18 Reacties

vorig jaar

Hydrofiel doeken xxl. Gebruik ze voor mn 5 jarige nog steeds.

vorig jaar

Goeie vragen hoor! Een paar dingen schieten me nu te binnen. Zeker nog niet noodzakelijk maar misschien leuk om op je lijstje te zetten: - Je baby doet echt een aantal weken niet echt veel maar die zwart wit boekjes zijn de eerste dingen die ze kunnen zien, dus dat is leuk. - een speelmat. Vanaf een paar maanden gaan ze al rollen, dus dan is het al heel fijn als ze even op de grond kunnen liggen. Tip: vraag er eentje die goed wasbaar is want van de inspanning wordt er nog wel eens iets verschrikkelijk ondergekwijld 馃ぃ. We hebben zelf die van de ikea, die met de onderwaterwereld. - bijtringen kan altijd, de eerste tandjes komen ergens tussen de 4 en 8 maanden ongeveer. Noodzakelijk als kraamcadeau niet maar kan ook zeker geen kwaad - zonnebrandcr猫me. De zon kan ook fel zijn in de winter en baby's zijn heel gevoelig. Ik vind die van dr leenarts heel fijn. Smeert goed en werkt lekker. - Bakjes voor de eerste hapjes. Tussen de 4 en 6/7 maanden ga je beginnen met hapjes en dan zijn bakjes en lepels heel handig. Ik vind zelf de standaard bakjes van de hema of ikea prima, en qua lepeltjes vind ik die van dr browns echt een aanrader. Het lepeltje zelf is zacht en dat maakte het happen heel makkelijk . Meeste lepeltjes zijn heel hard. Ook zijn ijsblok houders met deksel een aanrader zodat je porties kunt maken van je hapjes als je ze zelf wil maken. Voor de grotere bakjes vond ik die van de hema weer een aanrader. - Wagenspanners.en maxicosi slingers van little dutch waren een succes hier - babygym! Die zijn echt handig om na een tijdje mee te spelen. Soms hangen de speeltjes alleen vrij hoog en die van little dutch kun je bijvoorbeeld lager hangen door van die plastic speelringen te kopen en die eraan te hangen. Die van ons heten linkies geloof ik. - Moxht je een groter cadeau willen vragen, zijn fietsstoeltjes misschien een idee. Dat kan zodra je kindje zelf kan zitten. Ergens tussen 9 maanden en een goed jaar vaak. Moet je wel even kijken dat het goed op je fiets past. - Bonnen. Echt, vraag bonnen. Mijn ervaring is dat je het eerste jaar allemaal dingen blijft kopen en tis best lekker als je dat met cadeaubonnen kan doen. Wij kregen ook wel eens gewoon geld. Dat hebben we in de spaarpot van onze dochter gedaan. Toch leuk 馃榾 - Voorleesboeken. En dan alle soorten, die met bedtijd verhaaltjes maar ook de hufterproof boekjes met dikke kartonnen pagina's. Helemaal top. Voorlezen is al heel snel leuk, ook al snapt de baby weinig van wat je zegt Wat ik op de commode heb staan trouwens: -2 rieten bakjes. Eentje met wat luiers en de andere met producten. In dat bakje zit een tandenborstel met tandpasta (hoeft dus nog niet), sudocrem, Weleda bodymilk, bepanthen (echt aanrader), zonnebrandcr猫me, borsteltje, thermometer (haal hier ook alcohol voor in huis). Daarnaast nog een bakje met billendoekjes. Op uitzetlijsten staat vaak dat 2 aankleedkussenhoezen genoeg is maar onze dochter is een smeerkeesje en ik vind meer fijner. Ik heb er 6 per kind. Naja dit schiet me zo te binnen 馃槆. Uiteindelijk is het toch kijken wat je zelf prettig vindt

vorig jaar

Reactie op Kaastosti

Goeie vragen hoor! Een paar dingen schieten me nu te binnen. Zeker nog niet ...
Jaaaaaaa dit is precies het antwoord waar ik op zat te wachten! Hier kan ik heel veel mee haha. Ik hoop op meer van deze antwoorden. Super fijn! Dankjewel! 馃グ
Herkenbaar ik krijg dit ook. Volg even mee. Had zelf al wel een luiertas, boxmobiel en campingbedje op het lijstje gezet maar verder nog niet gekomen.

