25 Reacties
12 dagen geleden
Ik heb dit ook. Precies hoe jij het omschrijft. Ik vond de donkere, korte dagen sowieso altijd al lastiger. En nu met hormonen en alles wat nieuw is zorgt het alleen maar meer voor onrust. Tijd heelt alles! Hebben we nu niks aan, maar kan me soms wel geruststellen als ik mezelf bijna weer eens verlies.
12 dagen geleden
Hey meiden, ik herken het allemaal heel goed van mijn eerste. En heeft echt tijd nodig. Het niet wetende hoe iets gaat lopen kan onrust en wat angst mee brengen en ik had het ook vooral savonds. Komt echt goed. Probeer wat ademhaling oefeningen te doen of een podcast te luisteren. ❤Ik heb nu een 2e en ben al veel rustiger
12 dagen geleden
Ik heb soms ook zo’n nerveus gevoel dat me ontzettend kan overvallen. Wat mij dan heel erg helpt is een homeopathisch middel, ‘rescue spray’ dat haalt de nerveuze gevoelens weg waardoor alles weer wat beter te relativeren is. Misschien dat het ook voor jou werkt?
12 dagen geleden
Ik heb deze een tijd genomen. Vond ik beter werken dan de bach rescue druppels!
Verder heb ik ook accupunctuur gedaan voor angst. Dat helpt ook ontzettend goed.
11 dagen geleden
Ik had dit bij mijn eerste. Precies zoals je het omschrijft. Vooral als het donker werd. Waren echt de hormonen icm nieuw moederschap en niet goed weten hoe het allemaal moet. En natuurlijk slaapgebrek. Week na week werd het wat minder, totdat het uiteindelijk helemaal weg was en we ons ritme helemaal te pakken hadden. Maar als ik er middenin zat, dacht ik echt “kom ik hier ooit nog uit?”. Ja dus!
10 dagen geleden
Reactie op CarmenBs
Ik had dit bij mijn eerste. Precies zoals je het omschrijft. Vooral als het ...
Hier ook hetzelfde bij de eerste idd. Had op sommige momenten ook echt spijt en begon enorm op te zien tegen de namiddag / vroege avond. Mocht het nou zo blijven trek aan de bel! Uiteindelijk bleef het bij mij maanden hangen en ben ik naar de praktijk ondersteuner geweest voor ppd
10 dagen geleden
Reactie op CarmenBs
Ik had dit bij mijn eerste. Precies zoals je het omschrijft. Vooral als het ...
Ja gisteren besefte ik dat dit niet eens heel erg weersafhankelijk is. Gisteren was het super zonnig en kreeg ik alsnog nerveuze gevoelens. Maar vandaag is het relatief grauw, en heb ik er tot nu toe niet erg last van 😂. Die ups en downs zijn vermoeiend, maar merk gelukkig wel dat het beter gaat langzamerhand.
10 dagen geleden
Hier ook enorm last van. Nou hebben wij ook al vanaf week 1 gedoe met onze kleine meid. Continu huilen na de voeding etc en altijd maar de vraag of ze überhaupt gaat slapen. Elke middag bang voor de avond en nacht.