. Dan red je het makkelijk op tijd bij school te zijn ;)
Hier moeten we om 14:00 de deur uit ivm school. Dus dat scheelt niet heel veel.
Wij gaan rond 11:00-11:15 brood eten. Zodat hij niet wakker wordt van de honger.
Daarna 11:30 naar bed en dan wordt ie rond half 2 wakker.
Hier 1 dutje. Meestal rond half 12 lunch, dan 12 uur naar bed en om half 2 is die dan al wakker. Maar hij is geen slaper overdag. Je kunt ook een boterham voor het slapen geven en dan na ophalen uit school weer wat eten? Dan verdeel je de lunch :)?