vorig jaar

Reactie op Lieke1101

Jaaaaaaa dit is precies het antwoord waar ik op zat te wachten! Hier kan ik ...
Graag gedaan hoor! Wel echt mijn ervaring maar soms kom je er alleen achter wat je handig vindt door het maar domweg te gaan proberen 馃榾

vorig jaar

Oh er schiet me nog wat te binnen als kraamcadeau idee: - swimtrainer (die rode band) voor het zwemmen. Kan na de vaccinatie van 3 maanden. Zwemluiers zijn dan ook altijd handig, en zwemkleding

vorig jaar

Om evt te vragen als kraamcadeau Zo'n lange washand om samen met je kindje te douchen Een leuk bordje/ bekertje/ lepeltje/ slabbertje bijv van liewood Oball met kleine rammel balletjes (kan een jong babietje al goed vasthouden)

vorig jaar

Boxmobiel Boxzak of een mand/kist voor speelgoed in op te bergen Zo.n speelgoedringen, zijn al vroeg leuk om mee te spelen of om speelgoed mee vast te maken/lager te hangen. Je kunt extra beddengoed ook altijd op een lijsjtje zetten Zwart- wit boekje. "Mijn eerste kijkboekje" Knisperboekje, licht gewicht balletje bijv. Let er vooral op dat het niet te zwaar is. Dat is al snel. Wagenspanners Tasje voor naar de opvang etc Grotere dingen als; Speelkleed (wij hebben love by lily) Babygym Loopfiets ( leuks om als groter cadeau te vragen, maar heb je voorlopig niet nodig) Loopwagen Kinderservies ( wij hebben van done by deer, heel blij mee. Kan natuurlijk ook goedkoper.) Eetstoel Ik zelf hou heel erg van gepesonaliseerde dingen zoals een armbandje, wikkeldoek met naam, tasje met naam, herrineringenbox van geboortekaartje, etc etc Er zijn natuurlijk heel veel dingen die je kunt vragen. En veel kun je evt even nog weg leggen en pakken voor een later moment. Ook afhankelijk van hoeveel bezoek je denkt te krijgen en het budget wat er uit gegeven wordt.

vorig jaar

Luieretui met verschoonmat, bijv van Kipkep. Ideaal voor in de auto of gewoon als je geen zin hebt om een hele luiertas mee te nemen Voor op de opvang: rugzakje, naamstickers van bijv Goedgemerkt Slofjes Siliconen slabber voor eerste hapjes Bijdrage voor: new born shoot, baby spa, baby ehbo cursus, abbo babyzwemmen Badcape Zwemluier (je mag babyzwemmen na eerste vaccinaties) Autospiegel (dan zie jij je kind vanachter het stuur en andersom, echt heel fijn!) Adapters om maxicosi op onderstel kinderwagen te klikken (handig voor snelle boodschap) VVV Cadeaukaart (kan je gebruiken bij o.a. Kruidvat, Etos, Hema) Boxzak Douchehandschoen Bekerhouder kinderwagen Nachtlampje Leuke wasmand Mushie ringtoren Munchkin beker met handvatten Numsy white noise Poster van geboortekaartje Philip avent bakjes Siliconen ijsklontbakjes (om de eerste babyhapjes in te vriezen)

