31 Reacties

9 maanden geleden

Hier nog eentje haha. Komt zoals het komt.. ze rolt tot dr zij en weer terug. Soms vanaf dr buik naar haar rug. Maar zoals ik zei soms. Komt vanzelf 🩷

9 maanden geleden

Hier ook nog niet 🙈

9 maanden geleden

Hier ook ons zoontje kan wel van buik naar rug. En rollen van rug naar zij. Hij begint wel te zitten maar rollen van rug echt niet.

9 maanden geleden

Hier heel soms per ongeluk van rug naar buik, maar meestal blijft het bij pogingen. Van buik naar rug gaat wel vaker goed. Hij schuift wel op zijn rug de hele kamer door omdat hij zich me zijn voeten afzet😅 Wij hebben fysio ivm voorkeurshouding en zij heeft wat tips gegeven hoe we hem kunnen stimuleren te rollen omdat ze er toch was zeg maar, maar ze zei ook dat het echt geen probleem is, pas als er na 7 maanden nog helemaal niks van beweging is, wordt het minder normaal zeg maar. Maar ook dan: onze oudste ging ook nooit echt rollen, die begon wel te tijgeren/als een zeehond rond de flopsen met een maand of 7, daarna op handen en voeten toen hij een maand of 10 was, hij heeft rollen en kruipen min of meer overgeslagen.

9 maanden geleden

Hier ook nog niet, paar keer van buik naar rug en van rug naar zij doet hij ook. Een keer per ongeluk van rug naar buik door een klein hellinkje op bed. Als hij op z'n buik ligt probeert hij wel te tijgeren/kruipen. Maak me er niet zo druk om. Kindje van vriendin rolde pas bij 8 maanden.

9 maanden geleden

Kleine hier kan het wel maar vertikt het te doen. Vindt het gewoonweg niet boeiend ofzo. Zitten is veel leuker haha. Als ze 8 zijn kunnen ze allemaal lopen en praten als het goed is. Komt echt goed, maak je geen zorgen! Zodra ze er zin in hebben blijven ze het doen. Mijn oudste maakt zijn eerste jaar geen geluid zowat. Fysiek kon ie alle kunstjes al. Nu 4 jaar en praat de oren van m'n hoofd maar durft bij wijze van niet van de stoep te springen!

9 maanden geleden

Hier ook bijna 6 maanden en nog geen tekenen van omrollen. Wij grappen wel eens dat hij eerder zit dan rolt 😅

9 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Hier ook bijna 6 maanden en nog geen tekenen van omrollen. Wij grappen wel ...
Jaaaa wij ook! Hij kan zitten maar niet rollen haha

9 maanden geleden

Mijn oudste ging pas rollen met 7 maand. Mijn jongste rolde met 4,5 maand. Zou je er niet al te druk om maken. Ieder kindje op zijn of haar tempo! Vroeg of laat leren ze het allemaal.

9 maanden geleden

Hier een tweelingmama 👋 onze ene zoon rolde om met 4 maanden, nu inmiddels 6,5 maand en de 2e rolt nog niet om! Precies dezelfde hoeveel "tummytime" gehad, evenveel geoefend..

9 maanden geleden

Mijn dochter 6 maanden wil ook niet rollen wil alleen maar rechtop zitten

9 maanden geleden

Hier heeft het ook lang geduurd. Lang in de 'bananenstand' gelegen. Hij is vandaag 6 maanden en 3 dagen. En sinds gisteren heeft ie t door. Nu weet ie van geen ophouden 🫠😅 Heb geduld. En help ze wanneer ze niet verder komen. Het goed komt.

9 maanden geleden

Mijn oudste rolde met 7 maanden pas. Daarvoor ook helemaal niet. Mijn jongste met 3,5 maand al. Mijn oudste heeft zich verder super ontwikkeld. Was gewoon met andere dingen sneller die je niet meteen opmerkt.

9 maanden geleden

Vandaag de fysio gehad voor mijn tweeling. Bijna 8 maanden, gecorrigeerd bijna 6 maanden. Die heeft vandaag gemeten of ze achterlopen in hun ontwikkeling ivm de vroeggeboorte. De tweeling rolt sinds een week of 2. De ene makkelijker als de andere. De fysio zei vanochtend. Als baby’s tussen de 6 en de 8 maanden rollen is het normaal. Daarvoor is vroeg en daarna is wat laat. Maar hoeft niet direct wat te betekenen.

9 maanden geleden

M'n baby was gisteren 6 maanden en kan ook nog niet rollen. Volgende week komt de fysio weer langs. Maak me er ook flink zorgen over aangezien m'n andere 3 het wel al konden op deze leeftijd.

9 maanden geleden

Onze dochter doet het niet, wel van rug naar buik maar terug… ho maar…
Mijn zoontje begon met 3 maanden al pogingen te doen om op zijn buik te komen.. nou met 4 maanden had hij de draai letterlijk te pakken. En met 4,5 maand kon hij dus van rug naar buik draaien, en weer terug van buik naar rug.. nu als ik op de bank zit en hij ligt op zijn speelkleed, rolt hij letterlijk langs 😂😂 Hij is inmiddels 5,5 maand oud en begint nu al met willen zitten en een soort “kruipen”. Ik zou me niet te druk maken. Elk kindje heeft zijn /haar eigen tempo 🤎

9 maanden geleden

Mijn dochter is nu 6 maanden en ligt nog lekker op haar rug. Ze begint wel meer haar voeten te pakken en wat naar de zij te draaien. Als ik haar help kan ze prima krachtig haar hoofd optillen in de draai. Komt vanzelf denk ik! Ze is sterk zat! . Op het consultatiebureau bureau stelden ze mij gerust dat tot 9 maanden alles prima is, dat ze dan bezig is met andere dingen ontwikkelen ipv draaien. Ik wacht het af haha

8 maanden geleden

Mijn zoon van 6.5 maand doet dit ook pas 2 weken dus komt echt vanzelf hij deed totaal geen poging en van de 1 op de andere dag kom ik van de badkamer ligt hij omgedraaid in bed en rolt daarna weer terug sindsdien kan hij nergens meer zonder toezicht liggen want blijft heen en weer rollen. Wij hebben nu het probleem dat hij wil zitten en erg boos wordt als dat niet lukt

8 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 6.5 maand en draait wel op zn zij maar nog niet echt verder. Ook zitten is nog niet echt stevig. Kan het wel als die ergens tegen aan leunt