vorig jaar

Yessss deze antwoorden zijn zo fijn! Dankjewel dames! 馃挄 keep them comingggg

vorig jaar

Zwanger van 2de kindje, dus heel veel is nog aanwezig. Ook veel vraag naar eventuele cadeautjes. Vind het erg lastig. Wat ik wel heb kunnen bedenken is een draagbare flessenwarmer, lijkt me ideaal voor onderweg ipv met thermosflessen met gekookt water mee te nemen. Bijvoorbeeld die van My Bambini鈥檚. En een white noise oplaadbaar apparaat. Scheelt heel wat uurtjes ssshhht te roepen of je telefoon op white noise te zetten 馃槄

vorig jaar

Ik vind gepersonaliseerde items ook altijd leuk om te geven (en krijgen). Ze hebben leuke dingen op liliiflora.nl Verder; ik maak altijd een lijstje via lijstje.nl. Daar staat nu op: Slaapzak van de hema maat 50/62 Rockit baby rocker voor kinderwagen Speelgoed van Little Dutch Alecto stoomsterilisator Feetje wafel pyjama鈥檚 maat 62 Teddy rugzakje met naam Zara gepersonaliseerd pakje met naam Wollen onderlegger voor wieg Jasje van Z8 Luieretui Frambozenzalf van babynaturalstore

vorig jaar

Een paar voorbeelden van mijn lijstje: - Jollein voetenzak voor autostoel en kinderwagen - muziekmobiel van little dutch - buggy boekje van little dutch - little dutch tuimelstapelaar - little dutch activiteitenkubus - Mijlpaardeken - Doomoo Buddy relax cover voor om het voedingskussen dan kan je er een baby nestje van maken - wagenspanner - Munchkin drinkbeker - Placemat met bord eraan met zuignappen - speendoekjes - Mushie stapeltoren - Warmte maantje van wol - Jollein wikkeldeken - Baby slofjes teddy - Philips avent bewaarbekers voor babyvoeding

vorig jaar

Maxi cosi 360 Moonboon wip White noise apparaat Als je veel gaat lopen op natuurwegen kinderwagen met luchtwielen Babybj枚rn wipstoel Foam matten voor op de grond

vorig jaar

Top dit, direct een lijstje gemaakt! Nu maar hopen dat visite vraagt wat we willen als cadeautje i.p.v. zelf iets meenemen.. 馃槣!

Reactie op Lin1993

Top dit, direct een lijstje gemaakt! Nu maar hopen dat visite vraagt wat w ...
Kun je op het geboortekaartje zetten de link naar het lijstje !

vorig jaar

Reactie op Debjelovesdoggies

Kun je op het geboortekaartje zetten de link naar het lijstje !
Wij hadden op het geboortekaartje gezet dat mensen even mochten bellen of appen om af te spreken. Als we dan dus dat contact hadden, stuurde ik als het erop kwam of we nog wensen hadden het linkje naar lijstje.nl .

vorig jaar

Super fijne antwoorden al gehad! Ik heb mijn lijstje ondertussen aangevuld met: - lange washand - babyboekje zwart/wit - jollein activiteitenkubus - little dutch actviteitenvlinder - mushi bijtring - badcape met naam - houten spaarpot met naam -(voor)leesboekjes - houten speenkoord met naam - jollein lege babygym - little dutch little loops speelgoedringen - kraambezoek invulboek - mijn 1e jaar invulboek - bon prenatal/hema - baby's only wikkeldeken Verder wil ik hem nog aanvullen met evt bestek/bekers, voetenzak, draagzak, babyfoon. Zwemspullen, andere spulletjes. Maar ik ben ook nogal kieskeurig dus ik wil wel PRECIES degene hebben die ik bedoel haha, op mijn lijstje staan de linkjes erbij. Ik kan dus ook niet "zomaar" een lijstje maken maar ga eerst alles uitzoeken dat ik echt de leukste/mooiste/schattigste dingen heb 馃槀 Misschien dat iemand ook nog idee毛n op doet uit mijn lijstje 馃槉